Libido- Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Jeg tror jeg forstår det, men jeg klarer ikke å finne en enkel forklaring. Når jeg skal prøve å forklare dette høyt for meg selv, lyder det ikke korrekt. Akkumulerte nøkkeltall?
Gjest Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 I hvilken sammenheng? I en setning eller lignende? Akkumulert er vel oppspart eller samlet/lagret. Et tall som kan taes med til året etter. Feks. I regnskapssammenheng; Et akkumulert underskudd kan overføres til året etter for å balansere det mot et overskudd. Du går ikke i pluss før du har tjent inn det akkumulerte underskuddet. Det må taes av neste års overskudd. Skjønte du noe? :-)
Gjest Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Åh... En enkel forklaring var det du var ute etter, og det var slett ikke det jeg presenterte.. Hmmm... :-) Må tenke litt til.. :-)
Libido- Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2011 hehehe ser du ;-) Det er regnskapstall ja. Akkumulerte nøkkeltall for desember. Vil det si de tallene samlet for gitt regnskapsår?
Gjest Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Holder du på med periodisering? Vil tro at når det står sånn så er det kun for desember. Da må en i neste periode ta med de akkumulerte nøkkeltallene for desember. Er en i underskudd med 10 000 i desember må januars overskudd minst være 10 000 for å dekke opp forrige underskudd, før en kan tenke at en begynner å gå i overskudd i januar. Høhø, ikke enkelt å forklare bare ut fra en brøkdel. :-)
Libido- Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2011 F.eks: Salgsmål index 98,1 - 15 mill. Faktisk salg index 104,9 - 16 mill. Indexen er mot fjoråret. 15 og 16 mill er for hele regnskapsåret frem til gitt mnd. Det er akkumulerte nøkkeltall, dvs. samlet (i denne kollonenen som er salgsmål) inntekt hittil i år? Blir det riktig?
Gjest Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Har sendt deg en PM, kan du ikke maile meg oppgaven sånn at jeg kan se på den? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå