Gå til innhold

Damage control: Omgangssyke :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben kom hjem fra jobb i dag, var i fin form og freste snø og ordnet litt i stallen, kommer inn og spiser middag. To timer senere smeller det: frostrier, kvalme, diare... Det var en som fikk opp tempoet gitt: JEG! Jeg evakuerte begge døtrene mine, så de er hos mormor og bestefar i natt så man får kontroll på gubben...

Tviler på at jeg selv blir smitta, har ikke hatt omgangssyke e.l på 5-6 år til tross for jobb i helsesektoren. Men er veeeeldig bekymret for den minste i huset, vesla på snart 3 mnd... Hun er plaget nok for tiden med bittelitt hoste og spreng i gommene (Dentinox funker fint, men ikke så lenge om gangen) og hyppige oppvåkninger natterstid.

HVIS sjuka skulle bryte ut, hva gjør jeg med vesla? (Hun får kun morsmelk og D-vitamin).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi hatt 2 runder med omgangssyken siden vesla ble født, og både hun og jeg har heldigvis unngått smitte begge gangene (banker hardt i kjempebordet!!) Har ikke isolert eller evakuert, men vært NØYE med håndvask, både med sprit og såpe, og ikke latt storesøster eller pappan komme borti babyen sålenge de er smittefarlige.. Ikke så lett og ganske så slitsomt, men heldigvis går det fort over som regel! God bedring og lykke til!

Skrevet

Jeg også hadde omgansyke her for en uke siden, akkurat de symtomene som deg! Men baby fikk ikke heldigvis!!!

Skrevet

For en times tid siden kom, pardon my french; drittsekken i ordets rette forstand... Jeg troooooor overmadrassen gjorde mestparten av oppsugingsjobben...jeg har ikke våget meg inn i kloakken jeg altså... Og til alt overmål: han kom trekkende med trekket til overmadrassen gjennom HELE huset...Herlig??? Yeah :( :( :( Greit nok med feber altså, men seriøøøst...

Jeg er sykepleier ja, og jobber i HJEMMEsykepleien...men jeg er i PERM jeg...har fri fra syke folk liksom...

Fyttikattarakkern jeg gruer meg til dagslys....

Skrevet

For et år siden hadde vi det i hus. Minsta (da 1,5 år) og mannen fikk det først. Jeg evakuerte inn på en madrass på rommet til sønnen vår. Jeg vasket gelenderet i trappen, dørhåndtak og andre kontaktpunkt daglig, sprit/servietter og håndvask i et sett.

Vi fikk det ikke.

Skrevet

Typisk mannfolk, får jeg bare lyst å si. Også typisk at mannen blir først syk, de har visst en tendens til å bli hundre ganger sykere enn både kvinner og barn :)

Skrevet

Akevitt dreper bakterier i magen!! Server det!!

Jeg fikk omgangssyken rett før jul for 3 år siden, og tok et glass akevitt ca tre ganger i løpet av to dager og blei bra..

Måtte skylle det ned med en skvett cola da, for jeg liker absolutt ikke akevitt..

Men kommer til å bruke det neste gang og, for omgangssyke er ikke morro..

Skrevet

Hei:)

Jeg lå selv med kraftig! omgangssyke for tre dager siden! Var i sinnsyk dårlig forfatning, og babyen på 4 mnd som fullammes, ble lagt til brystet med god hjelp av pappaen imellom slagene natterstid, som forøvrig pågikk i 7 timer! Ammet 3 ganger i løpet av denne tiden, helt utrolig at jeg klarte. Babyen har holdt seg frisk, bank i bordet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...