Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare hatt et fryseforsøk før, og det er over tre år siden. Nå er jeg igang igjen, og har glemt mye... Leste pakningsvedlegget til Progynova, men ble ikke så mye klokere. Lurer derfor på et par ting:

1) Hvis alt går som det skal, når omtrent kan jeg forvente innsetting? Rundt dag 14-15? (Skal på UL dag 12.)

2) Det at jeg har blastocyster på frys betyr vel at de skal settes inn senere i syklusen enn et to dager gammelt embryo ville ha blitt?

3) Er det normalt med høy slimproduksjon? Rundt dag 4-5 begynte det å bli mye EL-lignende slim i underetasjen.

4) Når man går på Progynova, i hvilken grad kan man selv (og klinikken) bestemme tidspunkt for innsetting? (Eller er det kroppen som bestemmer, som ved et ordinært forsøk?)

Andre ting jeg bør være OBS på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på begge mine fryseforsøk har jeg vært på ul fra dg 10-12. Da har slimhinnen vært grei hos meg begge gangen.Så måtte jeg gå på progestan i 5 dg i tillegg til progynovan, så jeg tror jeg har hatt innsett på ca dg 15.17 hver gang. Spm 2 er jeg ikke sikker på, men mine innsett har vært m blastocyster også. Har hatt en del slim m fryseforsøkene, vet ikke om det er normalt, jeg har hatt det som regel fra dg. 8-10. Vet ikke helt om spm 4 heller. Men jeg skulle da ul på dg 12 denne mnd, noen som ikke lot seg gjøre. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte avbryte, kunne ikke da ta den på dg 13. Så virker som det meste går på kroppen på disse forsøkene også. Så mye annet kan jeg ikke fortelle deg da jeg ikke har lykkes med frys enda selv. Lykke til :-)unner deg virkelig å lykkes nå. Skal ha nytt fryseforsk i feb selv

Skrevet

Lykke til MK73!

Krysser fingrene for deg. Jeg tror det er vanlig å sette inn blastocyster på ca dag 18-19. Det er jo der du ville ha vært om det hadde vært. Naturlig syklus. Men egentlig spiller det jo ikke så stor rolle iom at du stimuleres med østrogen. Det er vel mer viktig at slimhinnen er klar, og det får du jo vite på UL. I utlandet (med ED) anbefaler de å begynne med progesteron uttaksdagen, altså 5 dager før innsett av blastocyster pga at de jo skal feste seg med en gang så da er det viktig at slimhinnen er klar. Det gule legemet begynner jo å produsere progesteron rett etter eggløsningen så det er jo ganske logisk :-) På klinikken i Hellas fikk jeg beskjed om å ta progesteronen oralt etter positiv test. Dette pga av at progesteron tatt oralt (utrogest i mitt tilfelle) gir høyere progesteron nivå i blod. - som igjen er veldig viktig for å opprettholde svangerskapet!

Lykke, lykke til!

Klem

• 3 uker senere...
Gjest Kjøttkakemor
Skrevet

Hei MK 73! Jeg lurte bare på hvordan det går med forsøket ditt? Nå har du vel kommet så langt som til innsetting? Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Ville bare ønske deg lykke til!! Håper inderlig dere får det til denne gangen. Det fortjener du;) krysser fingrene for deg...

Skrevet

Hei, kjøttkakemor og familiedrømmen - dere er søte, dere :-)

Jeg ruger igjen, de to blastocystene våre overlevde begge to, og det ene hadde til og med hatchet (klekket), så det var det morsomt å se. Kunne godt se forskjell på de to, i de to forskjellige fasene - så det var jammen på tide å få dem på plass hos mor ;-)

Tusen takk for godordene - de varmer en sliten sliter.

Klem fra meg

Skrevet

Ønsker deg lykke til, har sendt deg et svar i postkassa di :-) Får bare håpe du ikke trenger noen råd fra meg!

Skrevet

Hei, Søskenhåp, takk for det, og så får vi se hvordan det blir med de rådene ;-) Er såpass voksen etterhvert at det kan godt hende det blir en slik prosess litt senere uansett, hvis vi skulle ha superflaks nå.

Tiden vil vise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...