mariabee Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Jeg må si jeg er livredd for å ha sex nå etter fødselen.. Hadde en tøff fødsel med rift fra a til å. Selv om det virker som om alt gror greit, er jeg likevel redd for sex nå. PLutselig virker alt så fremmed der nede og fryktelig redd for at ting skal gjøre så veldig vondt nedentil under sex... hvordan har dere det?
Margarita -- Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 4 uker siden fødsel nå, og gruer meg veldig til første gang merker jeg... Var og tok vekk noen vonde sting i går, alt hadde grodd fint sa jordmor. Men det kjenne sikek fint ut, er sårt fra ende til annen, og tanken på at det skal noe "stort" inn der virker ikke naturlig lenger.. Men savner sexen og nærheten veldig! Snakker endel med samboer om dette, og han lover å "ta det pent".. Hmmm, blir spennede å se hvordan det blir! Kommer til å drøye den et par uker til, det skal jo renses ferdig... Er ikke helt delikat enda uansett!)) (revnet jeg og, men ikke alvorlig mye)
Sunshine med småtroll:) Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Det er veldig vondt og sårt der nede. Nå ble det hasteks på oss,men grunnen til at det blir slik er pga amminga. Fikk det sist å.Hele hormonbalansen er fucka. Går over av seg selv. Babyen er 2 mndr og det begynner som smått å gå over nå. Koser oss på andre måter istedet;-)
mamma til lillingen Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Litt over 5 uker siden fødsel, og har ikke tenkt tanken engang. Stingene på utsiden har nok grodd, for jeg kjenner de ikke lenger, men vet ikke med de inni. Bare den siste uka har jeg turt å kjenne etter når jeg har dusja, og det kjennes ikke pent ut! Så vet ikke helt om jeg må vente til alt er tilbake til normalen, eller om det noen gang kommer til å bli som før. For den som er interessert å høre, så kjennes det på en måte ut som hemorroider (masse små buler som stikker ut), fra urinrøret og ned til skjeden.
mariabee Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2011 å jeg har ikke turt å kjenne inni enda:( er sydd inni jeg også, og helt bak til og med endetarmen... så er livredd for sex... har liksom hatt nok vondt der på en stund føler jeg:( Jenta vår ble dradd ut med rå makt med tang, uten bedøvelse, og UTEN rier.. så det var litt dramatisk der en stund.
gulterkult Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 vi ventet kjempelenge, over halvåret! og det er jeg veldig glad for, for jeg var livredd! men det gikk finfint, for da var JEG klar! ikke la deg presse, det er din kropp!
sillyfilly og Olivia Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Var vel 4 uker etter fødsel. Med kondom. Og glidemiddel. Og fysj jeg hadde vondt!! Selv om mannen tok det pent og rolig. Gjorde i grunn vondt helt frem til jeg sluttet å amme. ca 6 mnd etter. Det gikk over når han på en måte.. Kom helt inn. Men de første sekundene holdt jeg pusten..
mammaløve Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 sillyfilly; høres veldig ut som meg det der Har et inntrykk av at det er veldig individuelt. Noen har sex så lett som bare det bare noen uker etter fødselen, mens andre har vondt lenge. Opptil et år etter. Jeg synes det kjennes ut som om jeg er jomfru hver gang fremdeles, og det er 6 måneder siden. Men det er i følge legen min ganske så normalt. Når man ammer blir skjeden påvirket i form av at den ikke er like elastisk, og at man ikke blir like lett våt, så det går seg kanskje til når ammingen minker. Tok lang tid før vi torde å prøve (3 måneder) og enda lengre tid til jeg klarte å slappe av. Man må bare lytte til seg selv, og ta det i eget tempo. Sex skal ikke vre forbundet med frykt og smerte (med mindre det er det man liker;) Det er masse man kan finne på som ikke innbefatter penetrering...og det kan faktisk være vel så fint det! Vil forresten anbefale de som har vonde arr etter sting å snakke med legen om å få foreskrevet en østrogenkrem. Smurte det på arrene en måneds tid, og det hjalp veldig.
Nynte Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Jeg har et veldig vondt arr etter der jeg har sydd. Når jeg trykker på det, så kjenner det ut som noen stikker en kniv der. Da kan man jo også tenke seg hvordan det er å ha sex.... Kan østrogenkrem hjelpe på dette?
*Lissi* Skrevet 13. januar 2011 #10 Skrevet 13. januar 2011 Vi hadde sex ca.4 uker fødselen. Hadde kun sydd ett "pyntesting". Ikke vondt og alt var som før.
siz85 Skrevet 13. januar 2011 #11 Skrevet 13. januar 2011 Gruet meg veldig! Ville iallefall vente til etter 6 ukers kontrollen. Så første gang var litt over 7 uker etter. Kondom og glidemiddel, man au! Kan ikke huske at første gang var så vondt engang. Ble sydd endel da og det hjalp nok ikke at jeg ikke klarte å slappe helt av heller.Fortsatt ubehaglig gang nr 2. Mer sex har vi ikke hatt. Er stort sett sliten når ettermiddagen/kvelden kommer, og lysten er ikke akkurat der enda dessverre. Blir nok bedre når tulla bare sover litt bedre også.
mariabee Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2011 hvilken grad av rift hadde du om jeg kan spørre? jeg hadde 3a, altså til og med bak, og innover. Var til seks ukers kontroll idag, og legen maste om prevensjon og de greiene der. Sa tydelig at det det blir nok en stund til, men skal selvfølgelig tenke på beskyttelse da. Så har fått resept på en hormonspiral. Han var derimot forbauset over at jeg ville vente.. ehhm.. jaadaa.. Jeg vil heller at alt skal gro skikkelig og at trykket nedentil skal forsvinne før jeg beveger meg videre..
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 13. januar 2011 #13 Skrevet 13. januar 2011 Her er det bare to uker siden fødsel, men kjenner at jeg gruer meg til første gangen allerede. Jeg revnet framover på begge sidene av urinåpningen, og noen av stingene gikk opp et par dager etter fødsel. Nå sitter jeg med ei kløyvd kjønnsleppe og jeg føler at jeg ikke ser ut der nede. Føler meg litt ekkel faktisk. Skal i alle fall få legen til å se på det på seksukers kontrollen.. Uffameg.
mammaløve Skrevet 13. januar 2011 #14 Skrevet 13. januar 2011 Nynte; hør med legen! Jeg hadde samme problem, det kjentes ut som om jeg stakk en nål inn når jeg tok på arret. Kremen hjalp meg masse. Men den bidrar også til økt produksjon av fuktighet, samt gjør greiene litt mer elastisk, så det kan sikkert hjelpe deg også. Den jeg fikk het Ovesterin.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 13. januar 2011 #15 Skrevet 13. januar 2011 jeg hadde setefødsel og ble sydd en del både inni og utenpå men når stingene var borte etter 6 og en halv(faktisk hehe) hadde vi vært klar for hverandre en ukes tid og det gikk kjempe fint og alt kjentes som før både formeg og mannen:) hurra:) hadde jo trodd jeg aldri skulle bli "fin" igjen der nede etter en sånn fødsel men der tok jeg feil heldigvis!! lykke til og ikke press deg selv,vent til du virkelig kjenner lysten riive i deg..da blir det bra vettu;)
Nynte Skrevet 14. januar 2011 #16 Skrevet 14. januar 2011 Ååå, da skal jeg virkelig høre om det.. Har vært hos legen før og da sa de at det så bra ut og at det bare måtte gå seg til. Har ikke blitt bedre på 8 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå