Gå til innhold

Hvordan forberede seg til jobbintervju på den jobben jeg allerede har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså er midlertidig ansatt, og de har utlyst faste stillinger. Vi er fler midlertidige enn det er faste stillinger, pluss at det er mange eksterne søkere. Fikk vite i dag at jeg skal på fredag allerede, og vet at det blir en exeltest..så prøver å øve litt på det, men vi bruker ikke det i jobben jeg har søkt på og har i dag, så aner liksom ikke helt hva jeg skal øve på :( Vet at ingen av de som har vært på intervju har klart den testen til nå, og det gjør meg jo bare enda mer nervøs.

Er jo bare 7 mnd siden jeg var på intervju på denne jobben, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forberede meg eller hva de spør om. Hvis det blir samme spm som forrige gang så er det egentlig ikke mulig å forberede seg så mye..men..sukk..stressa :( Selve intervjuet blir jo ikke så skummelt som sist, de tre som skal intervjue meg er jo tre som jeg jobber med, men føler at jeg har mer å tape nå da!

Fortsetter under...

Skrevet

Nå har du jobbet der en stund, s meningen er nok at du skal selge deg inn med utgangspunkt i den jobben du har gjort så langt.

Prøv å tenk over din innsats på arbeidsplassen. Hva har du gjort bra, og hva kan du gjøre bedre? Hva er dine tanker om hvordan du kan forbedre eventuelle problemområder?

Hvordan har du fungert i arbeidsmiljøet? Hvorfor er nettopp du en viktig ressurs sosialt og som team-medlem? Her passer det seg å nevne at du har satt stor pris på å få være en del av et så velfungerende og givende kollegialt fellesskap (hvis det er noen sannhet i det da)

Hva er dine mål i arbeidet fremover? Hvor er du om fem år? Ta utgangspunkt i den fremgangen du har gjort så langt, og argumenter for at du kommer til å vokse videre inn i jobben, og at du etterhvert åpner for flere oppgaver om ønskelig.

Hva i alle dager kan det være med den excel testen som gjør at alle stryker? Hvis du jobber på kontor, ville jeg ha sørget for å få meg et Microsoft Office kurs. D stiller mye sterkere dersom du kan bruke disse programmene. Du kan jo for eksempel nevne at du for å vokse videre på arbeidsplassen kunne ønske å få kursing i Microsoft Office - det unnskylder litt at du per i dag ikke behersker excel så godt, og viser at du har vilje til å tillegne deg ny kunnskap.

Masse lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for gode råd :)

Mange på arbeid spekulerer i om den testen er en måte å teste stressnivået vårt hvis vi kommer over noe vi ikke klarer å løse..pluss masse andre teorier. Uff, skal være glad når morgendagen er over, da er i alle fall intervjuet overstått og ventingen på svar kan begynne :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...