Barnnummertre Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Hei. Jeg fikk min første pakke med strimler i dag i posten. Er 10 dpo i dag, og tenkte jeg skulle prøve en test. Jeg fikk en svak strek og en sterk, Det er ingen tvil om at det er to streker deg, og de begge kom innen 1 min. Betyr det at jeg kan være gravid? Eller er ikke de testene helt til å stole på så tidlig?
Tuddeli Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Gratulerer så mye! Du er gravid!!! :-) Ingen tvil når du får to streker, spiller ingen rolle om den er svak. Hadde du imidlertid kun fått opp kontrollstrek, dvs negativ test, kunne du fortsatt ha vært gravid iom at du tester så tidlig.
Barnnummertre Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2011 Får ta en CB test søndag(IKM) for å bli helt overbevist :-) Men kommer til å være stressa til den største abort faren er over...mistet to ganger siden mars....men er ikke alle gode ting 3!!!?!! Takk for tilbakemelding....Tuddeli.
Tuddeli Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Klart alle gode ting er tre! :-) Lykke til i svangerskapet!
Peispå! Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Åhh så koselig! Husker deg fra tidligere runder da vi har vært gravide samtidig. Her i gården ser det ihvertfall ut som om at "alle gode ting er 3" skal slå til:-) Du skal se at nå er uflaksen brukt opp, denne gangen skal det gå bra!Mine erfaringer med billigtester er at de er pålitelige. Har testet positivt tidlig alle tre gangene. Fakttisk så tidlig som 8-9 dpo hver gang. Blir spennende å følge med deg:-) Drister meg til å si gratulerer og lykke til!!!
Barnnummertre Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2011 Hei Trønderline :-) Jeg husker godt deg også....vi har liksom litt samme historie til nesten samme tid.....håper det fortsetter og jeg også slår til på tredje forsøk! Har du gjort noe annerledes denne gangen? Medisiner, sykemelding, oppfølging el annet? Jeg tok for to uker siden masse blodprøver, men har ikke fått svar på dem enda. Da kan det jo hende de "finner" noe på resultatene og kan gi meg noe som kan hjelpe (abyl-e/ hormoner el). Skal komme meg til legen å høre.... Hvor langt påvei er du nå? Du er vel godt inn i 2.trimester. Har du fått vite kjønnet? Lykke til videre!
Peispå! Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Hei igjen! Jeg var så dritredd for en 3.ma at jeg bestillte meg time til spes.gyn her i byen. Fortalte historien rundt, og lurte på hva hun evnt kunne sjekke. Alt av prøver så bra ut, uten at vi tok noen full sjekk. Fikk resept på crinone og albyl-e. Har fått ul hver 14.dag og det har nok berget vett og forstand:-)- Tror det er viktig for psyken å bli beroliget også! Sluttet med crinonen etter fullgåtte 12 uker, og albyl- e skal jeg ta til 20 og noen uker. Hittil har ul vist friskt foster med normal utvikling, så nå begynner jeg å håpe. Siste ul var 12+2, neste blir om 7 dager, da er jeg 16+2 og vi skal se hvilket kjønn det er:-) Har hatt aktiv sykemelding da jeg til tider har veldig tungt fysisk arbeid, og det har fungert bra. Arb.giver har hele tiden visst om min situasjon og har latt meg styre dagene mine selv. Ellers ville det ikke ha gått, har hatt blødninger frem til ca uka 11 og det gjorde meg smårar innimellom:-) Har betalt alt og gått privat selv om jeg ble tilbudt gratis oppfølging på sykehuset. Det har blitt endel lapper, men hun jeg går til har vært overlege på kk på St.olavs og har spesialisert seg på flere områder innen fosterdiagnostikk, abort o,s,v. Hun er drivende dyktig og superhyggelig,så hun er verdt hvert eneste øre jeg har brukt! På den måten har jeg fått mye tettere og privat oppfølging. Håper dette ordner seg for deg nå, det ville ha vært fortjent!!!! god klem
Barnnummertre Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2011 Hei og takk for svar! Du har gjort det som jeg tenker å gjøre :-) Uten om at jeg har fått time hos min fastlege om en uke. Vet du om fastlegen kan skrive ut crinone og albyl-e eller må en gynekolog gjøre det. Er blitt henvist til gynekolog,- (det pga evt ivf i Danmark) men har ikke fått time før i februar.... og det er jo litt lenge til. var hos Volvat og tok en haug med prøver for utredning og venter svar på dem. men kanskje jeg skulle gå privat nå også, om ikke fastlegen kan gi meg medisiner. Har lest at de medisinene du nevner ikke er farlige for fostere og derfor er bedre og ta enn ikke å ta.... Hvor langt på vei var du når du startet på dem? Sikkert best å komme igang så fort som mulig.... Jeg kommer nok til å stå på slik som deg, og er helt enig at det er bedre å betale og få oppfølging enn ikke! Blir kjekt å høre hvilket kjønn det er....har du noen følelse? Har du barn fra før?
Peispå! Skrevet 13. januar 2011 #10 Skrevet 13. januar 2011 Her var jeg igjen:-) Fastlegen min vet lite om medisinene, men det kan jo selvsagt variere fra lege til lege. Hadde mange spørsmål som ikke ble ordentlig besvart før jeg kom meg til gyn. Crinonen skal du begynne med samme dag som du får positiv test! Så jeg startet noen dager før ikm. Litt klissete å holde på med, men ongenting er et problem dersom det er akkurat det som får det til å funke. Albyl-e startet jeg med i uke 6, fikk resepten på første ul. Den er viktigst idet morkaka skal begynne å fungere. Ang medisinene har du helt rett. Har spurt og gravd og gyn sier det er helt ufarlig. Det eneste det kan gjøre er å faktisk hjelpe.-) Flere skulle få prøvd som har mistet tenker jeg.... Husk at flere som jobber privat kan fortsatt ta deg inn på henvisning!! Jeg visste ikke det, men kunne ha spart mye dersom jeg hadde bedt om henvisning første gang...men,men Ellers så har jeg ei jente på 3 år fra før. Det virker som om nr 2 er den vanskeligste å få til... :-) Denne gangen tror jeg på gutt. Alt er totalt forandret i dette sv.skapet kontra det med dattera mi....Skal bli moro å vite neste onsdag da:-) Hiv deg rundt å få tak i crinone, har virkelig trua på den jeg...
Barnnummertre Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2011 Tusen takk for alle tips og veiledning, Trønderline! Veldig godt å ha en "oppskrift" på det som bør gjøres. Så er det bare å krysse alt en har for et laaaangt og vellykket svangerskap. Jeg har gutt på snart to,- men inbiller meg at jeg kun får gutter :-) Lykke til på UL!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå