Gå til innhold

Har dere gått opp i bh str under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter gutt denne gang, føler cuppen passer perfekt enda på di gammle bhene nine, føler ikke puppene har vokst i d hele tatt, ammebh-tåre jeg ikke å kjøpe, redd puppene plutseligt vokser da...men hva gjør jeg på sykehuset uten amme bh...hmmm d var d;/

MIne 2 forje svangerskap, da jeg ventet jenter , vokste puppene fler bh str. har hørt om en venter gutt vokser ikke puppene så mye, vet dere ???

Spent på svar hvordan det er med dere ;))

Jeg har 28 dager igjen ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, her har jeg fått DET muggestellet uten sidestykket å må si jeg er spent på jurene etter fødselen med melkespreng å alt som hører til for himmelriket de er gedigne nå...

Men må til innkjøp atter en gang for de blir bare større å større.

Er ganske lita å spe av meg til vanlig så kjennes godt dette ja...

Savner puppa mine... ;)

Jeg tror nok ikke det har noe med gutt eller jente jeg da men heller genetisk samt avhengig i hvor mye du legger på deg.

Har to jenter fra før å hadde samme muggene under de to svangerskapene å aner ikke om det er gutt eller jente inne i magen min denne gangen :)

Skrevet

Er forresten 32 uker på vei nå idag å merka brystøkninga ganske så tidlig i svangerskapet.

Skrevet

startet tidlig med bryst økning.. og sliter nå.. gått fra 85 DD før graviditet og er nå på 85 G, 9 uker igjen til termin :S hjelpes!

Skrevet

Det siste du spør om vet jeg ikke, men jeg har har gått opp like mange str både med gutt og med jente.

Begynte med 75B og bruker nå 80C/D! Etter fødslene har jeg måttet bruke 85 D.

Skrevet

Uke 29 her, ikke gått opp noe merkbart i str:-)

Skrevet

Bruker amme- bhen fra forrige svangerskap jeg nå, er i uke 35. Det er vel noe med at omkretsen rundt brystkassa blir så stor med svær mage også. Pluss at jeg ikke orker noe trangt. Venter gutt.

Du kan klare deg uten en ordentlig amme- bh de første dagene. Uansett så vil sprengen kanskje være så enorm de første dagene at vanlig amme- BH blir for trang. Det finnes noen "netting- bher" å få kjøpt på apoteket, også sykehusapotek hvis de har det der du skal føde. Noen små sykehus har også disse bh-ene. De er ok å ha på i starten og ligge med om natta, holder innlegg på plass. Så ser du etterhvert når brystene får mer normal ammestørrelse hva du trenger av bh. Puppene er jo størst i starten og "skrumper" litt inn i ammeperioden om du trapper ned amminga gradvis.

Ellers så går det an å sove uten BH, og det kan være både gunstig og mest behagelig. Men en må jo ha noe som samler opp den værste lekkasjen, enten ligge på håndkle eller kle seg med noen lag singleter. Jeg hadde to tynne lag ull med et lag bomull i mellom, da samlet bomullen opp det meste og jeg holdt varmen samtidig som underlaget ikke ble for vått. Jeg opplevde å lekke mindre når leg lå uten stram bh og innlegg, men det kan være individuelt. Lurt å prøve seg frem her tror jeg.

Alt av trange klær, bher og særlig spiler kan øke faren for tette melkeganger og dermed brystbetennelse, derfor veldig viktig å unngå alt som klemmer unødig. Ammeperioden er ikke tiden for "hold in & push up" på brystene, det får du heller ta igjen seinere.

Skrevet

I mitt første svangerskap gikk jeg opp fra str A til D. De ble kjempe svære. Etter svangerskapet var det bare overflødig skinn som minne...innholdet var det samme som str A- Nydeli-Not.:-) Men men litt må en regne med etter å fått en fantastisk unge til verden. Nå er jeg i uke 37 og jeg har de digre, tunge jurene..tror de blir større denne gangen. Må ut på let etter str E.

Skrevet

Gikk opp null-niks i forrige svangerskap, og har derfor satset på at det samme skjer denne gangen. Er i uke 35 nå og har ikke merket noen endring enda i hvert fall, så det ser bra ut. Har kjøpt to amme-bh'er, og har vel fremdeles to fra forrige gang, så jeg regner meg som godt rustet... Om det blir krise får vi vel sende noen på handling...

Skrevet

Jeg brukte str D i cup fra før (og var rimelig fornøyd med det) og nå, 2 dager på overtid, bruker jeg str F i cup. Ser ganske teit ut egentlig, for jeg er i utganspunktet veldig tynn, så det merkes ekstremt i ryggen :(

Jeg venter for øvrig gutt. Jeg har spydd 3 ,4 ganger om dagen de 4 første mnd'ene, ikke gått opp så mye i vekt (10-12 kg) og har typisk guttemage som ikke vises bakfra i det hele tatt. Null "lovehandles"...

Men steike, jeg har fått vondt i ryggen ja, så gleder meg ikke til å evt. få enda større pupper når melksprengen kommer :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...