Gå til innhold

Jeg misliker gynekologene. Blir så stresset

Anbefalte innlegg

Får ofte UL pga kronisk sykdom (annenhver til hver tredje uke) for å sjekke om babyen vokser normalt, at alt er normalt og greit, og for å se etter forandringer.

Problemet mitt er at siden jeg fikk vite at jeg var gravid i oktober (ble gravid med spiral), har jeg fått ny termin hver måned. Med sykdommen min får jeg ikke lov å gå lenger enn uke 38, og jeg er så nervøs for at når de flytter terminen så ofte (mellom 13 mai til 6 juni), at babyen faktisk ikke vokser normalt, og at jeg ender opp med å gå for lenge. I hodet mitt får jeg ikke deres termindato eller befruktningsdato til å stemme overens med noenting.

Vurderer ikke gynekologene om veksten er normal utifra forrige vektmål og termindato? Når de legger til 2-4 dager på terminen hver gang må jo det si seg selv at babyen kanskje naturlig er liten av vekst?

Både jeg og BF ble født "til termin" og var i den minste enden av normal-skalaen.

Off, håper noen kanskje har noen lure tanker, selvom jeg skrev det mest for å bli kvitt litt frustrasjon

Fortsetter under...

Men da har du nok ikke vært inne til ordinær UL enda? :) er jo der de setter datoen uansett! :) Og den er jo endelig :) Tror nok dette går fint! :) Du sier at du har hatt endel UL allerede, da vil du nok få det utover og, og er de bekymret etterhvert for veksten på ungen, så setter de igang fødselen når det begynner å nærme seg! :)

Var på ordinær UL i går! Men ja, skal jo fortsette med hyppige kontroller utoover svangerskapet, så er jo egentlig ikke noen vits å gå rundt å bekymre seg. Hvis det skulle være noe, får jeg jo heller ta det som det kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...