Gå til innhold

Noen som har erfaring med Kiddies24.de?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe dette:

Sparer ca. 1.500

http://www.kiddies24.de/shop/en/Carseats/Group-00-13-kg/Maxi-Cosi-Pebble-Sets/Maxi-Cosi-Pebble-Familyfix-Base-Set-7-JET-BLACK-2011::18226.html

Sparer ca. 4.500

http://www.kiddies24.de/shop/product_info.php?products_id=6869

Men hva endte dere som har bestilt herfra opp med å betale i toll, frakt osv?

Takker for svar. :)

Fortsetter under...

Hei,

jeg har akkurat bestilt et sete, cabriofix derfra, betalte 1200,- inkl frakt, frakt biten i seg selv var vel ca 240,- venter spent nå, setet er sendt fra de igår, men jeg er også spent på toll/avgifter så jeg la inn et spørsmål på anonymforum idag ;) du kan jo følge med om det får noe respons ;)

Ellers sparer du vel ikke så mye som 4500,- totalt for det setet, det koster jo det her hjemme ;) men at du sparer ca.3000,- FØR frakt og evnt toll vil jeg tro.

Jeg tror at det er tollfritt siden det forhåpentligvis går inn i kategorien som tilhører bil og utstyr (seter til motorvogn) men har blitt mer og mer usikker..

08:54 her igjen ;)

googlet det selv og kom over følgende link:

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10018976

Følgende konklusjon:

Hva med toll, mva og reklamasjon?

Varer kjøpt på nett som til sammen koster 200 kroner eller mer, må fortolles. De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll. Barnevogner

og bilstoler er derimot tollfritt.

Du slipper imidlertid ikke unna norsk merverdiavgift på 25 prosent som beregnes av varens verdi og eventuelle fraktutgifter.

I tillegg kommer fortollingsavgift på rundt 100-200 kroner. Transportøren fortoller i de aller fleste tilfeller varene for deg, og du får tilsendt faktura på mva og fortollingsavgift direkte fra transportøren i etterkant.

Bestiller du flere varer, bør du be om at varene sendes i én forsendelse. Da slipper du å betale fortollingsgebyr flere ganger.

Fikk følgende svar på min henvendelse pr. epost til tollvesenet:

Det må skilles mellom toll og moms ved innførsel. De aller fleste varer (herunder barneseter og barnevogner) er tollfrie ved import til Norge, men det skal beregnes 25 % moms av innkjøpsprisen inkludert fraktkostnadene (CIF-verdien) når sendingens innkjøpspris er 200 kroner eller høyere. Denne utregningen (selve prosedyren) kalles en fortolling, uansett om det bare er moms som blir beregnet, eller også andre avgifter.

I tillegg vil transportøren som mottar, registrerer og klarerer sendingen (slik som Posten, UPS, DHL for å nevne noen), beregne gebyr for sine tjenester. Slike gebyrer (ofte kalt pris fortolling, fortollingsgebyr, tollklareringsgebyr osv.) varierer i størrelse og vedkommer ikke tollmyndighetene. Transportørene klarerer/fortoller ofte varene automatisk online via vårt system og legger ut for avgifter på dine vegne, dersom ikke annet er avtalt dere i mellom.

Du hører ingenting direkte fra Tollvesenet når du mottar sendingen og du forholder deg kun til transportøren hele tiden. Dette gjelder også alle spørsmål du måtte ha om transport og levering til deg.

Jeg har bestilt her, og endte opp med et mareritt.. Alt går helt flotters helt til det blir noe problem med vognen.. Da svarer de ikke på mail , bortforklarer på telefon og ja du får rett og slett ikke hjelp. (Jeg snakker og skriver tysk så det er ikke snakk om språkproblemer heller) Jeg har hørt mange som er fornøyde med kiddies her inne, men da har de helle rikke hatt problemer med vognen.. Det har vært endel som har hatt det som meg, at ved problemer med vogna, problemer med at alt ikke er på lager osv så stikker de hodet i sanden og lar være å svare på henvendelser. Etter seks måneders venting fikk jeg det meste av delene jeg ventet på, og vet dere hva jeg fikk i "trøst"??? Joda, luftslanger til dekkene på vogna mi! Hadde aldri problemer med dekkene, jeg, så hva skulle jeg med dem??

Et firma som jeg ikke har hørt noe negativt om her inne er www.bikeshop2000.de de har omtrent samme priser som kiddies (kanskje billigere) og som sagt , har ikke sett noen som er misforøyde med de :-)

Annonse

Ja idag fikk jeg setet jeg hadde bestilt for en drøy uke siden.. rett på døren fra Kiddies.24 ;) Ingen toll men mva, totalt inkl.avgift til tollvesenet 397,-

Setet er kjempe fint og så langt innfris forventningene til dette nettstedet.

Betalt ca 1100,- for setet i seg selv, så da kom hele herligheten på i underkant av 1500,-

Har bestemt meg for en TFK vogn, men synes at prisen her i norge er skyhøye..Hvordan går man fram for å bestille på kiddies24? kan ikke tysk, er kanskje en fordel å vite hva man bestiller;) kan man bestille sportsvogndel og bag del i forskjellig farge?

kiddies24.com er på engelsk.. så det er ikke noen sak ;)

Men vær ops på at hvis du skal ha flere ting så bestill det med engang.. du sparer noen kroner, feks noe tilbehør.. Det er ikke tysk moms (19%) men dy får den norske når varen kommer (25%) så du vet det ;)

Lykke til ;)

Hallo,

Jeg har kjøpt to vogner fra Kiddies -og det har gått kjempetopp begge gangene.

Varene levert på døren innen én uke!

Man betaler som sagt ikke tysk mva - men norsk når varene kommer til landet. Ellers er det ikke toll på barneutstyr.

Jeg har betalt ca. 5000,- for TFK vognen som har kostet ca. 8-9000,- her hjemme :)

Kiddies har engelsk "knapp" på siden sin.

Lykke til ;o)

Annonse

Hei,

Vi har bestilt TFK Joggster X Twist med en haug av tilbehør fra kiddies24.de. Vi sparer ca kr.5000,- på dette, kontra å kjøpe det i Norge. I utgangspunktet var jeg veldig skeptisk. Sendte derfor en mail til kiddies24.de med en del spørsmål. mailen sendte jeg på en søndag kveld kl2300. 15 min senere fikk jeg svar på mailen. Jeg ble mildt sagt VELDIG overrasket over den kjappe tilbakemeldingen. Jeg fikk svar på alt jeg lurte på, og fikk en god magefølelse.

Det var et par ting som ikke var på lager (noe jeg allerede visste), men de kontaktet meg og lurte på om vi ønsket tingene de hadde på lager eller om vi ønsket alt samlet. Jeg valgte det siste, da vi sparer litt på fortollingsgebyret. Jeg bestillte også nytt trekk til bilstolen vi har arvet. Fikk da en mail fra kiddies24.de hvor de ville forsikre seg om at jeg var inneforstått med at det kun var ekstra trekk og ikke en ny bilstol. Jeg føler meg som kunde godt i vare tatt, og er meget imponert over behandlingen og servicen jeg har fått fra kiddies24.de

Venter spent på varene, og tror at dette kommer til å gå knirkefritt.

Om det skulle vise seg at magefølelsen min tar helt feil, og at dette blir et mareritt. Skal jeg gi dere beskjed.

Sjekk også denne bloggen: http://camillamaries.blogg.no/1295428372_barnevogna_er_bestilt.html

Lykke til alle sammen!!

• 2 år senere...

Tenk dere NØYE om før dere bestiller noe fra kiddies24. Føler meg skikkelig lurt. Ja, de er billige og vi har sikkert spart mye penger på å bestille utstyr fra dem, men jeg holder seriøst på å klikke nå. Her er historien for de som gidder:

Vi bestilte masse utstyr i slutten av februar. TFK-vogn med alt tilbehør (bag, regn- og soltrekk, led-lys, fotpose og koppholder), badebalje, stelleveske, brystumpe, ammeinnlegg osv osv. For alt dette betalte vi i underkant av 1000 euro, og vi trodde vi hadde gjort et godt kjøp.

MEN! Tida gikk og vi ventet på leveranse. I starten av mai kom det beskjed om at alt var på vei. Vi ventet i spenning, og et par uker senere kunne vi hente pakken. Problemet var bare det at 90 % manglet. De hadde BARE sendt vogna (sportsvogna, altså uten bag og alt det andre). Etter rundt 20 mailer frem og tilbake ble de enige om at de måtte ha gjort en feil og sa de skulle sende etter det andre. To nye uker, og ny hentelapp i posten. Denne gangen sendte de bare fotposen!

Så i dag, etter 30 nye mailer der vi har måttet virkelig stå på vårt, fikk vi en ny pakke. Og når vi åpner den, så mangler søren meg brystpumpa. Vi har betalt for den, og ifølge kvitteringa så påstår de at den er vedlagt. JEG ER SÅ FORBANNAAAA! Nå har jeg sendt en meget streng mail til de igjen, og venter på svar. Huff, det stresser meg skikkelig!! Vi har betalt tre tollavgifter, tre ganger frakt, og til og med betalt for ting vi ikke har fått. Derfor: IKKE BESTILL FRA KIDDIES!!!!

Ikke bra erfaring med denne nettbutikken. De svarer ikke på mail når det blir problemer og de bare bortforklarer problemene. Ha kjempet med dem i fire måneder nå og har fortsatt ikke fått hva jeg betalte for. Ente med at jeg solgte TFK vognen å kjøpte en her i en norsk butikk isteden. Et sann mareritt er denne kiddies24, aldri mere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...