Gå til innhold

Samtale ang keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skal endelig til samtale ang planlagt keisersnitt, og lurer på hva jeg kan vente meg? Skal til en overlege på sykehuset. Hadde en traumatisk fødsel for fire år siden som endete i ett akutt keisersnitt. Noen tips for at jeg skal få innvilget et planlagt keisersnitt denne gangen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142780246-samtale-ang-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv gjerne ned noen ord på forhånd (ikke side opp og side ned, men kort), som legen kan lese hvis du ikke klarer å snakke. Jeg har i alle fall erfaring med at jeg alltid gråter som en foss når jeg må fortelle om den første fødselen min, og det er ikke alltid like lett å få fram noe fornuftig... Forøvrig tror jeg bare du må være dønn ærlig, ikke hold noe tilbake.

Jeg har vært på flere samtaler på sykehuset for å bearbeide min opplevelse av første fødsel (som også endte i akutt ks), og jeg har opplevd å bli møtt med STOR sympati og forståelse fra alle jeg har møtt. Jeg fikk også innvilget ks uten problemer (jeg hadde riktignok medisinske grunner i tillegg, men jeg er ganske sikker på at jeg ville fått ks hvis jeg hadde ønsket det uansett). Jeg tror de fleste i helsevesenet har stor forståelse for at en traumatisk fødselsopplevelse med akutt ks er en stor påkjenning, og at det ikke er rart du er redd. Ta gjerne imot alle tilbud om hjelp til å forstå og gå gjennom fødselen din, det vil kanskje hjelpe deg i framtiden, selv om det blir ks denne gangen. Man skal jo leve med den første opplevelsen på sikt, også... Jeg har i alle fall følt at jeg har fått masse støtte fra både fastlege, gynekolog og jordmor hele veien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...