popstar Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Noen av dere som la på dere endel av medisinene? Jeg husker når jeg gikk på pergo, noen mnd etter så var jeg plutselig est ut endel. Samme skjedde nå, tok masse hormoner i begynnelsen av november, og nå har jeg samme problem. Har forstått at jeg legger på meg endel av disse hormonene. Noen andre som gjør det? (og jeg trenger ikke noe regle som "hva gjør man ikke for ett lite nurk", da jeg har tre pergo-kurer og en hestekur på Puregon bak meg...men nada-zip resultat;)
TanteTroll Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Vel, da vi ventet på resultatet av første ivf ble gubben gratulert - "ja for det var vel sånn at han skulle bli pappa???" (og det var ikke noen av de ca 5 som visste at vi drev med ivf nei) Så ja jeg la på meg! Noe var vann og gikk bort da jeg fikk mensen etter negativ test, men rundt 3-4 kg som elskverdig hadde plassert seg i bilringområdet, måtte slankes bort. Jeg har ikke lagt på meg noe særlig på forsøk 2 og 3, men kan ikke si at jeg gjorde noe annerledes fra første forsøk. Så hvorfor det ble sånn vet jeg ikke. Tror kroppen min fortsatt driver og kvitter seg med noen hormoner etter neg test 22 desember - har plutselig fått en festlig kviseoppblomstring:-S
popstar Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2011 Oh Yes!!! Kviser, ja. For ikke å snakke om puffy, oppblåst og uformelig!! Pluss alle søte 1.klassinger på jobb "Har du baby i magen din?" Trene trene;)
TanteTroll Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Har hatt store ambisjoner om å være sååååå sunn i sprøyte- og rugeperioden, men sug etter søtt, surt salt og fett kombinert med null viljestyrke, gjør jo at sunnheten går rett i dass. Men joggedress og sjokolade er kos det også... Skal straks ha første tin-forsøk, og har faktisk klart å spise litt sunnere og være litt mer aktiv enn jeg pleier. Så får vi se om livmora mi blir et attraktivt sted å slå seg ned:-) Blir det nytt forsøk på deg?
popstar Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2011 Jeg kjørte den stilen under forsøket, null godis, kaffe og karbo! Det resulterte alikevel i kun ETT egg, som ikke lot seg befrukte. Så nå er jeg rimelig avslappet til der hele. Skulle til Aleris i slutten av mnd,men drøyer. Skal til lege i dag for å sjekke binyrene, slik at jeg kan utelukke det. Jeg er i en litt "gidder-ikke-bry-meg" fase nå, og det er litt deilig:) Men spennende med frys da! Hatt mange forsøk?
TanteTroll Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Har hatt 4 insemineringsforsøk og 3 ivf. Ble gravid på forsøk nr 2, men det ble kortvarig glede. Send over litt sånn "jeg-gidder-ikke -bry-meg" a! Tenker på fryseforsøk sånn ca hele tiden jeg - og det FØR tanta har kommet og FØR jeg har startet med noen medisiner:-D Kommer vel til å bli smågal når jeg endelig kommer i gang! Fikk 5 egg på frys på siste forsøk (hurra!), men jeg vet liksom ikke om jeg tør å være så veldig positiv. De trenger jo ikke å overleve opptining, og det er litt dårligere sjanse for at de fester seg. Samtidig er det vel veldig bra egg siden de har blitt fryst ned! Hmmmmmmm.....
popstar Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2011 Åh, dæven....vært litt mer tålmodig enn meg da!! Altså, vi gir oss jo ikke, men akkurat nå så gidder jeg ikke. Det får bare være. Det er enklest å tenke at det skjer når det skjer, og ikke når jeg vil! Jeg kontrollerer ikke skjebnen, og hvis jeg ikke får baby, så får jeg ikke. Ferdig med det!! Kan ikke la det styre livet mitt. Vi får håpe på at egga dine er fine, men det hjelper lite hvis sjelen som skal ned til det egget ikke er klar;) Lykkkkke til:)))
TanteTroll Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Vel, kommer jeg så langt at det blir egg i magen, så satser jeg på at sjelene står i kø for å komme akkurat til meg:-) Tålmodig og tålmodig - jeg synes det er tøft, slitsomt, urettferdig, spennende, skuffende og alt det der, men jeg er ikke klar for å ha lenger pause mellom forsøkene enn jeg må ennå. Selv om jeg kjenner at det tar litt lengre tid å komme seg etter skuffelsen, jeg er litt mere sårbar og jeg er visst ikke så ferdig med spontanaborten som jeg trodde. Selv om den kom veldig tidlig. Alt i alt har jeg det egentlig veldig bra nå, selv om jeg innimellom griner for et godt ord:-) Når du er klar til å prøve igjen; Masse lykke til!!!!
popstar Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2011 Tusen takk for det, og det samme til deg:) Jeg har liksom ikke så mange egg igjen jeg da, i følge legene....så det er vel derfor jeg er litt snurt!! Men ting får bare komme når de kommer. Ps: Noen ganger må den ene sjelen som skal ned til deg hvile litt før den kommer igjen, det er som regel familiemedlemer som har gått bort;) Keep me updated;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå