Gå til innhold

Hva slags dose ritalin bruker du? (Voksen)

Anbefalte innlegg

Er du fornøyd med doseringen? Er du medisinert etter vekt eller symptomer?

Vet du hva forskjellen på ritalin depot og concerta?

Jeg skal starte på ritalin denne uken og skal starte med ritalin depot 20 mg. Legen nevnte at det kan bli aktuelt å gå opp til 30-40 mg. Utifra hva jeg har lest, så blir mange "syke" på ettermiddagen og har behov for ettermiddagsdose. Hva er din erfaring?

Fortsetter under...

Hm,det var en voldsom dosering..Maksdosen er vel 60 mg?Og er det vanlig å dosere etter vekt?

Jeg begynte på 20mg kapsler,men tålte det ikke.Kroppen min brøt det ned mye fortere enn "vanlig",så jeg fikk supereffekt også ble jeg dårlig:-/

Har brukt en stund på det,men har nå funnet min dose,og det er 10mgx4.Altså 40mg i døget,men siden jeg jobber turnus hender det at jeg tar en ekstra dose,så da blir det 50mg i døgnet:)

Men jeg er litt plaget med bivirkninger,så jeg vil prøve å få noe annet da ritalin er det som er mest brukt,men ikke er den beste medisinen.

Annonse

Takk for svar alle sammen! Ser at det kan være nødvendig med ettermiddagsdosering!

Kan jeg spørre om hvilke tidspunkt dere tar medisinen? Lurer på hvor lenge de ca. varer!

Jeg starter i morgen, så jeg må si jeg er spent! Jeg håper virkerlig at de hjelper meg! Hovedproblemet mitt er konsentrasjon + litt impulsiv.

God kveld!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...