Gå til innhold

Uke 31 og slimproppen gikk... Hva skjer nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går gikk slimproppen, og nå lurer jeg VELDIG på hva som skjer fremover.

På føden sa de bare jeg skulle ta kontakt om jeg fikk rier. På fredag ble livmorhalsen min målt til 2cm, men jeg har ikke regelmessige rier. Det eneste jeg kjenner er mens-lignende murring som ikke er vondt, og kommer som regel når jeg går.

Er det mulig at fødselen er like rundt hjørnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge min JM kan det ta alt fra noen timer til flere uker til fødselen starter når slimproppen går.. Men hvis vannet går derimot, da må du ta kontakt med føden, for da er selve fødselen igang. Så med mindre du får regelmessige rier, skal du bare ta ting heeelt med ro :)

Skrevet

Hadde en liten gutt i magen som ville ut like før jul da jeg var i uke 32-33, fikk da sofaresepten av legen og beskjed om å ta det heeeelt med ro. Om du ikke er sykemeldt, bør du ta kontakt med legen og få deg en sykemelding. La andre ta seg av arbeid i heimen, legg deg selv på sofan med en god bok og slapp helt av. Det siste er ikke lett, men babyen har det jo best i magen en stund til. Lykke til :)

Skrevet

Jeg er allerede innlakt på sykehus, og er her på fjerde uken nå, så jeg slapper godt av. Er bare veldig bekymret for hva som skjer fremover, om jeg kommer til å gå i fødsel eller om det kan ta uker før det skjer noe.

Skal til samtale med jordmor neste torsdag for å "krangle" meg til keisersnitt pga fødselsangst. Er derfor ekstra redd for at jeg skal gå i fødsel før da..

Tusen takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...