Gå til innhold

Nå har vi vært hos manuell terapeut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Terapeuten vridde og snudde, klemte og strakk på jenta, og fant en knute (eller hva hun nå kalte det) i bekkenet, samt at det var noe "rart" i nakken. Hun strakk litt på nakken, og etterpå ble jenta veldig rolig, og reagerte ikke da terapeuten pressa hodet til høyre (har tidligere vært veldig med å bare snu seg mot venstre). I tillegg fikk vi tips om hvordan vi kunne klemme ut lufta i magen. Skal tilbake dit for å få sjekka bekkenet hennes, fram til da håper jeg det roer seg litt, om hun har blitt kvitt plagene i nakken.

Har hørt at flere anbefaler kiropraktor, men vil nå tro at en manuell terapeut har samme kompetanse, min terapeut er hvertfall veldig flink. Synspunkter og erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske stor forskjell på kompetansen til en manuall terapaut og kiropraktor. Har selv gått til begge deler over LANG tid..

MEN, mange manuell terpauter er kjempeflinke, og interesserer seg i litt mer enn det de har som pensum, og mange kiropraktorer er rett og slett inkompetente og bryr seg lite om det de gjør. En manuellterapaut har ofte mye bedre tid også.

tror det gjelder å finne en person til å hjelpe som man stoler på, og føler gjør en god jobb. En venninne av meg tok med sitt barn med kiss og kolikk til en kiropraktor, som KNAKK henne mange steder, og brukte 3 min. Ungen ble 10 ganger værre, og hun har i ettertid skjønt at denne personen burde miste lisensen sin, da man aldri skal knekke babyer. Og man skal alltid spørre om barnet og undersøke nøye FØR man gjør noe..

Mange anbefaler osteopat også, og jeg synes de er superflinke til å se helhet. Men igjen, finn noen som har erfaring med å ha behandle babyer, det er jo det viktigste;:)

Lykke til...

Skrevet

Så merkelig at det er så mye forskjellig blant kiropraktorer. Vår kiropraktor knekker ikke i det hele tatt, kun massasje og strekking og trykking. Men hun har en spesialisering på babyer tror jeg da.

Skrevet

Vell, denne kiropraktoren burde som sagt ikke hatt lisensen sin da.. Men jeg vet at variasjonene er STORE hos hver enkelt kiropraktor, siden jeg har prøvd mange selv, før jeg fant en som er helt super!:)

Skrevet

Ja, det viktigste er nok at man går til noen med kompetanse på babyer. Vi går til manuellterapeut med Vesla her og er veldig fornøyd med det. Hun hadde skjevhet i nakken og har blitt mye bedre.

Er det ikke også slik at manuellterapi er gratis på barn, mens kiropraktor må man betale for selv? Ikke helt sikker på det, altså. Vi betaler ihvertfall ikke noe.

Skrevet

Jo, det stemmer! Man.terapeuter er gratis, mens kiropraktor må man bekoste selv! Bare gode erfaringer med de to man.terapeutene jeg har vært hos ihvertfall=)

Skrevet

Har gått til manuellterapeut i 7 mnd nå med mini og er kjempefornøyd. Synes det ble store forskjeller allerede etter en gang. Nå er behandlingen ferdig og nakkelåsningen hans er borte. Er overbevist om at han ville hatt kolikk om vi ikke dro dit når han var 2 uker. Hadde så mye luftsmerter og ubehag.

Har hørt mye rart om kiropraktorbehandling av baby. Ville iallefall valgt manuellterapuet først ettersom det også er gratis. Vurderer å kjøpe min man.ter. en gave som takk for innsatsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...