September<3gutt Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Baby er 3,5 mnd gammel, og har de siste ukene fått det for seg att han ikke skal finne roen i senga si selv. Skriker kjempe høyt, eller ligger å suttrer når jeg legger han i senga si, prøver i hvert fall 30 minutter hver gang han skal hvile eller sovne for natta. Men så orker jeg ikke høre mer på han, og tar han opp å gir pupp. Noen minutter etterpå er han sovnet som en stein... Får da ikke rapet han, og han våkner som oftest med magevondt etter en stund, enten fiser han og sovner igjen, eller så må jeg ta han opp for å rape. Men da sovner han ikke igjen... Har vært på mye besøk i det siste, så han har tatt formiddagsluren sin når jeg kjører bil. Så tror kanskje jeg må ta det rolig den neste uken og bare jobbe med att han skal sovne av seg selv i senga si. Han vil heller ikke legge seg før kl 23-24 om kvelden, sover da til mellom 5.30-7.30, får pupp, og sover 2 timer til. Han har alltid brukt lang tid på å sovne, men stort sett ikke mer enn 30 minutter. Har noen tips om hvordan jeg kan legge han uten å måtte la han sovne med puppen? Og hvordan skal jeg klare å holde han våken ved puppen? Og går det an å få han til å rape når han sover?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Lilleloppa mi er like gammel som din, og hun klarer heller ikke å finne roen selv i senga si og begynner alltid å gråte til slutt, hvis jeg lar henne ligge der en stund (kaver seg opp i stedet for å roe seg ned...). Men jeg stresser ikke med det enda, siden hun fortsatt er så liten og jeg ikke orker at hun skal måtte skrike seg i søvn- og siden all erfaring fra eldstejenta tilsier at dette med søvn går i faser, og at hun sikkert ikke vil ha behov for denne hjelpen i all fremtid selv om hun har behov for denne hjelpen nå.. Men kjenner igjen problemet med å amme i søvn, da er det ofte en rap som må opp etterhvert som vekker henne, derfor pleier jeg ofte å bære henne i søvn i bæresjalet istedet- da sovner hun med et smil om munnen, ikke gråtkvalt og stresset; bedre for henne, bedre for meg=)
Scarlette Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Du kan amme han, og i det han begynner å bli søvning tar du han opp å raper, så han kommer i den transen før han sovner, men at han sovner selv. Litt og litt, du må bare prøve deg selv. Viktigste er at du får sove også tenker jeg, og har nok energi til babyen din..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå