Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #26 Skrevet 12. januar 2011 Hehe, helt enig med HI jeg da, og jeg er søren meg 33:) Ingen som serverer kake på et helt vanlig kaffebesøk, vel? Ingen jeg kjenner under 70 i hvert fall. Te, kaffe og kjeks (hvis vi har eller jeg kommer på det) holder i massevis. Kaker er til bursdager.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #27 Skrevet 12. januar 2011 Jeg er veldig gammeldags, jeg elsker å varte opp for gjestene mine...normalt er det kanskje ikke, jeg er nok den eneste i vennegjengen som aldri lar noen reise igjen uten å ha fått en kopp kaffe og noe å bite i. Jeg er opplært av min herlige bestemor, og mannen min ler av meg når je setter i gang. Men jeg er bare slik Tror jo at folk setter pris på det også jeg da
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #28 Skrevet 12. januar 2011 Har du veldig mange venner HI? For jeg har venner i nokså mange forskjellige kretser, og jeg blir servert kake både her og der. Jeg er også fasinert av at det går an å synes det er SÅ UTROLIG RART at noen kan finne på å servere kake :-) Jeg serverer besøkende lunsj evnt middag, og deretter kake til kaffen. Ser an gjestene litt når det gjelder slaget, men sjonglerer vanligvis mellom sjokolademoussekake, snickerskake, hvit sjokoladekake, sjokochip muffins og oreokake. Blir du ofte servert slike kaker hos dine besteforeldre og oldeforeldre?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #29 Skrevet 12. januar 2011 Oi er du en litt kjip vertinne eller? Servere kjeks, kaffe og te? Jaja..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #30 Skrevet 12. januar 2011 Jeg skal gå litt inn i meg selv å være så barnslig at jeg sier: Enn å være misfornøyd med å få noe så godt som kake da, din teiting HI Oreokake er kjempegodt, også en kake med baileys i fyllet som min mor pleier å lage, NAM Jeg vil mye heller ha kake, enn noe skremmende form for Tapas servert feks... Og jeg er enda bare 25
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #31 Skrevet 12. januar 2011 Hehehe, hva er greia med deg og kake?? Jeg er også 31 år, født, oppvokst og bor i Oslo! Jeg synes det er kjempe hyggelig å slenge sammen en eller annen form for bakst når jeg/vi får besøk.. liker å tilby noe godt å tygge på om jeg får besøk. Å slenge sammen en kake er jo både lettvint, billig og godt. (selvfølgelig avengig av hva man lager)Ikke alltid man orker å diske opp med lunsj/middag etc.. Forelsår at du baker noe til neste gang du får besøk, blir garantert suksess så sant du ikke går på noen form for diett etc... Lykke til med baksten;-)))) hehe.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #32 Skrevet 12. januar 2011 Ja, her serveres det gjerne kake eller annen bakst. Har alltid boller, muffins, cockies, brownies osv i fryseren:) Bløtkake ol er derimot forbeholdt større feiringer:) Men seriøst; har du ALDRI folk på kaffebesøk? Synes det virker slitsom å alltid måtte diske opp med middag eller lunch hvis man får besøk! her serveres ofte kaffe/te med noe ved siden av:)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #33 Skrevet 12. januar 2011 Det er vel begge deler, antar jeg...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #34 Skrevet 12. januar 2011 Det er nok din omgangskrets som er spesiell, de fleste av oss andre serverer en kakebit til kaffen akkurat som våre forfedre alltid har gjort...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #35 Skrevet 12. januar 2011 Det er ikke alltid jeg serverer kake, men det er da ikke noe bedre enn å servere kake når jeg har bakt noe, da slipper jeg å spise opp alt selv (og ja, jeg kan gjøre det, og jeg trenger det strengt tatt ikke)! Og det er helt vanlig at vennene våre serverer kake også, om det passer seg sånn. Vi er stort sett i 30-åra eller i slutten av 20-åra, så vi er kanskje gamle her inne, hehe...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #36 Skrevet 12. januar 2011 Jeg serverer seriøst kake temmelig ofte når jeg har besøk. Kunne aldri tenkt meg å invitere til kaffe uten å lage en kake, men kan ha middagsgjester eller lunchbesøk uten å servere kake. Jeg er forøvrig 39, fra Osloområdet og har en lang utdanning. Har foreldre fra nord i landet og ektefelle fra vest og alle stedene er kake også en selvfølge når man har besøk. Mitt inntrykk er at kakebaking er det nye "flinkis" området og at det finnes en del som konkurrerer i vellykkethet gjennom å lage fine kaker og kule cupcakes.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #37 Skrevet 12. januar 2011 Nei, men hadde ikke blitt sjokka om jeg hadde fått kake når jeg er på besøk. Pleier å servere boller eller kjeks eller noe til kaffien. Eller når pappa er på besøk kan jeg finne på å servere kake Mwen det sjokkerer meg enda mer at du faktisk blir sjokkert av at andre serverer kake...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #38 Skrevet 12. januar 2011 Jepp, helt seriøst ;o) Har jeg bakt kake serverer jeg det når vi får besøk, samme av hvem egentlig. Her er det helt vanlig både blendt venner og familie. Men ikke slik at jeg huver meg rundt og baker hver gang vi får besøk, men har alltid noe på lur i skapet å servere til kaffe hvis noen kommer innom. Serverer du ingenting du da? Eller lager du lunch/ middag hver gang noen kommer?
Villa Perlesukker Skrevet 12. januar 2011 #39 Skrevet 12. januar 2011 Her kommer du ikke inn døren uten å ha fått smake på noe. Noen ting er ikke uttestet ennå så jeg garanterer ikke noe smaksopplevelse når jeg har testet ut oppskrifter for 1 gang hihi Kake er et must altså. Ta en titt på www.villaperlesukker.no og kanskje jeg kan inspirere deg HI til å bake noe godt Ha en flott kveld
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #40 Skrevet 12. januar 2011 Helt vanlig med kake i min vennekrets ja. Noen er standard å ta med ungene etter middagstid - kake blir da dessert på en måte. Til lunsj er det heller ikke uvanlig at vi server både sunt og søtt (ordentlig mat + kake)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #41 Skrevet 12. januar 2011 I vennekretsen byr vi alltid på noe til kaffe.Om besøket ikke er planlagt blir det lite kake,men da noe annet snaks. Men har jeg kake så byr jeg alltid på det:) Når jeg får "fremmed" (som min bestemor kalte det) bakes det. Her fikk helsesøster kaffe (fra pen service) når hun hadde hjemmebesøket. Samme med forsikringsmannen, de som skal lage anbud, takstmann og ja...fremmede som man får besøk av. Jeg er sørlending på 36,men ikke en av de hjemmeværende uten inntekt og utdanning:-P
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #42 Skrevet 12. januar 2011 Det kommer litt ann på hvem som kommer og hva jeg har invitert de til. Som oftes serveres oppkuttet frukt og grønt til alle her i huset, ungene vil ha det. FÅr vi lyst på kake baker vi kake, og en ekstra god grunn om vi får besøk. Hos oss er det ikke så unormalt å få eller å servere kake. Men som sagt så er det ikke noe som skjer hver gang, men når vi får lyst på. Det samme er det med vennene våre.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #43 Skrevet 12. januar 2011 Nå har jeg overhodet ingenting imot kake, bare så det er sagt. Men det forundrer meg litt at det skal serveres noe hver gang man får besøk...? Jeg forventer ikke noe når jeg stikker innom en venninne, mulig jeg spør om hun kan slenge over litt tevann. Samme når jeg får besøk. I min vennekrets er vi veldig lite formelle, og vi besøker hverandre ofte. Er jo ikke snakk om at man sitter i flere timer hver gang, og gjør vi det og skulle bli sultne er det ingen krise om jeg ikke har noe i hus. Da ringer vi etter en pizza eller noe. Hadde det vært snakk om kake til enhver anledning hadde hvertfall jeg vært smellfeit, så jeg er glad for at dette ikke er noe tema blant mine venner. Og vi nærmer oss 30, så føler ikke at vi er spesielt unge heller. Kommer familien innom, byr jeg på en kaffekopp, hvis besøket er uanmeldt. Man kan da ikke forvente at folk har godsaker i huset til enhver tid. Altså, det er sikkert veldig hyggelig med dere som er av typen som baker og styrer. Men jeg syns bare ikke man kan forvente at folk alltid har noe på lur da. Det er ikke derfor jeg stikker innom mine venninner:)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #44 Skrevet 12. januar 2011 Jeg inviterer like gjerne på kake som på middag, kvelds, frokost. Er god til å bake kake da, så synes det er stas :-) ellers så er jeg nok særs lite huselig og bestemoraktig...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #45 Skrevet 12. januar 2011 Her serverer jeg stortsett alltid noe hvis det kommer besøk. Hva som blir servert tilpasses etter hvem som kommer på besøk og tiden jeg har i forkant. Hvis det er mine foreldre, besteforeldre, svigerforeldre eller svigerbesteforeldre ender jeg ofte opp med kake og frukt til kaffen og teen, er det venner så står det ofte kjeks, frukt, smågodt, kaffe, te og brus fremme. Mener det er ganske normalt å servere gjester noe når de er der, er iallefall det jeg er oppdratt til. Så får man velge selv hva man vil servere utifra tid, penger og ork. Og jeg er 22 år. Må innrømme at hvis jeg var på besøk hjos noen i noen timer uten å bli tilbudt noenting hadde jeg syntes det var litt rart. Trenger jo ikke alltid være hjemmelagd eller noen kompliserte greier. Blir like glad for en klementin og et glass brus, som hjemmelagd kake og kaffe
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #46 Skrevet 12. januar 2011 Nei. Jeg liker ikke kake og syns besøk kan få kaffe, frukt og evt skikkelig mat. serverer ikke tullemat jeg aldri ville hatt her ellers. Og syns egentlig kake til kaffe på en vanlig hverdag er litt unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #47 Skrevet 12. januar 2011 Jeg er 21 år og liker å bake. Dersom vi får besøk og jeg har tid til overs før de kommer kan det godt hende at jeg varter de opp med kake :-) Det setter de veldig stor pris på.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #48 Skrevet 12. januar 2011 Ja om jeg vet at jeg får besøk serverer kake til kaffen.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #49 Skrevet 12. januar 2011 Jeg er 21 år, og jeg serverer ofte kaker når jeg får besøk. Ofte brownies med vaniljeis, eller sånne cupcakes som ble nevnt lenger opp her - store, amerikanske cupcakes med masse pastellfarget fyll... Ostekake er også en klassiker, lett å lage og holder seg godt i kjøleskapet. Lager også bløtkaker/marsipankaker, men de er forbeholdt spesielle anledninger. Jeg bruker mye tid og penger på det jeg lager, det skal være "gjennomført". I min omgangskrets er dette helt vanlig, men jeg er kanskje litt spesielt interessert i forhold til andre på min alder. Synes rett og slett det er gøy, og får utløp for litt kreativitet
Gjest Skrevet 12. januar 2011 #50 Skrevet 12. januar 2011 Kaffe/te og kake er genialt. Hilsen relativt ung og urban :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå