mariabee Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 har en mann med en krevende fysisk jobb som begynner i seks tiden og ikke er hjemme før klokken 16. Jeg forstår da at han er trøtt og sliten, men er d for mye forlangt å få noe hjelp innimellom til dette husarbeidet, som f eks støvsuging? Hvordan er deres menn i hverdagen her?
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Han tar ikke mye initiativ selv, men jeg får hjelp hvis jeg ber om det. Men jeg får vel legge til at det er han som måker snø nå om dagen, det har jeg sluppet hittil! ;-) Ellers så ser jeg at etter at vi har fått barn, så har vi blitt veldig tradisjonelle. Han skrur møbler, bærer tunge ting, måker snø osv. Jeg holder huset pent. Men dette er en ordning som fungerer for oss i den perioden vi er i nå.
Vimse + gullene Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 han er veldig flink å hjelpe til, men må bli bedt om det! vasker bad, lager mat og støvsuger hvis det er det som trengs. men i og med at jeg er den som er mest hjemme, er det kanskje naturlig at jeg gjør mest, f eks klesvask og støvsuging
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Min mann er veldig flink, men han vil at jeg skal si hva han skal gjøre da han ikke er så flink til å se hva som trenger å bli gjort hehe Han har også fysisk krevende arbeid, begynner kl 0630 og er hjemme rundt kl 16. Men han er flink til å avlaste meg med lillemann når han kommer hjem fra jobb, og han spør alltid om det er noe jeg vil han skal gjøre Flinke kjærsten min <3
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Ja han er så flink så, vaska koppene i går...hehe... Nei, han er ikke den som gjør mest for å si det sånn, men han gjør det jeg spør han om. Jeg synes bare det er så teit at jeg må spørre hver gang noe skal gjøres, er det så veldig vanskelig å se haugen med oppvask på kjøkkenbenken liksom??
Lykkemin Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 ja han er den beste lager middag når han kommer hjem fra jobb og vasker ukentlig leiligheten i tillegg så avlaster han med med gullet, men vil heller si de har kosetid sammen for han nyter det samt jeg nyter å se de sammen jeg føler meg veldig heldig med kjæresten min )
Margarita -- Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Da må jeg skryte av min samboer!! Han står opp 0500 hver morgen, er hjemme 16.30, jobber ute og har en svært fysisk jobb. Er trøtt når han komme rhjem, men lager middag, steller baby så mye han kan (han vil ha henne mest mulig når han er hjemme), ordner alt jeg ber han om, eller han ser selv, og han går tur med hunden vår. Og dette er en selvfølge for han, klager aldri og sier aldri nei hvis jeg spør han om noe. Jeg er veldig sliten selv, og han ser jo det, men jeg vet jo han er det også. Så han er fantastisk, jeg føler meg heldig! Og det kosligste er at han kan sitte å dulle med Hannah i timesvis og bare se på henne. Jeg har fått meg en bra mann:)))
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Her deler vi alt 50-50, og har våre faste oppgaver, både når det gjelder husarbeid og stell av barna. Og sånn burde det jo også være, i likestillingens navn hehe;)
meg83 Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Her deles alt likt =) Ville ikke kalt det å hjelpe til, for da er det jo som om det er min oppgave, mens han er snill og hjelper meg
Bellbaby Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Her er det jeg som gjør alt husarbeidet, men han lager av og til middag og måker snø/klipper plenen. Føler at jeg må mase mye og klager nok en del fordi jeg ikke er fornøyd med hvordan det er. Virker som han tror jeg er hushjelpen hans, og han er fæl til å rote. Aner ikke hvordan jeg skal få han til å innse at jeg trenger mer hjelp, for når vi sitter og snakker om det sier han at han skal skjerpe seg. Men det skjer ikke.. Jeg har vel egentlig gitt opp og bare gjør ting selv, men merker at det overhodet ikke er bra for parforholdet. Vi har tilsammen 4 barn, så det kreves sitt her hjemme.
Arie Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Jeg bare har lyst å komentere "hjelper til i huset". Da har du jo allerede sagt at det er din jobb, og så skal han hjelpe til. Og hvis vi spør om de kan gjøre det eller det har vi jo også kontrollen og deligerer arbeidet. Jeg synes det er viktig å være meg og mannen mot husarbeidet. Ikke meg og husarbeidet mot mannen. Så her i huset får det heller se litt rotete ut. Jeg vil ikke å se på det som min jobb. En ting er når jeg er hjemme og tulla sover og har tid og ork. Jeg er så sta på akkurat det at jeg ikke flytter hans boksere som "lager tårn" på badet. En dag har han jo ikke boksere å ta på. Da må han sette på en vask da. Jeg vasker bare det som er i kurven. He he, litt kvinnesakskvinne i meg gitt. Er jo barn av 68'erne.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 Hjelper ikke til nei hehe, men vi deler det ganske likt - han er egentlig flinkere
Mjølkekua Skrevet 12. januar 2011 #14 Skrevet 12. januar 2011 Mannen min jobber mye - står opp 0545 hver dag, og jobber til 16 to-tre gg i uken, og resterende til 18-21. Han jobber også kveld de dagene han henter i bhg. Han leverer aldri i bhg. Men han er helt utrolig på rydding og ordning. Det er nesten så jeg blir sliten av alt som skal gjøres, og tenker jeg burde gjort mer hjemme i permisjon... ;-p Men han har selv valgt denne jobben, og han kan velge jobber som har mer fornuftige arbeidstider (han kan få de fleste jobber innenfor hans bransje), derfor er det nok samvittigheten hans som trår til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå