2010 Mammaen Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Gutten min driver med tannfrembrudd, det er tydelig. På mandag kom en av fortenne oppe ut og den andre er helt i overflaten nå, men det ser ut til at det er flere på vei. Han har sovet urolig en liten uke nå. I natt toppet det seg imidlertid. Våknet klokken 3 og var veldig varm. Målte feberen til 39 (han fikk paracet for smertene ved leggetid kl 19, men hadde ikke noe feber da). Paracet hjalp mot febereren men det var fmredeles noe som plaget han. Han gren og gren og hadde det tydeligvis veldig vondt. Sovnet nesten av utmattelse flere ganger, men våknet til med et skrik igjen. Tror vi sovnet i seks-syv tiden alle 3. Da vi sto opp kl 9 hadde han ikke feber (paracet hjalp muligens enda), men den er på vei opp igjen nå. La han igjen nå 10.30 og da var den kommet opp i 38,2 (kun målt i øre siden han var på vei i drømmeland). Han er ganske slapp og kosete, og ikke sitt vanlige aktive seg. Spiste greit av frokosten sin. Hva tror dere? Er dette tenner? Vet at man bare bør gi paracet inntil 3 ganger daglig, men har hørt at man kan supplere med (flytende?) Ibux i mellom ved behov? Noen som vet noe om dette og hvor mye?
Grateful mom Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Tror jeg heller ville forsøkt sånn som man smører på gommene istedet for å dytte inn mer paracet, hvis du er sikker på at det er tennene da
2010 Mammaen Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2011 Dentinox brukes, men akkurat nå er det ikke de store smertene virker det som. Nå er det mer feberen jeg tenker på, og hvis smertene kommer tilbake i kveld. Ligger bare helt rolig på sofaen nå (har ALDRI skjedd før) og ser på TV. Tror jeg heller mer mot at dette er noe i tillegg til tenner.
Grateful mom Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Så lenge han tar til seg mat tror jeg ikke jeg ville bekymret meg. Men hvis du tror han feiler noe kan du jo f.eks ta en tur til legen og måle crp eller noe? Bare for å ha gjort det liksom? Også ville jeg bare fulgt med på feberen og allmenntilstanden, og kjølt ned med kald klut. Det er jo egentlig ikke så uvanlig at disse små får sånn feber iblant, uten av vi helt vet hva det kommer av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå