UpsyDaisy Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Hadde ikke det til min første, men lurer på om det kunne være kjekt å ha. Noen erfaringer?
MillaCamilla Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Vi hadde ikke det, mini er født i februar. Savnet det aldri. Hadde på en strikkedress med hette i bil når det var vinter samt la et teppe over.
Babyønske �� Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Hadde det ikke til førstemann og savnet det heller ikke. Var vitne til en episode med en slik pose forleden. Foreldrene var tydeligvis av typen som var redd for at babyen skal fryse. Så babyen hadde to lag ull på seg nedi denne posen, og hadde nok lagt i lukket pose i bilstolen, i god og varm bil en god stund. Så når de da stoppet og tok babyen opp på ferga,(der vi såg dette) var babyen kokvarm og dyvåt av svette og tydelig utilpass. Foreldrene fikk seg en vekker, og såg nokså utilpass ut de også. De gjorde heldigvis tiltak, fjernet posen og la et teppe over babyen i stedet for. Så bare en liten tankevekker før bruk av en sånn pose. Kle heller med vanlige klær og dekk babyen med tepper som kan fjernes etterhvert som bilen blir varm. På korte turer kan nok posen være grei, men på lengre turer blir den fort for varm.
flypapir Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har to januarbarn, men har aldri hatt en slik. Lovte meg selv at jeg skulle kjøpe det om jeg fikk ett nytt vinterbarn, men nå som jeg har termin i slutten av mars er den tanken lagt bort... Man er jo ikke så mye på farta de første ukene, og det funker fint med teppe/dyne/kjøredress I mars er jo(nesten) våren her!
Mrs. Bouquet Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Jeg syns det har vært veldig greit med en pose til bilstolen, men dunpose hadde nok vært upraktisk for oss. Det blir lett for varmt når en har fått god varme i bilen. Jeg har hatt en fra besafe og en fra maxi cosi. Jeg fartet en del også i starten, og hadde ikke bil som kunne varmes opp uten at jeg måtte gå ut og starte den.
NostraStoria Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Kommer an på hvor du bor i landet det! Vi fikk en liten en i januar og hadde dunpose til bilstolen, utrolig praktisk! Så slapp vi å ta på så mye klær på den lille. Han var godt innpakket i stolen sin. Men husk at i mars er det nok ikke så veldig kaldt, på den tiden vi brukte den var det ca 7-8 minus grader.
Mange barn :-) Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Vi skal ha tvillinger nå i januar + at vi har to stk fra før, har aldri sett behovet for dunpose i bil. Bruker uansett ull fra innerst til ytterst på barna denne tiden, så da holder det + ullteppe over til bilen er varm nok. Husk på at inni en oppvarmet bil er det altfor varmt å ligge nede i en dunpose + masse klær, det er jo akkurat som å være inne. Mange kler alikvevel barna godt med klær i tillegg til dunposen for å være på den sikre siden, dette kan være litt skummelt med tanke på overoppheting.
NostraStoria Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 nettopp derfor en ikke skal ha på så mye klær under posen - syns den var praktisk når det var kaldt og han skulle inn i en bil som ikke var oppvarmet. Var derfor jeg syns den var så praktisk når det var veldig kaldt. Men som sagt, i mars er det nok altfor varmt med en slik pose.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Jeg syntes det var fantastisk med en slik pose. Jeg hadde sommerbarn sist og brukte den fra høsten av. "Cluet" er jo at man da trenger mindre tøy under.....
Randi:-) Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Hei! de dunposene ser skikkelig smarte ut (og ikke minst gode), men ambulansepersonell anbefaler dem ikke. Densier at dersom man blir utsatt for en trafikk ulykke kan den posen skille mellom liv og død for barnet. Det vil ta så mye ekstra tid å komme frem til barnet og å få av selene. Etter at jeg fikk høre det bestemte jeg meg for at vi ikke skal ha. Vi brukte ikke det til de to andre heller men gode ulldresser fra nøstebarn og ullteppe over fungerte bra.
ALIICE Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Jeg synes den er helt genial. Du slipper masse klær under, og du kan snøre den litt sammen slik at det blir lunere mot ansiktet til barnet. Her kan vi faktisk risikere at det er -20 den dagen vi skal hjem fra sykehuset, og da er en sånn pose skikkelig god å ha:0)
Lemonia Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Fullstendig unødvendig. Vi fikk desemberbarn sist og det blir skikkelig kaldt her om vinteren. Det er ikke som om babyen er ute i kulda særlig lenge og det holder å legge et teppe over babyen i bilstolen på vei ut til bilen. Et teppe er dessuten mye raskere å bare røske av når bilen er varm enn å skulle åpne en bilstolpose. Etter min mening er dette totalt bortkastede penger.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 Tja...er snakk om en glidelås da...
gulda Skrevet 13. januar 2011 #14 Skrevet 13. januar 2011 Vi fikk baby i januar, men hadde ikke dunpose til bilen. -Og savnet det aldri heller. Tok på ham litt nødvendige klær, la over en dyne, og når det ble varmt i bilen kunne en da lett bytte til et teppe e.l. hvis en skulle kjøre litt. Og ettersom du får baby i mars, så spørs det om du trenger å bruke den kjempemye.. (Håper iallefall at man ikke trenger dunpose langt uti mai..)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 14. januar 2011 #15 Skrevet 14. januar 2011 Jeg hadde dunpose til bilstol da jeg fikk minstemor. Brukte den også i vogna den første tiden. Absolutt ikke noe must, men gud så praktisk! Elsket den fra første stund!
mastermind Skrevet 14. januar 2011 #16 Skrevet 14. januar 2011 Venter en liten i begynnelsen av februar og kommer ikke til å ha det. Planen er hjemmestrikka dress eller annen dress, og teppe over. Skulle jeg hatt pose til bilen så hadde jeg strikket en kjørepose. Såååå mange fine. Men bare fordi de er fine og praktiske, du og babyen klarer dere helt fint uten.
Makko med to små gutter Skrevet 14. januar 2011 #17 Skrevet 14. januar 2011 Vi har lagt pengene i en motorvarmer isteden. Det tar ikke mange minuttene før bilen er varm, og hvem stopper da bilen og åpner posen?
Tabitha Skrevet 14. januar 2011 #18 Skrevet 14. januar 2011 Jeg mener det er altfor varmt for en baby å sitte i dunpose i bilstolen, med mindre det er noe helt spesielt som for eksempel at varmen i bilen ikke virker. Hvis man skulle bli stående i bilkø oppe på fjellet vil også en slik pose være genial. Men normalt ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå