Gå til innhold

Middag uten melk og egg??? Noen som har gode oppskrifter å dele?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

*torsk hjemmelaget potetmos og bacon er snadder! :)

*stekt ris er nyyydelig (ris, kylling, skinke, purre, hvitløk, mais, erter, gulrot, soyasaus og sursøt saus om du vil)

*Ellers er det jo mye godt med kjøtt og grønnsaker. saus kan lages av sjy feks..

Skrevet

- Kylling med ris eller poteter og salat

- Wok

- Kjøttkaker, poteter, gulerøtter og brun saus

De fleste "vanlige" middager kan man jo lage uten egg og melk om lan lager fra bunn av. Forstår at det er vanskelig med halvfabrikat og ferdigmat. Har selv en sønn med eggallergi, og vi har blitt flinke til å finne gode oppskrifter uten egg som smaker godt og ofte er lettvint. Sunnere blir det ofte også fordi vi bruker råvarer vi vet hva er.

Skrevet

Søk på nett, utrloig mange muligheter..

Hjemmelagde kjøttkaker, hjemmelaget brun saus, søtpotetmos og grønnsaker skal vi ha i dag. Bruker altså ikke egg i kjøttkakene, lager saus på melkefritt smør, steker i melkefritt smør, bruker havrefløte i sausen og soyarømme i potetmosen..

Skrevet

husk på at der er mange erstatninger for både egg og melk nå.da tenker jeg helst til baking som du kan bruke noe som heter :no egg og for melk er der jo både soyamelk,rismelk og havremelk.der finnes også vaniljesaus og yoghurt laget av soya.her lager vi pannekaker og vafler uten hvete,egg,melk og sukker..smaker helt topp :) man må bare teste ut.

Annonse

Skrevet

orresten så tåler ikke min mann noen av melkeertatningene, så hvis noen ahr en oppskrift til potetstapp uten noe som helst form for melk, kun med vann, som blir god, trenger jeg den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...