Gå til innhold

Min lille frøken på snart 4 uker er en riktig så stor frøken!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å veide henne idag, hun var 3,325 da vi dro fra sykehuset (var 3440 da hun ble født), og nå er hun hele 4440!!! Og det på 3 1/2 uke! De var nesten litt sjokkert på helsestasjonen. Hun får bare morsmelk, men jeg er jo bekymret for at hun blir for tjukk jeg da, har hørt det ikke er bra at de går opp for mye når de er så små. Med tanke på overvekt senere i livet?

Jeg spiser altfor mye sjokolade (ja, huff huff, jeg skammer meg), kan det ha påvirket henne? Spiser jo ikke over 2000 kcal om dagen unsett, men kan sukkeret gjøre at hun har lagt såpass på seg?

Fikk tatt noen vonde sting også, herregud det var godt!!! Nå kan jeg sitte og bevege meg igjen:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst, gratulerer med prinsessa! Fulgte jo litt med på 3. trim selv etter jeg fikk lillegutt :)

Vi hadde det helt likt, han la masse på seg de første ukene, at det var litt skremmende - Men ingenting er jo bedre enn det! ;) Vår var 2700 ved fødsel, og er nå 6,3 - 6,5 og er 10 uker gammel. Ganske solid nå, i forhold til da.... ;) Om det har med sukkerspisinga mi å gjøre tviler jeg på, selv om jeg har labbet på i det lange og det breie. Sluttet å amme for 2 uker siden, da jeg måtte gå rett over på blodfortynnende igjen. Men han legger fortsatt godt på seg, og spiser mer enn 1 liter om dagen. Tror egentlig ikke jeg kunne ha fortsatt å amme noe spesielt lengre, kan jo umulig ha hatt så mye i brystene ;)

Så jeg tror det er normalt uansett, uavhengig av sukkerspisinga di :)

Skrevet

hehe, ja her har det også vært en enorm vektoppgang siden fødsel, og lilleloppa på 3,5 mnd ligger allerede laaangt foran skjema i forhold til sin søster, selv om hun var flaskebarn mens lillesøster fullammes :P Sjokoladespising kan imidlertid ikke påvirke babyens vekt, og bra er det hehe.

Skrevet

Godt å høre!!

Jeg vet det er viktig å være sunn, så prøver så godt jeg kan, men jeg MÅ ha sjokolade uansett, og er sunn "ved siden av".

Hvorfor påvirker ikke sukkerinntaket vårt morsmelka egentlig??

Skrevet

Fordi morsmelkas sammensetning egentlig er ganske lik, uansett hva moren spiser iløpet av dagen;

Morsmelkens næringsinnhold varierer egentlig lite med morens kosthold. For din egen helses skyld bør du likevel spise sunt og variert. Enkelte matvarer bør ikke spises av ammende kvinner, fordi matvarene kan inneholde stoffer som er uheldig for barnet.

http://matportalen.no/Emner/ammende

Det er altså ikke som i magen, hvor baby får næringen sin direkte fra oss via navlesnoren, så spis og kos deg du, med good samvittighet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...