Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Vi planlegger ferie i Orlando. Skal ha med oss de 2 barna våre på 7 og 5 år. Noen som har vært i Orlando med barn og som kan gi oss noen gode tips til hva vi burde prioriter, og spesielt hva vi IKKE bør gjøre? Magic Kindom og Epcot er en selvfølge:) Har også veldig lyst til å se Cape Kanaveral. Men hvamed de andre parkene som Universal, MGM, Sea World etc, hvordan er de egnet for barn? Og vi vil gjerne ha andre tips om ting som er morsomme for barnefamilier!!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Æsj så skuffende... Jeg forventet link til Orlando Bloom med sin førstefødte...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Var der selv som barn. Det jeg husker er ihvertfall at sea world gjorde stort inntrykk. Det spørs hvor mange dager dere skal være der, men det tar noen dager å gå gjennom disneyworld, epcot og seaworld.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Vi planlegger 3-4 uker:) Parker tar lang tid ja. Derfor vil vi gjerne ha tips til andre "vanlige" aktiviteter også
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Anbefaler deg ikkje i sesongen. Eller gidder du å stå i kø fra 30 min til 2 timer. Reiste i september og var ikkje serlikt med kø. MGM, Sea World, Epcot husker ikkje alle. Min sønn var 7 år og stor trivdes. Små barn ned til 5 år ok men ikkje mindre. Du kommer ikkje rundt 1 park på ein dag men noen klarer du det. Bodde på musikk star og vart frakta med buss til og fra som var inne i prisen. Kjøpte full pakke der var buss t/r, biletter til alle parker, var ikkje billigt nei. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Jeg anbefaler Magic Kingdom og Animal Kingdom (går tog mellom parkene) Sea WOrld er også veldig bra, kommer an på interessene til barna dine, der kan bl.a barna få mate og klappe delfiner. Universal Studios og Epcot syns jeg er mer for større barn. Vær tidlig ute om morningen så får dere kanksje sett mye før alle andre kommer :-)!! Og beregn kø både i bilen inn til parkeringene og til å være med på divesre aktiviteter inne i parkene. Selv om det er utenfor sesongen så er det alltid folk der :-) Hvor skal dere bo? I Old Town Kissimmee er det en liten fornøyelsespark som passer veldig bra for barn i alle aldre. Tror det er lørdagene det er veteranbil treff der også. Veldig koselig sted. Tror parken bare er åpen i helgene, men noe usikker på det. Cape Canaveral er veldig interessant, men kanskje mest for de voksne?? Men dette er jo smak og behag. Skal dere leie bil (anbefales)? Da tar det ca 1,5 time å kjøre til Clearwater Beach ved Tampa. En nyyyydelig barnevennlig strand. Sarasota er ca 2 timer unna og er også fantastisk. Tar jeg ikke feil så skal verdens største Legoland åpnes iløpet av 2011. Verdt å sjekke ut? Skal dere leie leilighet der?? Mange billige steder å leie rekkehus/hus. F.eks.Encantada resort (15 min fra parkene) med vedlig barnevennlig badeanlegg, Regal Palms (noe eldre og mer slitte rekkehus, og ca 25 min unna parkene, bra badeanlegg, men mer stress fordi det er mer folk der). Håper dere får en finfin tur :-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Tusen takk for gode tips:) Vi vurderer å leie hus i Kissimmee. Har snakket litt med USAspesialisten! Tror nok også Cape Canaveral er mest for voksne, men 7-åringen er veldig interessert i alt som har med romfart å gjøre, så det blir nok litt d.umt hvis vi ikke tar turen dit, Veteranbiltreff høres moro ut - iallefall for gutta her:)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har vært i Orlando med barn. Og i Florida ellers. Vil bare si en ting og det er at parkene er SVINEDYRE!!!! Skikkelig rip-off. Orlando er et skikkelig usjarmerende sted også omegn, mye neonlys, mye kø og mye større avstander enn man trodde på forhånd. Finnes ikke annet å gjøre der enn rent "kommersielle" ting. Parkene er ok de, men Disneyworld i Orlando er ikke noe bedre enn i Paris, f.eks. Universal og Epcot er for de større barna. SeaWorld er bra og Cape Canaveral var kanskje det aller morsomste (eldstemann var 9 og veldig interessert, de andre var ved poolen i stedet) sammen med gatorland, som også var mye rimeligere enn de andre parkene. 3-4 uke i Orlando??? det ville jeg aldri ha gjort. Vi leide et kjempe flott hus som var rimelig, men angret bigtime på at vi ikke var i Orlando i kun noen dager også heller dro et annet sted etterpå. Vestkysten er nydelig, nydelige strender og mer "genuine" ting å se. Jeg vil ogås anbefale å ta noe av oppholdet i f.eks. Ft. Lauderdale og se everglades etc. Kjempe opplevelse for barna og ikke en kommers park. Mye finere og hyggeligere der enn i Orlando. Start ferien gjerne i Orlando, vær der f.eks. en uke hvis dere leier hus, kortere hvis dere bor på hotell. Mange bra outlets forresten i Orlando, men det er det forsåvidt overalt i Florida. Kjør deretter langs vestkysten og opplev noen av byene eller øyene der - fantastisk fine og flott for barnefamilier! Avslutt i Fr. lauderdale området og fly hjem fra Miami i stedet for. Hvis dere har tid ville jeg også dratt nedover til key west. Det går kjempe fint å kjøre i florida. Alternativt, ta et cruise i Karibien, de går både fra Port Canaveral, Ft. Lauderdale og Miami. Ikke dyrt og barna elsker det! Og MYYYYYYYYYYYYYE bedre enn Orlando...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Takk takk:) Skulle gjerne stet mer af Florida ja. Jeg har kjørt Key West tidligere, og synes dette avr fantastisk. Imidlertid tror jeg ungene er for små til å ha glede av slike "bil-ferier" nå. det får nok vente noen år....... Jeg har også vært i Disney og Universal u California, så så sett vet jeg litt om hva vi går til:) Gatorland var et godt tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå