Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Venninna mi synes jeg burde vokse opp og kle meg litt mere "voksent" Siden jeg har et barn! Jeg trives i klærne jeg går i. Jeg ser egentlig ganske ung ut for alderen og blir ofte tatt for og være 20, noe jeg har ingenting i mot, har ikke som mål og verken se eldre eller yngre ut enn det jeg egentlig er For og være helt ærlig kler hun seg som en tantete gamal kjærring i forhold. Men smak og behag.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Dette høres ut som alle gutta i min vennekrets:) Selv er jeg bare 19 år, gravid, og går i skateklær. Og det kommer jeg nok til å gjøre så lenge jeg er den personen jeg er idag. Jeg synes du er tøff som ikke forandrer deg bare for at andre vil det. U go girl! Vil være som deg, jeg, når jeg er 26;)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Har en mamma i klassen til eldste på 11 som er skatedame, utrolig stilig er hun, vil si du har stil, og tørr være seg selv om du har blitt mamma, jeg går kledd som jeg føler meg vel, altså med tighys, trange topper og støveletter, har kropp og utseende til det, selv om jeg har tre barn.. Er ingen som ser ned på meg av den grunn, så keep it going girl...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 På en side så synes jeg dette er helt greit, man er jo seg selv og mye av det blir uttrykt i klesstilen man har. Men jeg har sett en del på What not to wear og innsett at man mister faktisk ikke seg selv av å endre litt på stilen. Jeg har en litt rar stil, men jeg har også normale klær for å kunne passe bedre inn i situasjoner jeg føler trenger det (foreldresammenkomst i barnehagen, helsestasjonen, jobb).
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 På den ene siden så burde det være greit at du kler deg som du vil, men samtidig så har du valgt en veldig "umoden" stil. Du er en mor på 26, men kler deg som en 14 år gammel gutt. Hos noen mennesker gir det et førsteinntrykk av at du er like lite "voksen" som du kler deg. Men om du har andre klær, og kler deg opp til anledninger som jobbintervjuer, begravelser og farmors 80 års dag, så ser jeg i grunnen ikke det store problemet så lenge du kler den stilen og er velstelt og ren ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Helt ditt eget valg, synes venninna di kanskje burde finne andre ting å fokusere på :-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Om dere har råd til deg kan ikke du og venninna di ta en makeover på hverandre? Sånn som de gjør på mor og datter på FEM. Hun finner et antrekk til deg som hun mener passer og du et til henne. Trenger jo ikke inkludere sko, bare en topp og en underdel, evt. kjole. Hadde jo vært litt gøy.
Tante Blås Squaw Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Kle deg i det du trives i! ) Hilsen ei som helst bare skulle gått i knallrøde femtitallskjoler med hvite prikker heeeeele tiden ;o)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Syns du skal få kle deg i hva du vil, og at venninna di burde passe sine egne saker Ville heller hatt skate-stil enn gammel tante-stil Men enig i de over her som sier at hvis du skal spesielle ting, som jobbintervjuer, foreldremøter ol ville jeg kanskje valgt noe litt mer "voksent"
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Jeg synes det er helt greit å kle deg i det du trives i, men klær til annledning mener jeg da. Jeg mener du møter ikke opp i foreldremøter kledd som et barn.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Vet du.. Det kommer helt an på. Kan jo hende du kler deg som du sier, men i tillegg sagger med buksa ned på knærne og hele stringtrusa di synes eller noe i den duren der. Du må jo vite selv hva du kler og ikke kler. Er godt mulig å beholde skatestilen fortsatt.. I enkelte anledninger burde du nok kle deg annerledes, om du vil bli tatt på alvor. For mange får faktisk et førsteinntrykk som du må motbevise.. Førsteinntrykk av folk som går kledd slik er at de er umodne for alderen, gir litt faen i ting og tang, er litt urenslige, veldig kranglete og har liten selvinnsikt.. Men dette er fordommer.. Ikke MIN mening.. Synes det var et godt forslag her oppe. Du kan kle opp venninna di og hun deg. Så kan dere se om dere kunne likt det eller ikke.. jeg går forresten i tank topper, litt baggy jeans og skate sko hele sommeren. og jeg er 27-.- Men bruker sjeldent hettegenser. Bruker heller andre type gensere som helst er uten hette.. Men det er pga at jeg ikke takler den bulen bak der.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Så lenge du som alle andre kler deg etter hva du skal, så er vel ikke det noe problem! Forventer du imidlertid å bli tatt seriøst i "voksenverden", må du dessverre nok regne med å bli skuffet. Du kan like det eller ikke, men sånn er det!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 Kle deg i det du vil, du! Personlig synes jeg det viktigste er at klærne man bruker, er rene, hele og passer til kroppen – uansett stil. Jeg er 33 og går mye i samme type klær som deg, og får høre at jeg ikke kler meg feminint nok. Jeg er ganske slank og prøver derfor å unngå at de baggy buksene er alt for baggy, at skoene er alt for store og skatete, hvis du skjønner. Vil ikke at klærne skal henge på meg som en sekk. :-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #14 Skrevet 12. januar 2011 På meg virker det som man desperat prøver og holde på ungdommen. Med en viss klesstil og kroppsholdning så kan man SE yngre ut, til man står ansikt til ansikt med en person også blir alt bare så desperat feil...... Det er jo ikke snakk om å "bli som alle andre", skal man kle seg og fremheve sine beste sider så VIL alle bli forskjellig, for å si det sånn. Det du går i nå er vel mer "uniform" enn om du prøver og kle deg etter alder? Uniform til en grupppe du faktisk ikke er medlem av.....Noe som ikke jgør det mer kult enn mye annet.... Det er heller ikke snakk om å presse deg inn i pupms, skjørt og en bluse og dressjakke. Men og finne "en gyllen middelvei"; som viser deg som kvinne, den alder du er ig og som er komfortabel og praktisk i din hverdag. Saggebukser som viser trusa er forbehold ungdommer (som IKKE bruker string) under 18,- synes jeg......likeså klær i x-antall str for store, det ser ut som man har vondt i kroppen og derfor ikke vil at klærne skal berøre kroppen.....
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #15 Skrevet 12. januar 2011 I Hi ditt dier du noe om at du ikke har behov for å kle deg verken yngre eller eldre enn du er, samtideig sier du at du liker at folk tror du er 20... Litt selvmotsigende, og sier meg at du egentlig synes det er kult at folk reagerer. Når det er sagt er det jo helt greit å gå sånn du går til sin tid, men ha noe annet på lur til jobb....
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #16 Skrevet 12. januar 2011 Er prinsippielt imot at folk skal endre så mye bare fordi de har skviset ut et avkom. Greit å tilrettelegge livsstilen sin til den nye barnehagen, men hvorfor skal man forandre klesstil? Sålenge den ikke er til ulempe for deg eller barnet, ser jeg ikke noe poeng i deg. Og det er iallfall latterlig at en venninne skal legge seg oppi det og fortelle deg hva du bør eller ikke bør gjøre på sånne helt personlige ting. Man blir så allemannseie straks man har fått barn... Plutselig er det liksom greit at alle har en mening om alt rundt deg.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #17 Skrevet 12. januar 2011 Haha! Mente selvsagt "hverdagen", ikke "barnehagen"... Sånn går det når man tenker litt på andre ting mens man skriver. Hilsen 09.13.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #18 Skrevet 12. januar 2011 syns du skal gå i akkurat det du vil og føler deg vel i jeg... jeg går ofte i store hettegensere og en litt stor baggy jeans.. og så klart skate sko.. klarer nesten ikke å gå i noe annet.. jeg er 27.. blir 28 snart.. har 2 barn... ei på 7 åt og ei på 6 mnd.. jeg går akkurat i det jeg vil!!!! nå går jeg mest i rocka klær og gotiske klær... svart svart svart... nagler... osv... thats me.. folk får si hva dem vil..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #19 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har aldri til dags dato sett to ganger på klærne folk går i. Det er opp til hver enkelt. Det som er viktigst, er din personlighet. Hvis folk kommenterer klærne dine, så sier det mer om dem enn deg
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #20 Skrevet 12. januar 2011 Jeg synes du høres ut som meg:) Bare at jeg er 27... Jeg kan ikke gå slik på jobb, og har nok av drakter og fancy pancy kontorklær til intervjuer og begravelser. Når jeg har fri er det rett i mine "egne" klær, som jeg elsker! Sagger ikke ned til knærna, liker babby bukser og litt trangere tank tops og hettegensere.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #21 Skrevet 12. januar 2011 Hehehe.......jeg synes vel kanksje at enten man er 17, 22 eller 32 år, så er den stilen LITE bra. Hilsen jåledama.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #22 Skrevet 12. januar 2011 Hehe, nå kom jeg til å tenke på ei jeg så på tbanen her en dag! Hun hadde såkalte "skateklær". Ingenting galt med det i mine øyne, men måtte le litt når jeg så nærmere på hun og oppdaget de dype rynkene i panna;) hehe. Da synes jeg kansje man kunne kle seg litt annerledes:)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #23 Skrevet 12. januar 2011 Du blir voksen i klærne når du føler for det selv. Det kommer veldig ann på hvilken jobb du har og hvilke fritidsaktiviteter du har....i noen settinger kler man seg etter normen. Ellers må du kle deg slik du vil, men hadde jeg møtt deg (voksen person i skateklær) i FAU så må jeg ærlig innrømme at jeg hadde trodd du var mye yngre enn 26 og at du hadde lite erfaring som mamma og voksenperson generelt. Førsteinntrykket er viktig.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #24 Skrevet 12. januar 2011 Hvis du vil bli tatt seriøst og gi inntrykk av at du er en voksen dame som kan ta ansvar bør du skifte stil. Sånn er voksenlivet! Så hvis du vil vise at du er voksen så vet du hva du må gjøre.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #25 Skrevet 12. januar 2011 Ta det til deg, det er ofte de rundt som ser hva som rettes på og bli bedre. Kanskje på tide å bli voksen? Det betyr ikke at du trenger bruke kjerringklær, men en litt mer klassisk, nøytral voksenstil er ofte fornuftig for da blir man behandlet deretter også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå