Gå til innhold

Forklaringsguruer --- Akkumulert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg forstår det, men jeg klarer ikke å finne en enkel forklaring. Når jeg skal prøve å forklare dette høyt for meg selv, lyder det ikke korrekt.

Akkumulerte nøkkeltall?

Skrevet

I hvilken sammenheng? I en setning eller lignende?

Akkumulert er vel oppspart eller samlet/lagret. Et tall som kan taes med til året etter.

Feks. I regnskapssammenheng; Et akkumulert underskudd kan overføres til året etter for å balansere det mot et overskudd.

Du går ikke i pluss før du har tjent inn det akkumulerte underskuddet. Det må taes av neste års overskudd.

Skjønte du noe? :-)

Skrevet

Åh... En enkel forklaring var det du var ute etter, og det var slett ikke det jeg presenterte.. Hmmm... :-)

Må tenke litt til.. :-)

Skrevet

hehehe ser du ;-)

Det er regnskapstall ja.

Akkumulerte nøkkeltall for desember.

Vil det si de tallene samlet for gitt regnskapsår?

Skrevet

Holder du på med periodisering?

Vil tro at når det står sånn så er det kun for desember. Da må en i neste periode ta med de akkumulerte nøkkeltallene for desember. Er en i underskudd med 10 000 i desember må januars overskudd minst være 10 000 for å dekke opp forrige underskudd, før en kan tenke at en begynner å gå i overskudd i januar.

Høhø, ikke enkelt å forklare bare ut fra en brøkdel. :-)

Skrevet

F.eks:

Salgsmål

index 98,1 - 15 mill.

Faktisk salg

index 104,9 - 16 mill.

Indexen er mot fjoråret.

15 og 16 mill er for hele regnskapsåret frem til gitt mnd.

Det er akkumulerte nøkkeltall, dvs. samlet (i denne kollonenen som er salgsmål) inntekt hittil i år? Blir det riktig?

Skrevet

Har sendt deg en PM, kan du ikke maile meg oppgaven sånn at jeg kan se på den? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...