Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med barn med Downs syndrom her? Hvordan går det med barna deres?

Jeg har en gutt på 2,5 mnd med Downs syndrom. Jeg synes egentlig det går veldig bra med han. Han smiler, virker fornøyd og vokser som han skal. Vi har blitt veldig glad i han. Likevel kjenner jeg at jeg fortsatt kan bli lei meg når jeg tenker på at han har Downs syndrom.

For noen dager siden så jeg en voksen mann med Downs syndrom. Jeg kjente at det aktiverte noe i meg. Jeg syntes det var veldig trist, begynte nesten å gråte. Samtidig så jeg jo at han oppførte seg bedre enn meg. Han smilte til meg da jeg gikk forbi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke selv barn med down syndrom, men jeg ville anbefale deg å ta en titt på denne bloggen: mammawesterheim.blogg.no.

Hun er 20 år gammel og har en gutt med down syndrom, han er nå 1 år gammel. Hun har blogget siden han var født, skrevet om alt av følelser, både på godt og vondt. Hun er en så flink mamma, det er helt utrolig! Og lille Jonas er så nydelig!

Etter å ha lest fulgt denne bloggen er jeg faktisk ikke redd for å få barn med down syndrom :)

Skrevet

min lille gutt er frisk, men jeg har en lillebror som er psykisk utviklingshemmet så har vært i kontakt med barn som har downs hele livet. Jeg har følt at lillebroren min har gitt meg et mye rikere liv, og etter min egen sønn så elsker jeg han høyest av alt. Send gjerne pm om du lurer på noe :)

Skrevet

Heisann!

Jeg er stolt mamma til en liten gutt med DS, han er 10 mnd.

Etter en tøff start, går veldig bra med han nå. Utvikler seg fint, er for det meste blid og fornøyd.

Skrevet

Hyggelig å høre at det går bra med dere :-)

Jeg koser meg også veldig med babyen min. Jeg er spent på hva framtiden vil bringe. Men akkurat nå har vi det veldig bra. Jeg kan egentlig ikke si at vi hadde en tøff start heller. Noe ammeproblemer. Men gutten har hele tiden vært frisk ellers og hatt det bra.

Takk for svar til dere andre også.

Skrevet

Hei du!!

Fetteren til mine barn er en flott gutt på 6 år med downs syndrom. Har snakket mye med min svigerinne om sorgen hun følte med det samme, og hvor lang tid det faktisk tok å sørge over "tapet" av et friskt barn. (vi har jo alle drømmer for vårt ufødte barn, og da er det tungt når de plutselig må byttes ut)

Gutten din er jo bare 2,5 mnd, så det er jo ikke så rart at du fremdeles føler deg trist til tider. Viktig at du tillater deg selv å ha slike følelser også, for selvfølgelig er det vondt å gå en usikker fremtid i møte!

Men godt å høre at det går bra med han nå og at du ser positivt på fremtiden. Han i min familie er også en liten solstråle. Prater masse og lærte å gå for to år siden. Vil vel si han er på samme nivå som min 3 år gamle sønn, og de leker kjempe bra sammen.

Har slitt litt med luftveis problemer og har måttet bruke astma medisiner ved forkjølelser,men ellers ingen store problemer!

Nyt gutten din du,men tillat deg selv å sørge også!!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Signerer dem over her. Og så vil jeg tipse deg om å fortest mulig ta kontakt med støttegrupper eller andre mammaer med samme erfaringer , for du kan (kanskje) ha en del "krangling" med systemet foran deg, og da er det greit å stå der godt forberedt, vite hvilke rettigheter du har, og hva du har krav på. Jeg kjenner ei som har en sønn på 8 med DS, og hun har full oversikt over hva kommunen kan hjelpe til med og slikt. Jeg skjønner godt at du føler en sorg, og det er viktig at du tillater deg å ha slike følelser. Du blir ikke noe mindre glad i gutten din for det! Og han kommer til å vokse opp til å bli en flott ung mann som sikkert har egen jobb og leilighet og kjæreste og alt, det er mange fine muligheter for mennesker med psykisk utviklingshemning i dag!

Skrevet

Hei

Mitt barn har ikke downs syndrom, men jeg har en jente med downs i familien som har gitt meg så utrolig mye. Jeg vil gi deg en link som kanskje kan si noe om det å ha et annerledes barn og følelsene rundt det. Jeg syns den sier mye om det som blir nevnt her - blandingen mellom glede og sorg på ulike måter. Lykke til sønnen din!

http://oldblogs.autismesiden.no/Autismeblog/archive/2008/02/24/velkommen-til-nederland---om-a-ha-et-funksjonshemmet-barn.aspx

linken gjelder riktignok autismediagnosen, men uansett hvilken annerledeshet barnet blir født med kan kanskje denne "historien" være med å si noe om følelsene som kan melde seg når det ikke blir som man hadde tenkt. Kan hende du ikke liker den, men jeg tenkte kanskje du syns den var fin.

Nyt Nederland, sier jeg! Kanskje er det du som vant den fineste premien og fikk reise til det aller beste landet!

Skrevet

aaamamma!

Tenkte jeg skulle skrive en pm til deg, men kunne ikke det da du ikke har profil.... Om du har lyst så ta gjerne kontakt :o)

Skrevet

Må bare stikke hodet inn her å blande meg ;)

Men jeg er nødt å anbefale deg, kanskje den aller beste bloggen jeg har lest.

http://www.kellehampton.com/

Hun feirer straks ettårsdagen til Nella som overraskende kom til verden med Downs. Kelle har vært dønn ærlig gjennom hele året om hvordan det var å få Nella. Hvor sjokkerende, lærerikt og vakkert det var. Og hun har også skrevet tidenes beste fødselshistorie.

Anbefales på det sterkeste, en nydelig mammablogg :)

Skrevet

Takk for anbefalingen. Jeg har ikke fått lest så mye, men det var mange nydelige bilder :-)

Skrevet

Ja, mange nydelige bilder hun har lagt sammen i forbindelse med ettårsdagen til Nella. Selv er hun en dyktig fotograf som har med seg ett digert kamera overalt. Bloggen hennes har minnt meg på å ta MASSE bilder av barna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...