Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei, jeg gikk ut i permisjon fra DMMH den 2.2.2010 og fikk en nydelig liten gutt den 22.02.2010. Pga mye fram og tilbake med lånekassen fikk jeg ikke utbetalt fødselsstipend før i juli, men fikk da utbetalt for juli og august, og en stor utbetaling rett etter det og så ca 7700 hver mnd til og med november. Jeg fikk det vanlige studielånet mitt fram til mai 2010, som ble trekt fra det samlede lånet mitt. Problemet mitt nå er at jeg har fått beskjed om at jeg ikke har rett til stipend/lån ut resten av skoleåret siden jeg er blitt så forsinket i studieforløpet mitt. Jeg må ta 25 studiepoeng før jeg har rett på utbetaling fra lånekassen. Er dette riktig? Jeg har jo bare hatt 1 år permisjon i forbindelse med fødsel, og siden DMMH har obligatorisk oppmøte på skolen og obligatoriske arbeidskrav for å gå opp til eksamen var det helt nødvendig med 1 års permisjon. Jeg har alle studiepoeng fra første studieår så jeg skjønner ikke hvordan de kan si at jeg er for mye forsinket. Siden de mener jeg ikke har rett til stipend/lån får jeg heller ikke forsørgerstipend for gutten min ut året. Håper noen kan fortelle at dette ikke stemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142775497-rett-til-l%C3%A5nstipend-etter-endt-permisjon/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå