Gå til innhold

foreldrepenger og foreldrestipend

Miramir

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om foreldrepenger fra NAV vil påvirke foreldrestipendet? Jeg er ferdig med utdanningen i mai og har termin i april. Jeg vil tjene mer de siste mnd før fødsel og regner med at foreldrepenger fra NAV vil bli høyere enn det inntektsgrensen er i en vanlig situasjon til lånekassen. Siden man får alt som stipend, vil dette da bli gjort om til lån? Sendte mail til lånekassa for 2 mnd siden og behandlingstiden kan tyde på at de ikke er helt sikre på dette selv..

Fortsetter under...

sånn jeg har skjønt det så skal ikke foreldrepnger påvirke lånekassen. Jeg har rett til både forldrepenger fra nav og fra lånekassen, ( sånn jeg har skjønt det hvertfall) og det står at pengene jeg får fra lånekassen ikke blir påvirket av det jeg får fra nav. så jeg kommer til å fortsette på skolen og få alt som stipend fra lånekassa og samtidig søke om foreldrepenger da jeg har opptjent retten til dette.

Fikk svar fra lånekassa på mailen min men de svarte ikke på det jeg spurte om. Fant en side på lånekassa som jeg ikke har sett før og der står det at foreldrepenger er inntekt som vil påvirke stipendet ditt. Så det vil da si at noe av stipendet blir gjort om til lån det da. Kjempe!

http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/Trygd/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...