Gå til innhold

Gravid veke 26+6...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lå med svært høy feber og influensa i over en uke da jeg var gravid i uke 11-12 med forrigemann. Legen sa det var bedre at jeg tok paracet enn at jef var så syk over tid. Det er visst ikke såbra for fosteret at man er syk heller. Men det var viktig at det var paracet og ikke feks ibux.... og jeg husker ikke hvorfor, men gjorde som legen sa... Har tatt litt paracet denne gangen også når jeg har vært skikkelig dårlig (2 ganger)

Du kan fint ta paracet :) Jeg er ca like langt på vei som deg og hadde bihulebetennelse for noen uker siden. Legen sa at jeg måtte bare ta paracet, selvfølgelig i henhold til anvisning på pakken.

Det er ikke bra å ta store mengder paracet, hver dag over lengre tid. Men det var ikke noe problem og ikke skadelig å ta seg noen når man var syk, hadde hodepine i ny og ne osv.

Paracet er ikke farlig i den forstand, det er det tryggeste man faktisk kan ta :) Det har blitt forsket mer på det nå og funnet ut at babyen har økt sjanse på å få astma og at testiklene hos gutter ikke detter ordentlig ned i pungen men det er ikke mange % sjanse det er snakk om! Det er bedre at du har det smertefritt også for ungen, det fikk jeg beskjed om :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...