Gå til innhold

Partiell blæremola...

Barbarella og froskebarna

Anbefalte innlegg

...noen som har hatt dette?

Jeg fikk en telefon fra sykehuset i dag, vevsprøvene fra utskrapningen viser at jeg har dette. Har hørt litt om det før, men tar imot all informasjon jeg kan få!

Skjønner at dette betyr at vi må vente mellom et halvt til ett år før vi kan prøve igjen, avhengig av hvordan det går...

Skal inn til sykehuset på samtale i morgen tidlig. Er bare helt tom, føler ingenting akkurat nå. Jeg trodde ikke dette kunne bli så mye verre, men nå skjønner jeg at det kunne det så absolutt...

Dette forklarer i hvert fall hvorfor en utskrapning og tre runder cytotec ikke fikk ut restene i livmoren...

Fortsetter under...

Hei,

Så trist å høre at du har hatt blæremola.

Gikk det bra på samtalen du hadde på sykehuset?

Jeg fikk selv konstatert komplett blæremola i september 2009. HCG nivået mitt var på flere millioner når det ble oppdaget. Jeg måtte inn til utskraping, og fikk beskjed om at jeg ikke måtte bli gravid på 1 år. Frem til HCG nivået mitt var på 0 (tok nesten 3 mnd) var jeg å tok blodprøve 1 gang i uken. Tok blodprøver en gang i mnd frem til september i 2010 før jeg ble erklært frisk. Det var en grusom tung tid ettersom jeg ble påminnet om molaen hver gang var på sykehuset for å ta prøver.

Jeg er gravid på ny nå (uke 13+4). Er så heldig å befinne meg i utlandet og her får jeg UL hver gang jeg er på kontroll (får også ekstra oppfølging ettersom jeg har hatt mola). Har fått sett den lille magen 3 ganger allerde og fått bekreften at det ikke er noe mola denne gangen.

Det er ikke så mange som har hørt om blæremola ettersom det ikke er vanlig. Jeg antar at du har søkt det opp på internett og lest alt som går ann å lese om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...