Tyren78-09+12 Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Oppdaget plutselig at lillegutt har fått en jeksel her en dag..og nå er nr 2 godt på vei ut. Han har i hele dag vært grinete..skriker skikkelig, og tar fingrene i munnen og sikler i bøtter og spann. Ville ikke ha mat eller noe..(han er også koka forkjøla..snørrete og hoster, noe som ikke gjør saken bedre akkurat). Er det veldig vanlig at de reagerer slik på jekslene? Har ikke merket noe på han da han fikk de 7 første tennene fremme. Men jeksler er tydeligvis noe helt annet..varer "smerten/ubehaget" lenge? Syns fryktelig synd på han.. Hadde også bittelitt feber nå i kveldinga..men det skyldes kanskje forkjølelsen..vet ikke jeg.
Thale'min_Og_Meg Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Har samme her Hatt det sånn med de fleste tennene, men verre med jekslene. Er nok ikke noe morro for de stakkars små. Synes heldigvis det går fort over, må bare komme igjennom først. Så er det bare å vente på neste
det er berre mordi Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Lurer på om det er det som feiler snuppa mi også. Hun har vært potte-sur i 4 dager, sutrer om alt og har (om mulig) enda kortere lunte enn vanlig:) Hadde en rask titt inn i munnen, men den rasende unge damen er ikke glad i å bli undersøkt, så ble ikke så mye klokere.. Er 15 mnd, så det burde kanskje være på høy tid å få litt flere enn 7 tenner:) Håper unasett det går veldig fort over:)
Underveis --> Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Det er nok ganske vanlig at de reagerer på jekslene. Arvingen her har derimot aldri gitt lyd fra seg når tenner har kommet.
Tyren78-09+12 Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2011 Ja, får vel bare stålsette seg og håpe det går fort over. Han vil ikke ha mat engang..det er ulikt han..ikke engang banan som ellers er en favoritt..) Kan være han plages litt av andre ting i forbindelse med forkjølelsen også da. Min er 16 mnd og første jekslene kom nå i januar(hvertfall oppdaga jeg den første da, men han var veldig urolig en periode i jula, så mulig den kom allerede da). Nr 2 kom hvertfall nå en av de siste dagene. Bare å grue seg på resten om det blir samme låta da...hehe.
MღM Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Vet ikke om det alltid er plagsomme, men gutten vår har tydeligvis hatt mye vondt. I ei og ei halv uke her i jula og etter jul var han pottesur, tålte ingen ting før han heiv seg rundt og lå og grein på gulvet. Så det var nok veldig plagsomt for han stakkar men ikke alle har vært så ille som denne jekselen. Matlysta har også vært dårlig i denne perioden.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #7 Skrevet 15. januar 2011 Her fikk lille gutt 4 jeksler samtidig, han var både sutrete og hadde lett feber noen dager. alt var galt hele tiden, han var aldri fornøyd. Etter et par dager var han seg selv igjen, jeg tror det skyldes tennene.
Tyren78-09+12 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2011 Gutten her har også hatt feber noen dager, ikke mer enn 38,5, men den kom og gikk litt i disse dagene. Matlyst har han heller ikke hatt i denne perioden, men nå idag syns jeg det har kommet seg. Hadde heller ikke feber idag tidlig, såkanskje det verste er over for denne gang. Satser på barnehage igjen i morgen, selv om han fremdeles er koka forkjøla og hoster stygt spesielt når han ligger. Tror det skal bli godt for både meg og han..hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå