Mjølkekua Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Føler at melkemengden er på retur her. Spesielt i den ene puppen. Ser litt corny ut med en stor og en liten pupp ;-p Jenta er 7 mnd + og får 4 (små) måltider per dag, i tillegg til pupp. Hun er fortsatt intressert i puppen, men ser at interessen har dalt betraktelig i det siste. Nå merker jeg at det tar lengre og lengre tid før brystene fylles. Hadde spreng i dag tidlig (kl 6), men da hadde jeg ikke ammet siden kl 18.. Er det vanlig at det skjer så fort? Hvor ofte bør man amme en på 7-8 mnd? Hun har forresten vært nattavvendt nå i 2 uker..
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Guttungen min er 7 mnd og jeg ammer han før alle måltidene + kanskje 1 gang om kvelden eller tidlig morgen, altså 5 ganger om dagen. Jeg kommer til å amme han på dagtid så lenge han viser intr. Helsesøster sa det var greit så lenge han viser intr. for maten også. Han får 2 fulle grøtmåltider om dagen og 1/2 middagsglass, vi skal begynne med litt frokost snart. Han viser minst intr. for middagen, så jeg vet ikke om det er pga smak eller at han har blitt mett av ammingen. Det er mulig jeg bør kutte ut det ammemåltidet etterhvert. Guttungen nattavvente seg selv (så og si, se ovenfor) før jul. Jeg måtte først pumpe om morgenen når jeg våknet (han tok bare det ene brystet..) og etterhvert pumpet jeg hver kveld før jeg la meg. Jeg holdt på slik i romjula. Men den første uka nå i år syns jeg plutselig at puppene hadde blitt som to små rosiner... Guttungen begynte selv å ta begge bryst denne uka (han har alltid tatt bare et) og nå er vi tilbake til det gode gamle! :-) Han spiser et bryst før hvert måltid. Min erfaring er altså at det vil stabilisere seg. Kroppen vår er fantastisk vet du! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå