Gå til innhold

Lettelse å snakke med Helsestasjon!

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på mitt første legebesøk. Noe jeg egentlig ikke hadde behøvd ifølge legen min. Jeg er 7 + 5 i dag, og hun mente jeg burde vente til uke 12. Så da skal jeg tilbake. Legen min er ikke verdens koseligste, så det gikk fort for seg der borte. Hun sa at det ikke var sikkert jeg kunne gå på kontroller hos jordmor, siden jeg var andregangsfødende. Det ble jeg utrolig skuffa over, siden jeg vet at legene alltid har det travelt, og bare gjør det de skal å sender deg ut igjen!

Når jeg kom hjem sjekka jeg opp hvilken helsestasjon jeg hørte til, og ringte dit for å få svar på om det virkelig var sånn. De sa at så lenge de hadde kapasitet, så skulle jeg selvfølgelig få gå hos jordmor! Og siden jeg ringte så tidlig i svangerskapet var dette ikke noe problem :) Så jeg ble utrolig letta! Godt å få ballen igang nå ! :)

Anbefaler alle å ringe helsestasjon å høre, om de er usikker!

Fortsetter under...

Absolutt! De har litt mer peiling og da føler man seg tryggere. SIst jeg var gravid, så gikk jeg hos en vikarlege. Han viste ikke engang hvordan man skulle høre på hjertelyden! Du kan tro jeg var skuffa når jeg gikk ut, og hadde håpa på å få høre hjertelyd. Da gikk jeg rett bort til helsestasjonen, som var rystet over hele situasjonen..

Ja, det var helt sykt! Han tok lissom fram et sånn stetoskop, eller hva det heter (for å lytte med*) Og lurte på om han skulle bruke det. Jeg viste jo ikke.. men syns det var veldig rart siden jeg hadde lest endel om det. Han hørte jo selvfølgelig ingenting. Og da ble jeg bekymra og redd..

Tror jeg og kan få ganske kort lunte i graviditeten. Kjenner det litt allerede. Stakkars kjæresten :P Vi har vært sammen i 2 år uten å krangle.. Det kommer vel nå vil jeg tro! Hehe..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...