Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på ordinær ultralyd i går,da jordmor mente terminen min var en uke senere enn mens termin. Dette klarer jeg ikke forstå da min siste mens var 21 august og termin da blir 31 mai og jordmor mener 8 juni. Jeg har regelmessig mens og det som er litt spesielt er at vi tok en angre pille den ene gange vi hadde sex i denne syklusen( Vi har en liten på 7 mnd så sex livet er ikke på høyde for å si det sånn) trodde at så lenge denne angre pillen ikke virket da jeg tok den etter 30 timer at egget allerede hadde festet seg? Da jeg spurte jordmor sa hun det kunne gå opptil en uke før egget festet seg og det måtte være derfor,men da skulle vel angre pillen funket? Ikke noe big deal for barnet kommer når det kommer men tenker jo at denne angre pillen bare er humburg og ikke virker uansett?? Noen med erfaring eller som har vert borti noe lignende?

Fortsetter under...

Eller ultralydtermin er rett og slett feil... Har en venninne som har opplevd det på begge sine unger ( hun viste godt når hun hadde sex), og da de ble født konstaterte fødselslege at hun hadde gått i 42 uker. Altså viste det seg at mensterminen hadde stemt mest likevel...

Jeg har hatt ultralyd i uke 16 og uke 19, den første ga termin 21. april ( en dag unna menstermin)mens den ordinære ga termin 25. april. Ordinærultralyd er jo som regel mellom 16-19 uke. Ultralyd trenger ikke alltid å være presist da fostret som barn vokser litt i rykk og napp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...