elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Har visst en liten gutt som er veldig glad i mat, takk og pris. Men jeg lurer på om han spiser for mye, for å si det sånn. Han har ikke problemer med magen og er litt over normalkurven på vekt. Han våkner også ofte (3 ganger) om natta for pupp, men det tror jeg er vane enn at han er sulten. Sånn kan en dag se ut: kl 07.30 mm og grøt kl 10 mm og et halvt beger youghurt kl 13 halv avokado og en halv banan, most kl 16 middag, som regel en halv potet, gr.saker og det vi spiser kl 18 grøt Er dette i overkant mye? Han gaper og spiser, så det virker som han vil ha det uten problem
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 13. januar 2011 Ja, så får han mm til kveldsgrøten også
2010 Mammaen Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Synes ikke det var så mye. Vet ikke hvor stor porsjonene med grøt er, men min gutt spiser nok mer enn dette. Han er også snart 8 måneder.
Nynte Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Min gutt på 7.5 mnd får dette: Frokost: 180 ml mme + 1 porsjon grøt Lunsj: 1/2 brødskive ca + frukt + vann Middag: 2/3 middagsglass eller hjemmelaget middag + frukt/sviske + vann Kveld: 1 porsjon grøt + vann Natta: 180 ml mme (drikker aldri opp alt) Jeg synes dette høres mye ut i forhold til din..
Helann og lillebror Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Min gutt på 8 mndr spiser 2 x grøt av 1 dl vann, 1 x middag (lite middagsglass) og 0-1 x mellommåltid med brød/frukt/sviskemos/yoghurt. I tillegg amming 4 ganger på dagtid og 2 ganger på natta. Men ammer du bare til de to første måltidene, eller har du bare glemt å skrive det på videre? (Det gikk jo evt an å se om amming på kvelden kunne gjøre at han kutter ut et nattmåltid?)
Canari Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Synes ikke det høres mye ut, vet jo ikke hvor mye grøt/middag din spiser da. Min på snart 7 mnd spiser nok mere enn din, men antakelig mindre melk (drikker ca 200-250 ml mme i døgnet i tillegg til maten, samt litt vann/saft)
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2011 Ja, hadde glemt at han ammes hver gang etter måltid eller før måltid, alt ettersom. Han spiser fulle posjoner grøt og mye middag. Hmmm, kanskje derfor han vil ha pupp ca tre ganger på natta for det er kanskje for lite mat? Dette kan jeg jo teste ut. Jeg trodde han spiste mye. Og et annet spørsmål: Er det greit å gi han youghurt? Han liker dette veldig godt, men man skal vel ikke gi noe særlig med kumelk før de er 10 måneder ?
Canari Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Jeg bruker å gi barneyoghurt, det er jo greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå