tuppefrøken Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Jeg er i uke 34 av svangerskapet, og jeg forstår at magen sikkert vokser en god del frem til fødselen men den er fremdeles veldig liten. Det er fremdeles folk som er redd for å spørre om jeg er gravid fordi det ikke er åpenbart. Betyr dette at jeg får en veldig liten baby?
Gjest ________ Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 har ei veninne som la påseg 30 kg under svangerskapet, hadde enorm mage, men ut kom en gutt i uke 39 +4 på 2600 gram Jeg derimot har hatt liten mage hele veien, den ble egentlig ikke synlig før i uke 30 og fra uke 35 har den blitt rundere, men den er ikke stor... men han i magen er stimert til å veie 3700 rundt termin - så vi får se hva det blir men med en liten mage er det lite sansynelig at det kommer en onge ut på over 5 kg
Dessa ღENDELIGღ Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Jeg hadde enorm mage og la på meg 28 kg sist svangerskap,og ut kom en gutt på 3500g. Ei annen jente i samme barselgruppe hadde nesten ikke mage, og la på seg litt over 10 kg, ut kom ei jente på nesten 4500g. Et annet eksempel er mamma som også var stoor, og sprengte det symfyseskjema med siste barnet sitt (barn Nr 6), og ut kom en bitteliten gutt på 3000g.. Så magemål sier egentlig ingen ting.. Noen bærer barnet lagt inne mot ryggen, og da blir ikke magen så stor.. Mens andre har myye fostervann, og får stor mage.. Mye som kan spille inn på akkurat det der.. Jeg er like stor nå som sist, men ikke lagt på meg like mye.. Dette barnet er estimert til å veie ca 3500g ved termin, akkuratt som storebror.. Så det blir spennende å se )
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Jeg lå laangt under sf-kurven sist - og ut kom prinsessa på 3400 g. Magen var veldig liten, og kunne skjules under store gensere og jakker. Samme denne gangen, liggen enda lenger under kurven nå - men har vært på UL og babyen er faktisk 8% over gjennomsnittlig størrelse.. Når jeg drar på meg ytterjakka så syns det ikke at jeg er 30 uker på vei. Så magen har ikke mye å si Mer på hvor og hvordan man bærer, og din egen størrelse. Jeg er lang og bærer langt ned og inn. Gikk opp totalt 11 kg sist, og 10 kg foreløpig nå. Jeg har også mer enn nok fostervann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå