90210 Skrevet 11. januar 2011 #1 Del Skrevet 11. januar 2011 Heisann på dere andre verpesyke høner der ute! hehe.. Nå har det seg slik at jeg skal på tidlig privat UL i morgen kl 12:30 og har ENDELIG begynt å glede meg litt over det hele ) Har vert mye vonde tanker rundt alt dette med graviditeten med tanke på at jeg og barnefaren ikke har vert sammen lenge, samt det at jeg har ei fra før og han har 4!!.. Så har dvelt mye med disse tankene.. Men må ærlig innrømme at nå kjenner jeg gledestankene begynner å synke inn, jeg begynner å smile over magen som ikke helt er der enda, og er generelt mye "lykkeligere" nå enn for et par uker siden! Så nå gleder jeg meg da til tidlig ultralyd, til å få se nurket inni der, til å høre hjerteslag og få en liten extra "bekreftelse" MEN.. et stooort MEN her.. Jeg har tenkt tanken opp til flere ganger, HVA I ALLE DAGER GJØR JEG OM DET ER TVILLINGER???? Han har tvillinger fra før, så han har det tydeligvis i genene, og jeg skulle hatt tvillinger, men den ene døde i magen min svært tidlig i forige svangerskap. Så jeg har det tydeligvis også i genene, og det skulle egentlig ikke forundre meg om vi var så "uheldige" å få tvillinger nå, hva annet kan gå galt liksom? Er det 2 der inne blir vi en familie på 9!! Og vi har bare vert sammen siden oktober, så dette hadde blitt en stor prøvelse på forholdet. Og ikke bare det, men om jeg hadde taklet ansvaret for min lille prinsesse (4) samt hans 4 barn + 2 til?? .. 2 sett tvillinger til sammen og til sammen 5 barn under 4 år??? NEI! hehe Altså nå må dere ikke forstå meg galt her, det er jo ikke "uheldig" å få tvillinger, det er jo noe fantastisk, det er jo 2 liv! Men det passer seg bare så utrolig dårlig med oss nå. Så jeg får krysse fingrene å satse på at jeg bare har 1 innflytter i magen! =) hehe Og at han/hun er frisk selvfølgelig! =) Er utrolig spendt, spørs om jeg får sove særlig mye i natt.. klarer ikke helt gi slipp på den urovekkende tanken.. hehe Jeg tror helt seriøst jeg hadde fått hjertestans på undersøkelsesbenken om jordmor sa det var 2!.. huff.. hehe Men men håper på det beste! Ellers er det ikke stort mye å rapportere, annet enn at symptomene vedvarer.. puppene har vokst minst et størrelse og er ØMME DELUX.. menssmerter 24/7 men ikke noe uoverkommelig =) Og fortsatt ingen kvalme, derimot EXTREM matlyst.. føler ikke jeg gjør annet enn å trykke i munnen! Går ikke lenger enn max 1 time før jeg er sulten igjen uansett størrelse på porsjonen!.. hehe Er litt redd for vekta når jeg tenker over det.. Veide 78kg før jeg ble gravid, er i dag 9+0 uker og veier 80,4kg... så har gått opp 2,4 kg på 9 uker.. det er en del det! hehe Spesielt siden verken barnet eller livmoren veier noe særlig enda.. Jaja man skal ikke slanke seg når man er gravid heller da, så får heller prøve å bevege meg dessto mer! hehe Ha en kjempeflott natt videre til dere natteravner som er oppe på denne tiden og en FLOTT dag i morgen til alle dere andre! =) *hormoner er ikke alltid like morro!! hehe Over og ut! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142774967-hva-i-alle-dager-gj%C3%B8r-jeg-om-det-er-tvillinger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinAndreSkatt Skrevet 12. januar 2011 #2 Del Skrevet 12. januar 2011 oi... lyke til med UL, la oss få høre hva resultatet ble!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142774967-hva-i-alle-dager-gj%C3%B8r-jeg-om-det-er-tvillinger/#findComment-142776148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperMoM <3 Skrevet 12. januar 2011 #3 Del Skrevet 12. januar 2011 Kan si det sånn at tvillinger ikke er arvelig fra fars side.. Og så håper jeg for barnas skyld at det ikke er tvillinger,siden dere ikke ønsker det! Er selv gravid med tvillinger! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142774967-hva-i-alle-dager-gj%C3%B8r-jeg-om-det-er-tvillinger/#findComment-142776906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. januar 2011 #4 Del Skrevet 12. januar 2011 Gravid med tvillinger her og! Var et sjokk, men herregud så artig d skal bli! Har en pjokk fra før på 7 mnd, så arbeid blir det, men tvillinger er jo helt spesielt<3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142774967-hva-i-alle-dager-gj%C3%B8r-jeg-om-det-er-tvillinger/#findComment-142777475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
90210 Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei! Det var bare 1 En stk frisk baby med sterkt hjerte! =) Altså håper ikke dere med tvillinger følte dere fornærmet med det jeg skrev om tvillinger.. det er jo en helt fantastisk ting å få 2 selvfølgelig. . det er jo en GLEDE.. Bare ikke i min situasjon med totalt 5 barn fra før liksom.. håper dere forstår det og ikke tolket det som en negativ ting. Var slett ikke det jeg mente. Mvh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142774967-hva-i-alle-dager-gj%C3%B8r-jeg-om-det-er-tvillinger/#findComment-142777992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morromor Skrevet 12. januar 2011 #6 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei 90210. Det var jo godt det var en frisk baby med et sterkt hjerte <3 Det var helt sprøtt og lese inlegget ditt! Jeg er nemmelig i nesten EKSAKT samme situasjon! Har vert sammen men kjæresten min fra oktober, jeg har ei jente på 14 mnd fra før og han har 5 (!) barn fra før, 4, 6 og 3 over 16. Er også gravid, ca 10 uker, og legen min har sendt meg til tidlig ul på fredag fordi hun har mistanke om tvillinger. Tenker også en del igjennom hvordan dette skal gå om det er tvillinger, men tar ting som det kommer. Men tanken er jo selvfølgelig litt skremmende, selv om man selvsagt er gla for alle barn som kommer, så klarer jeg vel kanskje og slappe litt mere av om det er en (-; Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142774967-hva-i-alle-dager-gj%C3%B8r-jeg-om-det-er-tvillinger/#findComment-142778281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
90210 Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 12. januar 2011 Ååå skal si! Trodde jeg omtrent var alene om dette.. men det er jeg da altså ikke Huff ja er mye tanker og følelser + hormoner som går i spinn disse dager.. "vil vi klare så mange barn?" "vil forholdet tåle det?" "vil det strekke til økonomisk?" "vil vi få nok tid og omsorg til alle sammen?" OSV OSV.. lista er uendelig.. . og tipper du tenker noe av det samme da ja.. Selvfølgelig er det jo ikke noe negativt i det å få tvillinger, det er jo som sagd en xtra glede.. men akkurat i vår situasjon min og din da kanskje, så er det vel kanskje en liten extra bekymring, ettersom barna følger oss hele livet.. og at man ikke må ta vann over hodet.. Men satser på at alt er vel og bra med din/dine også Og OM det skulle være tvillinger hos deg så må dere bare gjøre det beste ut av det.. (lettere sagt enn gjort - vet.) Men så har dere heldigvis den "fordelen" med at de 3 eldste alle er over 16 år, og klarer seg stort sett selv. Og kan kanskje hjelpe til litt om nødvendig, så dere klarer det nok uansett om det blir en eller 2.. Men klart, med et så ferskt forhold og så mange barn fra før så hadde det jo helt tydelig vert lettest om det var bare 1. =) Men lykke til uansett!! =) Fint å høre at jeg ikke er alene om å bli "MANGEbarnsmor!" hehe .. Alle mine venner sammenligner nå meg og barnefaren med "john and kate + eight!" hehe .. minus 2 da men.. hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142774967-hva-i-alle-dager-gj%C3%B8r-jeg-om-det-er-tvillinger/#findComment-142778372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morromor Skrevet 12. januar 2011 #8 Del Skrevet 12. januar 2011 Nei, du er ikke alene. Lista mi er også ganske lang, som fek.s Må jeg kjøpe en industrivaskemaskin? (bruker tøybleier) bør jeg anskaffe en buss? Hvordan vil det bli og ta buss sertfikatet med en enorm mage? lol.. Om det er tvillinger er det vel egentlig ikke snakk om forholdet vil tåle det da. For da er vi jo faktisk dømt til og leve sammen de neste 2 årene uansett hva vi føler for hverandre. Men vi er heldigvis gla i hverandre fortsatt da (-; Men fra spøk til alvor, ja, det blir jo en ekstra bekymring, og man vil jo ikke ta seg vann over hode, spesielt siden jeg føler det er kjempeviktig at ikke jenta mi føler seg tilsidesatt, vi samsover fortsatt og føler jo det blir feil og legge henne på et eget rom mens jeg har baby (ene) i senga, men det kan jo hende hun takler bra og sove på et annet rom da. skal jo prøve og se hvordan det går. Heldigvis bor jeg i et hus med masse ekstra plass (priser meg lykkelig for at jeg solgte leiligheten i byen og kjøpte meg hus på landet nå ja!) phuu.. Ja, får jo ta det som det kommer og gjøre det beste ut av det uansett, men må si det er utrolig spennende og jeg gleder/gruer meg til ul på fredag, det virker som en eeeeevighet til fredag akkurat nå. De barna hans som er over 16 klarer jo seg selv nå, og det er jo bra, Men det blir jo ganske mange om vi alle skulle dra på tur, 10 tilsammen + en hund. kan jo bli spennende, 9 er jo og mange da, hehe. Det er nok mange "MANGEbarnsmødre der ute da" Det blir jo mer og mer vanelig dette med mine dine og våre barn. <3 Heldigvis er jo barn det beste, fineste og koseligste man kan bruke tiden sin på da <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142774967-hva-i-alle-dager-gj%C3%B8r-jeg-om-det-er-tvillinger/#findComment-142778607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå