Gå til innhold

Hvor mye spiser deres 2 åringer til frokost/lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får jenta havregrøt tidlig på morgenen og 4 brødskiver med seg ( De spiser "sen" frokost kl 9 og lunsj kl 12 i bhg) :) Fyller straks 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min på snart tre spiser kanskje en kvart skive til frokost (pluss litt ekstra pålegg), får med seg 1,5 skiver + yoghurt i barnehagen + litt frukt. Dette er sjelden spist opp i løpet av to måltider.

MEN hun vokser i høyden og legger på seg, så jeg er ikke så bekymret - men lurer litt på hvordan det skjer da....

Skrevet

Min er snart to år, og spiser smått for tiden... men har vært storspist da, med to skiver til frokost, og halvannen til lunsj, pluss frukt.

Nå spiser han som regel en halv til en hel skive til frokost, og det samme pluss litt frukt til lunsj. Han har blitt ganske mye tynnere de siste to mnd, og det forstår jeg godt med det matinntaket han har hatt i det siste... Men som sagt har han vært ganske storspist, så sammenlignet med andre unger på hans alder spiser han likevel greit har jeg forstått....

Skrevet

Føler mi spiser veldig lite. Hun blir 2 neste mnd. Spiser vel en skive (uten skorper) til frokost som regel. Avogtil en yoghurt eller en til skive i tillegg. Til lunsj blir det en skive elelr yoghurt og noe frukt.

Skrevet

Frokost (hjemme i 06.30-tiden), ca 2-3 biter brødskive.

Frokost i bhg (08.15-tiden) en yoghurt.

Får lunsj i bhg kl 11, så vet ikke hvor mye hun spiser.

Til 14-måltidet spiser hun kanskje litt frukt.

Småspist som bare det, men vokser som hun skal.

Hjemme spiser hun :

Middag: Kanskje et par biter kjøtt og et par t-skjeer med f.eks ris.

Kvelds: 2-3 biter av brødskive.

Skrevet

Gutten min får en brødskive til frokost og i matpakken har han med seg kanskje to brødskiver, yoghurt og frukt og spiser alt. De dagene han ikke er i barneparken spiser han lite til lunsj, kanskje bare en brødskive. Lunsjen i barneparken er faktisk det største måltidet hans om dagen. Han er småspist, dog heldigvis ikke kresen.

Skrevet

Min spiser veldig lite.Hva har dere på brødskiva til de på to år.Trenger tips:)

Skrevet

Min spiser en skive til frokost hjemme og en yoghurt til frokost i bhg.

Har med seg en skive og yoghurt til mellommåltid.

Spiser vistnok mange skiver og masse frukt til lunsj i bhg.

Skrevet

Alle typer postei, alle typer oster, prim, makrell i tomat, salami, skinke, kaviar, ja, i grunnen alt som finnes av pålegg.

Skrevet

Lilleknott på 2,5 spiser 1 skive til frokost hjemme- noen ganger 2.

De gangene han spiser frokost i barnehagen (2-4 ganger i mnd) spiser han mindre- en halv skive kanskje, men da har han jo andre barn rundt seg som leker og da vil han jo leke med de:)

I barnehagen spiser han 3 skiver fordelt på to måltider+ frukt.

Middag varierer fra ingenting i det hele tatt til en god posjon- kommer an på humøret hans den dagen;)

Når han spiser dårlig til middag får han havregrøt til kvelds mens de dagene han faktisk har spist godt til middag varierer det med kvelds. Noen ganger blir det en skive og en yougert feks.

Han spiser gjerne en del mellommål også når han er hjemme- ganske glad i mat:)

Så er han en ganske stor pjokk på 15 kg også da;)

Av pålegg er han heller sær; dansk salami, prim, brunost og baconost er det eneste han liker...

Skrevet

Min på 2.5 år spiser:

3 skiver i barnehagen fordelt på frukost og lunsj. + eit eple-

Et middag når han kjem heim. Kor masse kjem an på kva me har.

Så har me kanskje litt frukt etterpå,ogso et han enten havregraut,yoghurt eller 1-2 skiver til kveldsmat.

Skrevet

Min er 2.5 år,han spiser 1/2 -1 skive til frokost og 1-2 skiver til lunsj + litt agurk el gulrot eller bare en yoghurt til lunsj om han har en "dårlig" dag.., i 2 uker før jul spiste han nesten ingenting..han har store mandler så håper på operasjon til sommeren,tror nok matlysta vil ta seg opp da..

Skrevet

Til frokost spiser hun ca en halv skive brød, pluss litt yoghurt eller egg f.eks (takket være iherdig innsats fra mor- helst vil hun ikke ha mer enn en liten bit eller to)

Til lunsj i bhg varierer det, men som regel LITE, kanskje en halv brødskive, litt ost eller noen pastaskruer el lign. Spiser beskjedne porsjoner, så ofte at hun kommer hjem med en matboks som nesten er like full som den jeg sendte med henne på morgenen.. Kjedelig, men hun har vært småspist siden fødselen, så det er vel bare sånn hun er... Slank, og litt usikker på vektoppgangen hennes i det siste, men veide bare 10,4 kg i august, 22 mnd gammel..

Skrevet

Frokost : Ingenting bortsett fra en kopp med melk

Lunsj: I barnehagen spiser hun 1-2 brødskiver, litt mer hvis de har varmmat ( 2 ganger i uka). I helgene spiser hun kanskje 1 brødskive,ett halvt knekkebrød eller en yoghurt.

Middag: KOmmer helt ann på hva vi har. lapskaus og pasta går ned på høykant, alt annet blir smakt på og så er hun ferdig.

Kveldsmat: En yoghurt eller litt frukt.

I matpakka si har hun med seg 2 brødskiver, som regel blir bare en spist. Men hun spiser godt med frukt i barnehagen.

Vokser som hun skal og legger også bra på seg. Fatter ikke hvordan det henger sammen.

( Leste en gang ett sted at en gjennomsnittelig 2 åring kun trenger 1/2 brødskive om dagen for å vokse som h*n skal.... Syns det høres veeeldig lite ut, men ser jo ut til å stemme da!)

• 3 uker senere...
Skrevet

Min jente har nylig fylt 2 år. Barnet mitt drikker kun vann, og av og til frukt-juice eller saft. (Hun vil ikke ha melk).

Til frokost spiser hun normalt 2-3 skiver + litt frukt.

Til lunsj spiser hun en Tine frukt yougurt + 1/2 eple eller tilsvarende mengde frukt.

Middag: En middels stor porsjon av det vi har til middag den dagen. Hun spiser både kjøtt og fisk og mange ulike typer grønnsaker.

Kveldsmat: 1 skive, av og til 2.

Stort sett spiser hun godt, men det kommer jo litt an på dags-formen hennes.

I tillegg får hun tran hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...