♥My Baby Boy♥ Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Hei.. Jeg har noen spørsmål jeg har blitt litt forvirra på her:p 1. Jeg sies å ha termin min 17. Juli 2011. (dette er bare rent utifra mens) Men da jeg var hos legen sa hun at jeg skal komme på ny time Mandag 3. januar. For da skulle jeg vist være 12 uker på vei.. Men når jeg logget inn står det at jeg er 14 svangerskaps uker på vei? Blir forvirra.. Når folk spørr hva skal jeg si? At jeg er 14 eller 12 på vei ? 2. Vis svaret er 14 uker (svangerskapsuker?) Er det da i utgangspungtet det jeg skal tenke på til jeg skal ha UL? Da er det vel 3 uker igjen tim min kommende UL da? (Spørr veldig dumt.. Sliter litt med angst for abort og at det skal være noe galt med barnet, Siden jeg ikke trodde jeg kunne bli gravid fra starten av ) 3. Jeg veier forelåpig bare 46.7kg atm. ( Vanlig for meg pga av mamma hadde komplikasjon da jeg skulle bli født.. Noe med navelstrengen hadde knute på og jeg fikk ikke nok næring pluss at jeg dreiv å kveltes elns.. Men nok om det) Og jeg er 1.72cm høy.. Jeg har egentlig VELDIG stor mage til å være så lite på vei synes jeg.. Begynner å få tanken om tvillinger? Noen som har hatt det sånn før? Eller noe liknende? Er ikke overnaturlig tynn.. Har litt fett her å der.. Ser at jeg har former men armene og låra mine er litt tynnere enn dem burde men har alltid hatt bryster, rompe og fin slank å rett mage.. Så deror når den konstant strutter ut begynner jeg nesten å lure hehe.. Godt nyttår alle sammen! Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare på di litt teite spørsmålene mine.. Hehe.. Klem Lithena
♥My Baby Boy♥ Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 12. januar 2011 Ingen svar? :/ Lurer virkelig å det med vilken uke jeg er i altså Hehe
Popelko Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Jeg er i dag 24+0, da står det her at jeg er i min 25. uke, og det er jo riktig. Men har du prøvd terminkalkulatoren på babyverden ? da får du opp hvor mange dager og uker du er på vei regnet ut i fra mens.
Moonfreckle Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 1. Hvis Jordmor sa at du var 12 uker 3. januar (forrige uke) så stemmer dette med din neste observasjon, for da er du altså 13 uker DENNE uken. Når du logger inn på enne siden, sier den hvilken uke du er i, altså hvilken PÅBEGYNTE uke du er i. Du er 13 fullgåtte, men igang med uke 14. Så du kan si til dine venner at du er i uke 14. Eller du kan si at du er 13 uker på vei. Begge deler er korrekt! 2. Ultralyd vil legen henvise deg til og du vil få utdelt en time på et passende tidspunkt, vanligvis rundt 18-19 uker.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Det er bittelitt differanse på ultralydterminen og naegels(?), en av dem regner at et svangerskap er 40 uker, mens den andre regner 40+2. Jeg fikk vite på ultralyd at jeg var 19+4 og termindato, og når jeg legger inn termindato her, så skifter den uke to dager før jeg gjør det ift det jeg fikk vite på ultralyd. Når det er sagt spiller jo det ingen rolle fra eller til, terminen er den samme, og babyen kommer uansett når den kommer:)
happybaby&mamma Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 en veldig rett måte og regne ut termin på er og legge til 7 dager fra siste mens og trekke fra 3 mnd. på meg så blir det: siste mens 10 juli+7 dager = 17 juli - 3mnd = 17 april (men jeg fikk 1 dag + på ordinær UL jeg da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå