♥Spirevipp♥ Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Jeg har nå begynt så smått å tenke på dette... Lurer litt på hvordan det er med ferie i permisjonstiden? Jeg vil gå ut i permisjon i juni....men hva med mine 5 ukers ferie jeg har? Aner ikke når jeg skal bruke dem, og hvis jeg tar dem før permisjonen, så er det jo ikke mange mnd igjen på jobb.... ...flere som sliter med å finne løsninger for permisjonstiden?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Nå vet jeg ikke når du har termin da, men si at du har det i juli, da kan du jo ta ferien din i f.eks oktober :)Det er bare å si ifra til arbeidsgiver det, så setter dere den når det passer best!
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Jeg legger både årets og neste års ferie inn i permisjonen og får dermed forlenget den litt.Varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver om du får overføre årets til neste år eller om du må legge den inn en eller annen gang før nyttår. Ser ut for at det gikk greit at jeg la all ferien min på slutten,slik at jeg får det meste av ferien overført til neste år. Lykke til
snorkfrøken* Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Tror det går greitt å avvikle ferien i forbindelse med permisjonen, så "forlenger " du permisjonen med noen uker. Det skal jeg gjøre. Tror det er ok for de fleste arbeidsgivere, skal mye til for at de kan nekte deg dette. Du kan også søke om å overføre ferien til neste år, det vil være urimelig å kreve at du skal ta den ut FØR du går ut i permisjon. Husk at du også opparbeider full ferie i år, selv om du er i permisjon. Lykke til!
Hannah_84 :) Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Hei. Ja,dette lurer jeg litt på også.. har termin 24.mai. Så lurer på om man kan ta ferien år2011 f.eks. i august,da «forlenger» man permisjonstiden med et par uker. Men har jeg da krav på ferie år2012? Om jeg har det,vil jeg jo ta denne på slutten av permisjonstiden min neste år,da blir jo permisjonen enda mer «forlenget».. stemmer dette? ) Vi skal flytte til en annen by i permisjonstiden,og jeg har ikke ny jobb der enda, så vil ta med meg alt jeg kan av opptjent ferie,og permisjon før oppsigelsesdatoen:)
yvve73 Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Hvis man ikke har noen spesiell avtale( jobber i stat el. kommune f.eks), så opparbeides det kun ferie av de første 12 ukene av permisjon. Dvs. i 2012 vil du ikke få betalt for full ferie. I og med at man starter og slutter permisjon midt i året, så vil jo også ferie i 2013 bli litt amputert.....Jeg får det på samme måte når jeg skal ut i permisjon.. Man kan alltid ta ut full ferie hvert år, men feriepengene vil bli mye lavere...
Mai♥ April♥ Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Du kan ta det som er lovbestemt ferie underveis i permisjonen, dvs 4 uker og 1 dag. Da forskyves permisjonen tilsvarende, resten kan du jo overføre til året etter å ta etter permisjonen f.eks (dersom du har 5 ukers ferie). På den måten får du vært lengst mulig hjemme med barnet. Det er vel i utgangspunktet sånn at du bare opptjener ferie de 12 første ukene av permisjonen, men i stat og kommune og en god del private får de allikevel feriepenger for hele permisjonstiden. Dersom man kun får feriepenger for de 12 første ukene av permisjonen, kan det jo kanskje være lurt å spare litt mer av 2011 ferie ellers blir det lite ferie i 2012. Jeg jobber privat og får heldigvis feriepenger for hele permisjonstiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå