Gå til innhold

maling! andre som hadde reagert som meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

på jobben min drev de å malte innendørs i dag. Jeg nektet å være der og reiste hjem. andre som hadde reagert som meg? sjefen ble vist ikke så blid (sikkert litt prat blant kolegaene også tenker jeg, som fikk mere å gjøre) fikk bare beskjed om at det ikke er falig med vannbasert maling, men jeg mener at det er ikke godt nok dokumentert til at jeg vil ta sjangsen på det. er tross alt babyen min det er snakk om. jeg vet at det er gravide som maler, men er jo også gravide som røyker, drikker alkohol, spiser mat som ikke er anbefalt osv.., men jeg ønsker ikke å gjøre det! jordmor mente jeg skulle reise hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

godt å høre det ikke bare er meg som tenker slik! litt lei meg for vil jo ikke virke hysterisk heller, men den lille er jo avhengi av at jeg passer på.

Skrevet

Personlig har jeg malt mend jeg er gravid, men bare med milde, vannbaserte malinger og i godt ventilerte rom eller ute. Men det får bli hver sitt valg, tenker jeg. Selv verken røyker, drikker eller spiser jeg farlige ting, jeg er i god form, men tenker at det også er mye hysteri rundt kul på magen, så en får bruke hodet og kjenne hva som er riktig for seg selv.

Skrevet

Jeg har også malt, men kun med milde, vannbaserte malinger som bokormamma sier. Jordmor sa at det var helt greit. Ellers er jeg nok litt overhysterisk, siden dette er den første.

Jeg synes folk får ta den avgjørelsen selv, så får de andre på jobben din heller bare snakke. Du har jo også jordmor på din side. Det kan du jo nevne, dersom sjefen skulle ta det opp med deg.

Skrevet

Hadde gjort som deg, dratt hjem. Jeg leste for litt siden at vannbasert er nesten like ille som oljebasert, og derfor har jeg ikke malt varmemuren osv i hjemmet som jeg skulle ha gjort. Ble litt skremt etter å ha lest om ei som di oppdaga buller i lungene til fosteret som måtte skyldes malingen. Vet ikek hva maling det var da, men holder meg borte fra all maling iallefall

Skrevet

Jeg hadde også dratt hjem!! Jeg maler i graviditeten men kun med maling som er uten skadelig avdamping, lukt og giftstoffer.. Butinox green room.. Men det var neppe det de brukte for det er mye dyrere enn vanlig vannbasert maling!!! Det er ditt barn.. Blås i hva andre sier om det!

Skrevet

ja er nok av billig type maling de bruker ja (er kommunen jeg jobber i, og den er ikke akkurat rik) ser mange mener at vannbasert er ok, men jeg er ikke så sikker, og orker ikke tenke på det resten av svangterskapet (er halveis nå) ja hadde det enda vært sens eller Green room..

så får bare håpe legen gir meg sykemelding for den dagen, for er delvis sykemeldt, og da kan jeg ikke være borte uten sykemeld...

Skrevet

jeg er utdannet maler og jobbet som maler frem til 7. mnd i første sv.skap. jeg brukte selvf. gassmaske når jeg malte med oljebasert maling, men ellers malte vi med vannbasert maling uten maske. Jeg ble da utsatt daglig for malingsavdamping. Sønnen min ble født så frisk som et barn kan bli født og er idag en frisk og svært oppegående og smart gutt på 4 år. hvor mye skadelig avdamping som blir, kommer an på hvor stor del av rommet som er blitt malt og delvis hvor raskt det tørker og selvf. om det er vannbasert eller oljebaserte produkter som blir brukt. De hadde nok ikke latt dere jobbe der om det hadde vært skadelig. Med gravides gode luktesans så hadde du ikke klart å oppholdt deg i et rom som har så mye gass at det er skadelig for fosteret, kroppen din sier ifra hvis ingen andre gjør det. Det de har funnet ut i de senere år er at vannbaserte malinger avgir skadelige gasser over lengre tid ETTER det har tørket, og det er der sense og andre "grønne" malingstyper ikke er like ille.

Skrevet

Hehehe, ikke meningen å le men dette synes jeg var litt over kanten av hysteriskt!! Jeg skjønner sjefen din veldig godt om vedkomne ikke ble helt fornøyd. Og likestille gravide som maler med røykere, de som drikker alkohol o.l er vel kanskje å ta veeeel i. Jeg hverken røyker, drikker eller maler, men ser ikke sammenhengen din her. Sett deg heller inn i malingens produktblad i stede for å ta helt av. Mye mulig at vannbasert maling også kan være skadelig for fostret ditt, men har du sjekket bakgrunn for hvem som har utført undersøkelsen??

Og skal man ta høyde for alt som KAN være skadelig for fostret så kan vi jo bare sette oss i en støvtett glassklokke med en gang. Alt vi omgås med er skadelig, men det kommer ann på mengden.

Gassene fra hårspray er kjempefarlig om man leser rett undersøkels, og samme med stoffene i hårfarge, eller drivgassen i bakefett, tilsetningsstoffer i parfyme, parabener av ett eller annet slag i kremer og såper, aspartamet i lettbrus, fettet i maten vi spiser for ikke å snakke om alle miljøgiftene som er i luften rundt oss.

Senk skuldrene litt og nyt heller den gaven du har fått. Muligheten til å bære fram ett liv :)

Lykke til vidre :)

Skrevet

Enig med dilje her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...