Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Elis er et kult navn! Det heter min svenske svigerfar. Dessuten er Elis et navn som kommer sterkere her i Sverige. Ser av og til en "Elis" i födsels-annonsene, og kjenner et par som har det navnet på "listen" sin.

Men både Joel og Levi er også fine navn!

"Levi Strauss & Co. (LS&CO) is a privately held clothing company known worldwide for its Levi's brand of denim jeans. It was founded in 1853 when Levi Strauss came from Buttenheim, Franconia, (Kingdom of Bavaria) to San Francisco, California to open a west coast branch of his brothers' New York dry goods business. Although the company began producing denim overalls in the 1870s, modern jeans were not produced until the 1920s. The company briefly experimented (in the 1970s) with employee ownership and a public stock listing, but remains owned and controlled by descendants and relatives of Levi Strauss' four nephews."

Dette til orientering, namedrop.

Levi er et gammelt blbelsk navn, så navnet er nok langt eldre enn Levi's!

Takk for svar.

Jeg vet godt hva de forskjellige navnene betyr:). Og jeg mener Elis, ikke Elias. Elis er en kortform av Elias og som en sier her ganske vanlig i Sverige. Joel uttales Jo-el rett ut, her i skandinavia. Ikke som på engelsk. Det er fler enn 18 000 gutter i Sverige med det navnet så det er ganske populært der.

Vi bor i Østfold, nærme svenskegrensa så det er nok vanligere at navn som er populære i Sverige kommer hit først.

Joel, Levi og Elis er gamle hebraiske navn alle tre, og alle godt brukt i Sverige.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...