Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samme her, det er bare å bite tennene sammen... Eller helst ikke det, da det øker spenningene i hodet, he he.. Jeg har hatt konstant hodepine siden 30/12 og innser vel at det kan bli langvarig. Så lenge jeg klarer å stå opp om morgenen, skal det vel gå på et vis. Har fått tilrettelagt arbeidsoppgavene på jobb, så holder ut enn så lenge.

Jeg syns det hjelper med frisk luft, så tusler meg en tur ila arbeidsdagen også :-)

God bedring....

Jeg har også mye vondt i hodet. Jeg har ofte det på denne tiden av året (av en eller annen grunn), men når man ikke kan ta smertestillende så blir det jo enda værre. Nå varer det fort 3-4 dager, med mer eller mindre intensivitet. Jeg har vært hjemme fra jobb to dager med egenmelding pga hodepine siden nyttår.

Er det noe hodepine som har med graviditeten å gjøre? Eller er det bare den samme hodepinen som jeg er vant til å få, bare at den varer lengre når man ikke tar smertestillende?

Jeg prøver å spise ofte, drikke mye, og sove det jeg kan. Hvis noen har andre tips til hva man bør gjøre, så kom med det...

Siden du opplever noe liknende hver vinter, tenker jeg med en gang at hodepinen din kan ha med bihulene å gjøre. Kanskje du burde forsøke å skylle nesen med et nesehorn med saltvann. Evt kan du bruke nesedråper, men da bare noen dager.

Hodepinen jeg opplever for tida, er mye verre og helt annerledes enn "vanlig" hodepine. Jeg var sengeliggende i 2 døgn og fastlegen sier jeg har hormonutløst migrene.

Ellers kan du ha hodepine i svangerskapet pga høyt/lavt blodtrykk. Høyt er ugunstig, så lurt å få sjekka det hvis hodepinen blir langvarig.

Jeg har også hormonutløst migrene og hadde et anfall på 3 dager.. Visste ikke hva jeg skulle gjøre men plutselig bare forsvant det?!? Glad for det :) Men kjenner det kan ligge der å ulme innimellom.. Jeg tar panodil zapp og fastlegen sa at det går helt fint :)

Da jeg var på det verste med anfallet, tok jeg 2 Zapp uten at det hjalp noe nevneverdig. Fastlegen min sa jeg heller skulle ta Ibux (!), men det kommer ikke på tale. Ibux har vært bannlyst for gravide i alle år, så hvorfor skulle det plutselig være greit? Bare fordi Paracetamol nå er "forbudt", liksom? Da satser jeg heller på at litt Paracetamol går greit, det blir uansett mest sannsynlig ikke fler enn de to tablettene jeg allerede har tatt ettersom jeg nå vet hva jeg kan vente meg av hodepine.

Hos meg ligger det der og ulmer hele tida, også om natta.

Annonse

Panodil zapp tok ikke vekk mitt anfall heller men de hjelper hvis det bare ligger å ulmer. Prøvde til og med paralgin forte men det tok det heller ikke.. Kommer ikke til å gidde å ta noe neste gang et skikkelig anfall kommer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...