Gå til innhold

Duphalac var effektiv gitt!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt skikkelig treg mage de siste ukene (er i uke 35), så nå gikk jeg til innkjøp av duphalac. Tok en dagsdose (25 ml) i ettermiddag, og nå har den visst gått gjennom systemet... ! Etter 3-4 timer altså. Føler meg lettet, men litt småkvalm akkurat nå.

Er det normalt at det funker så raskt, eller må det være noe annet som har fått fart på magen min?

Fortsetter under...

Skrevet

Uten duphalac.. hva ville jeg gjort..:P? Den er helt genial å ha stående i skapet, spesielt etter fødsel. Jeg fikk selv en G3 rift sist jeg født og hadde jeg ikke hatt duphalac tror jeg jeg måtte ha blitt lagt i kunstig koma frem til ting var blitt litt mer i orden der nede :P. Den funker ganske så raskt, men det kommer også ann på hvor mye man tar selvfølgelig.

Skrevet

Ok ;) Angrer på at jeg ikke har prøvd dette før, det er jo som å få et nytt liv!? Tenker også den kan være grei å ha etter fødsel, sist så tok det mange dager før det skjedde noe på det området. Det er jo normalt, men føles ikke så bra.

Skrevet

Wow, det var kjapt! Vet ikke hva som er normalt. For meg tok det et par dager før det virket, men da hadde jeg vært gjennom en operasjon og ikke gått på do i det hele tatt på en uke. Jeg tok også en litt lavere dose enn deg, rundt 10 ml morgen og kveld.

Skrevet

Pleier å virke etter noen timer på meg og, men ikke sånn at jeg løper på do liksom. Men det løsner opp;)

Skrevet

tok d under graviditeten jeg å, ca en gang i uka, men ble frarådet av helsesøster til å ta d på slutten av svangerskapet. d kan i versta fall få morkaken til å løsne og lage komplikasjoner!

hør med noen før du tar fler da ihvertafall;)

ps: man kan ødlegge tarmens naturlige funksjon med bruk over lengre tid. gikk på dette før jeg ble gravid.. brukte d som slankemiddel(ja, dumme meg...) tok opptil 12 piller om dagen! I over nesten 2 år!

tilslutt MÅTTE jeg bruke dem for å gå på do.. men stoppa da jeg ble gravid, men som sagt måtte jeg bruke dem en gang pr uke for å klare å gå på do. tarmene var blitt lammet!

nå klarer jeg å gå på do uten, men d er hardt og sjelden!

jeg har vært heldig, i verste fall kunne jeg endt opp med ødelagt OG UTLAGT TARM!

vær litt forsiktig;)

Annonse

Skrevet

Takk for svaret gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥.

Det er viktig det du sier, en skal være forsiktig. Nå virker det kanskje som jeg har et lempfeldig forhold til dette, men jeg spurte dem på apoteket om det var greit å bruke så gravid som jeg er, farmasøyten svarte til og med. Jeg har ikke spurt jordmor, syns du jeg bør det?

Er ikke duphalac veldig vanlig å bruke i svangerskapet?

I pakningsvedlegget står det som det gjør på alle medisiner at en skal rådføre seg med lege under svangerskap. "Ingen skadelige effekter på fosteret vist" står det.

Hadde uansett ikke tenkt å bruke dette mye, i alle fall ikke når det virker såpass effektivt som det gjør. Blir vel heller som Plumbo, bare når det tetter seg helt.

Skrevet

Takk til dere andre også altså!

Skrevet

duphalac er flytende mixtur. Det er Dulculax tbl. du skal være forsiktig med.

Skrevet

Det ante meg. Det var miksturen jeg brukte.

Skrevet

beklager d er tablettene jeg snakker om ja;);) jeg misforsto;)

lykke til videre og med fødsel!;)

Skrevet

Jeg er sykepleier og vet at duphalac mixtur ikke er farlig å ta, det bare smører tarmen. Som dere sier er det dulcolax tbl som en ikke skal bruke over lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...