Gå til innhold

Mallorca månedskifte april/mai! Er det litt varmt der da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er så billige reiser dit 26.april. Men det er kanskje pga varmen??

Ustabilt vär, kanskje?

Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har bodd der, og vat at i april/mai kan det være "full sommer",- men det er unormalt varmt, og det kan ligge rundt 10-15 grader og fryktelig vått, men det er unormalt den andre veien.

Var der i siste halvdel av mai for noen år siden, da var det ca 25 grader, litt skiftende skydekke og en vind som ikke var kraftig, men litt kjølig.Måtte ligge i le, liksom, på stranda. Men i starten av mai hadde de det året hatt "full sommer"! Var mest normalt med det været som vi hadde.

Vil tro at dere kan forvente skiftene skydekke, i regns HVER dag, mellom 20-25 grader og at stranda KAN bli litt kjølig, pga vind/kaldtrekk, men er det et lunt bassengområdet, med OPPVARMET basseng vil nok bading være UTMERKET!!

Nå er Mallorca mitt andre hjem, og det er så mye annet med øya at det er verdt og dra dit uansett..FOr barna er det marineland, aquapark, tog fra Palma til Soller, med VERDENS BESTE is fra en iskremfabrikk i Soller. En trivelig havnepromenade og en atmosfære jeg savner noe fryktelig:o)

SOm par-ferie eller bare med voksen, da hadde jeg dratt dit uten tvil:o) SOm badeferie med barn, ikke på den tiden, om dere ikke er villig til å aktivisere dere selv og finne på ANDRE ting enn bading:O)

Skrevet

Takk for fint svar! :)

Höres egentlig fint ut, da!

Skrevet

Ja, det ER fint, men kan vel ikke kalle med helt objektiv her:o)

Trives best i Palma,- der jeg bodde, og har bodd i Cala Mayor (nær strand) (ikke Cala MILLOR), Illetas (nær strand) eller i sentrum av byen når jeg har vært der på ferie.Kjenner kollektivtrafikken såpass godt, hvor strendene ligger osv, så det har vært lett sak og komme seg rundt....Kanskje ikke like praktisk for alle, men er man reisevandt er det enkelt:o)

Skrevet

Vi vurderte å reise dit på samme tid i fjor, men ble anbefalt Rhodos eller Kreta på den tiden. Større sjanse for fint vær:-) Vi fikk beskjed om at været er litt mer utrygt, større sjanse for regn på Mallorca på den tiden.

Vi reiste til Rhodos 2.mai. Første uken var det akkurat passe varmt, deilig temperatur, men litt kjølig (ta på genser) på kvelden. Andre uken var det "juli-temperatur" der - og litt i overkant av hva vi hadde ønsket oss med 1-åringen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...