Gå til innhold

Noen som har vært til 3d ul?

bobbygirl♥♥m/tvillinggutter

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Vi som er tvillinggravide får jo flere ul-undresøkelser enn andre, men jeg har allikevel lurt litt på å gå til 3d ul privat. Hadde vært så morsomt å se ansiktene og bare kose oss med å titte. Har lest om en ul-klinikk her inne men husker ikke hva den het. Ligger mot Fornebu/Sandvika hvis jeg ikke husker feil?

Noen som kan hjelpe?

Og hvis noen har vært til 3d, i hvilken uke er det best å dra?

Flott hvis noen har erfaringer å dele!!!

Fortsetter under...

Dersom du vil ha 3D ul ville jeg ringt veldig tidlig bort tid du tenker å ta det (når du har funnet ut det da). Hør med de når du bør ta det og pass på så de får meg seg at det et tvillinger du venter :). Her ventet jeg til uken jeg hadde 3D ul sist med sønnen min og tenkte det ville passe perfekt, tenkte ikke på at det var trangere om plassen nå og at det v\derfor ville bli vanskeligere og få til fine bilder. Da jeg kom til timen tittet jordmor kjapt over og sa med en gang at her ville vi ikke få til noen bilder siden det rett og slett var for trangt.. veldig kjedelig.

Vi fikk lov å teste 3D på sykehuset i uke 24, ble bare uklare bilder. Jordmor fortalte at du skal være ekstremt heldig for å få fine 3D bilder. Kommer an på mengde fostervann (som lager den svarte "effekten" på bildene), hvordan fostrene ligger osv.

Vi ble hvertfall veldig glade for at vi ikke brukte penger på det når en kan risikere at bildene blir så dårlige.

Derimot har vi vært til ultralyd hver 14. dag og noen ganger har vi sett fine bilder av ansikt, med tydelig munn og nese. Så får vi heller glede oss til de kommer ut og se de i realtime :-)

Jeg var på 3d ultralyd i dag faktisk, og det var en fantastisk opplevelse!!! :) Fikk masse fine bilder av jenta vår, men ikke et eneste av gutten dessverre, for han lå litt bak søsteren sin, og i tillegg med ansiktet inn mot ryggen min. Jeg er i uke 29 velogmerke, så kan godt hende man har større sjangs for å få med begge om man drar litt tidligere, men som sagt, syns egentlig allikevel det var verdt pengene!

Jeg mener å ha lest at mellom uke 25 og 28 er best med tvillinger, og uke 28 og litt utover er best når man skal ha en. Men fordelen med å gå sent er jo at ungene ser "friskere" ut selv om oddsen for å få gode bilder synker litt. Vet ikke helt jeg altså..

Jeg anbefaler forsåvidt Spesialistsenteret for kvinner på Jessheim. Vi betalte 1400kr for 32 bilder og 8 filmsnutter, og det ble tatt mål av både det ene og det andre. Her fikk vi også vite vekt, noe jeg ikke har fått på vanlig ultralyd, så det var litt spennende :)

Jeg skal på 3D UL i morgen. Er en "klinikk" på Lyskaer som tilbyr dette, Se link: http://www.ultralydklinikken.no/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=19&Itemid=60.

Men som andre har nevnt, med tvillinger anbefales at man tar 3D tidligere enn om man er gravid med en. Jeg er nå i uke 25 og er spent på hvor trangt det er for tvillingene nå...

• 4 uker senere...

Annonse

Tusen takk for alle de gode rådene! Jeg har nå bestilt time på Lysaker når jeg er i slutten av uke 25. Det blir spennende! Kan jo oppdatere senere når jeg har vært der. Gleder meg i hvert fall utrolig til å få se litt nærmere på dem.

Cocco- hvordan gikk det med deg, ble bildene bra?

Joda, han er veldig hyggelig, han som driver på Lysaker. Og han prøvde så godt han kunne å få bilde av begge tvillingene, men tvilling 2 lå med ryggen til hele tiden, så da ble det vare 3D bilde av tvilling 1. Han sa vi kunne få komme tilbake senere hvis vi ønsket, så kunne han prøve igjen. Foreløpig har vi ikke føt behov for det, da det er tvilling 2 som hittil har kommet best frem på ultralyd på sykehuset, følte vi vel at det var greit at det var tvilling 1 som ville vise seg frem på 3D :)

Det eneste jeg vil "advare" deg mot er at i uke 25 har de ikke mye kjøtt på beina, så ansiktet blir veldig magert. Vi hadde 3D UL da jeg var gravid med lille prinsen i ca. uke 28, og vi så veldig godt forskjell på de to 3D bildene. Så det er viktig å huske på at man ikke ser en eller to "ferdige" babyer, de skal fortsatt vokse og fete seg opp :) Men alt i alt synes vi det er flott opplevelse å få se babyene våre mest mulig også mens de er inni magen!

Bare å glede seg bobbygirl :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...