Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg har tatt den, fordi det er anbefalt og fortsatt ikke bevist noen sammenheng/ettervirkninger som har skadet foster/ført til død og sjansen for å bli alvorlig syk når man er gravid er tilstede, så for å unngå evnt komplikasjoner som høy feber, lungebetennelse osv som må behandles med ting som ikke er bra for babyen så har jeg altså valgt å ta den og står inne for det..Tok den forøvrig for 7 uker siden og eneste ubehaget jeg da fikk var øm arm noen dager..

Vaksiner er faktisk det type medikament som det er bevist minst bivirkninger på, sammenlignet med andre legemidler man dytter i seg ;)

Annonse

Nei, og skal ikke ta den heller!

Har ingen planer om å være "prøvekanin" for en så lite utprøvd vaksine, og ingen av oss barn eller voksne tok den i fjor heller!

Er vel en tankevekker at alle som ble gravide i "mors liv"i fjor har fått tilbud om å være med på en kartleggingsundersøkelse på evt bivirkninger/senvirkninger på foster nettopp pga. vaksinen.....?

Men har vi vært i en risikogruppe så hadde vi kanskje vurdert det...., men hadde nok likevel ikke hatt noen god samvittighet overfor barnet i magen!

JA! Jeg tok vaksinen da jeg var 15+6 på veg, etter anbefalinger fra fastlegen min. Nå er det utrolig mange som er sjuke rundt meg, og jeg er veldig glad for at jeg er vaksinert. Jeg har IKKE dårlig samvittighet overfor barnet mitt i magen. Jeg er trygg på helsemyndighetenes anbefalinger!

Jeg har ikke tatt den. Hadde egentlig tenkt å ta den, men både jordmor og svigerinnen min som er lege sa at de personlig ikke ville tatt den om de var gravide. Fastlegen min har ikke nevnt vaksinen og det tolker jeg som at hun ikke syns jeg trenger å ta den.

Annonse

Jeg var veeeldig i tvil og bestemte meg og ombestemte meg flere ganger. Men til slutt endte jeg opp med å ta den. Nå får det briste eller bære. Jeg velger å stole på helsemyndighetene om at det er trygt og forsvarlig å ta den. Hadde vært verre om jeg skulle bli veldig dårlig nå og så angre på at jeg ikke tok sprøyta likevel.

La meg minne om at de anbefalte fjordårets vaksine - og i ettertid så de at flere av de gravide som tok vaksinen mistet barnet sitt sent i svangerskapet... så JO, de ville nok anbefalt den, ikke fordi de med viten og vilje vil lure noen, men jeg tror de vet for lite om eventuelle bivirkninger. Hvordan kan man stole på at det er noe tryggere å ta vaksine i år enn det var i fjor?

Jeg skal ikke ta den, da jeg pratet med en jordmor som sa at hun ærlig talt ikke ville råde gravide til å ta den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...