Gå til innhold

Hvordan er søvnen til deres 2 åringer ila dagen? Vi er så jæ....tidlig oppe.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han står opp FØR 6 HVER dag. Sover 30 min i barnehagen i 12-13 tiden, og legger seg kl 19. Da er han stup trøtt. Vi var i syden i jula og da ble det naturlig at han la seg seinere, og likevel var han fortsatt oppe før 6.

Må jeg bare innse at det bare er sånn? At vi aldri kommer til å sove lenger?, eller er det noen triks der ute jeg ikke har prøvd??

Jeg er så dritt lei av å stå opp halv 6-6. I går sovna jeg på sofaen 19.30, slå den!!! Jeg studerer og er egentlig avhengig av å bruke kveldene fornuftig, men ha'kke sjangs.....gjesp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min toåring legger seg senere enn din. Han er i seng ca 20.30. Da sover han til 9-10 hver dag. Han sover gjerne en times tid på dagen også. Litt varierende om han har behov for det.

Jeg tror barn er like forskjellige som voksne. Noen sover mye, andre lite. Noen er oppe tidlig, andre sent. Dere kan muligens, men det hjelper ikke alltid, forskyve leggetiden litt, bare han får nok søvn før han skal i barnehagen. Mange opplever dessuten bedring av nattesøvn når de kutter ut dagsoving.

Skrevet

2åringen her våkner som oftest i 6 tiden, jeg sier hun må sove og at det er natten, hun får kansje en flaske melk(halv flaske) og sovner som regel og kan sove til alt mellom 8-10. hun sover alt fra 1-2 timer i barnehagen og legger seg igjen rundt 7 tiden.

Når det er ukedag står vi opp klokken halv 7, men i helger sover vi så lenge vi vil, og har henne kansje litt lengre våken om vi fks er på besøk.

Jeg tror nok hun har arvet mitt sovehjerte da hun kan fks på det værtse sove til 11 tiden så være våken et par timer og sove igjen og sove 3 timer og så legge seg i 7-8 tiden og sove helt rundt.

Hun har alltid likt og sove lenge, men hadde en periode da hun mente at klokken 5 var det morgen og da nyttet det ikke og prøve og få henne til og sove,.

Skrevet