LilleKlompen Skrevet 22. januar 2011 #51 Skrevet 22. januar 2011 Bor i Oslo, og prøver på vår første. Er 22 år. Testet med el-tester, sånne billigstrimler i dag. Fikk positivt resultat, andre måneden jeg tester med el-tester. Sist gang hadde jeg el veldig sent, og fikk dermed veldig kort lutealfase. Er i dag på dag 13 i syklusen og har IKM 7 februar. El kommer vel i løpet av 24-48 timer som testen sier. Er det andre som har prøvd disse testene, og har dere følt at de er pålitelige? Har slitt litt med uregelmessig syklus siden pilleslutt i slutten av august. Er forresten i 5.pp... Andre kjerringråd nå rundt EL forresten? Tok litt slimløsende hostesaft i dag!
Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #52 Skrevet 23. januar 2011 Jeg bor i Bergen og er 25 år. Vi er inni vår 4.pp nå. Har en jente fra før på 3 år som maser etter søsken dagen lang Prøver for første gang med billigstrimler denne måneden og fikk positiv EL test i går. Er litt skeptisk til de testene derfor testet jeg med en Clear Blue "smilefjes" test i tillegg som også ble positiv. Så nå er det prøving for fullt her. Er det slik at det er best å prøve ett døgn etter positiv test? Har hørt man ikke bør prøve hver dag, men annen hver dag. Tenkte selv å prøve hver dag nå under EL men hvet ikke om det er så lurt. Trenger litt råd her Denne måneden vil jeg ha spire i magen
Oktoberskatt Skrevet 23. januar 2011 #53 Skrevet 23. januar 2011 Hei jeg er 22 mannen 25 og vi har bestemt oss å prøve på vårt første barn:) vi har ikke akkurat prøvd så hardt enda, selv om vi ikke akkurat gjor noe for at det ikke skal skje. Venter på at syklusen min skal bli litt mer regelmessig og kanskje litt kortere:) 1. syklus etter p-piller var 52 dager, neste var 72, så fikk jeg plutselig mens etter 35 dager så nå håper jeg at jeg kanskje har kommet litt mer på rett kjør:) blir denne syklusen og 35 dager er jeg med i denne gruppen og har IKM i slutten av uke 6. Tester etter el. fra i dag så vi får se hva som skjer. midlertidig er jeg optimist og henger meg på uke 6 gruppa:)
miniinme Skrevet 23. januar 2011 #54 Skrevet 23. januar 2011 Hei, jeg er 35 og mannen snart 29 ;-) vi synes nå tiden er inne for nr 2..iallefall for min del..mannen er jo noen år yngre så for han er det mest viktig for vår førstefødte at han får en søsken som han kan dele livet med..Må si at jeg er ikke så bevandret inni den "prøve å bli gravid" verden da det klaffet med det samme på første forsøk men nr 1. Så jeg sliter litt her inne med alle de forkortelsene..(blir litt flau..men har prøvd å finne ut av de...noen skjønner jeg men ikke alle) er det noen som kan hjelpe meg på "track" der..lettere å henge me på hva dere snakker om da. Ellers er fra sunnmøre og nyter stort sett livet med familie og gode venner. Har vel forventet EL den 29.01 og IKM i uke 6,,hva er TR?
Metti er håpefull Skrevet 24. januar 2011 #55 Skrevet 24. januar 2011 TR er mensen eller tante rød dpo er dager etter eggløsning ikm er ikke kommende mens .. eller dagen vi ønsker at den ikkje skal komme Helu girls Nå e eg tebage fra en fantastisk tur te London . Meg og mannen koste oss masse : ) Tror dere ikkje EL dukket opp på fredagen. Eller da hadde eg positiv test og neg lørdagen. Hører jo egentlig til i uke 5 da men så at det var flere som hadde EL i helgen så da forstsette eg bare å henge her ... Hadde trodd den sko komme etter helgen men så ble det smilefjes på dag 12 . Jeg er 28 og mannen 31 så det er på tide at vi får vårt første gull ... Kommer fra stavanger og er gift
Lady`83 Skrevet 24. januar 2011 #56 Skrevet 24. januar 2011 Hei hei:) Slenger meg på her;) regner med å ha hatt el i helgen, men usikkert enda... Da blir det vel ikm uke 5/6.. Vi bor i vestfold, og er gift. håper på barn nr. to:) Metti: Håper dere har hatt en super tur, og at alt klaffer denne gangen;) Og lykke til alle andre også=)
Dossa :) Skrevet 24. januar 2011 #57 Skrevet 24. januar 2011 Hei jenter! Høres ut som dere hadde en fantastisk tur til London Metti Så artig at EL kom i helga. Blir det treff nå vettu, og det skal det bli, så er baby'n made in London *smiler* Jeg er på dag 11, men tror EL blir like forsinket nå som den har vært de siste gangene. Svir av den første EL testen på torsdag, så får vi se om den er i rute eller ikke Du må ikke flytte uke Metti. Du må holde deg her sammen med meg og alle oss andre *smiler* Artig å følge hverandre, vi har jo gjort det nesten fra starten av Er det flere som ikke har hatt EL ennå?
Metti er håpefull Skrevet 24. januar 2011 #58 Skrevet 24. januar 2011 Ja det var fantatstisk . Me så we will rock you . Spiste god mat og gikk tur fra Leicester square til trafalger square og videre ned til big ben. Var en veldig romantisk tur. Så det passet bra me EL da. Hadde jo vert kult kunne si at du ble laget i London hehe.. Puppene mine er ganske ømme så det e jo et godt tegn på at EL har vert. Har jo pleid å hatt pos el test i fire dager men denne ganger tror eg at eg hadde maks to dager . Testet bare en dag me cb sin .. Derfor var eg litt usikker på om den hadde vert så eg tempet i morges og da var den på temp som den pleie etter EL .. Litt rotete skreve håper dere forstår. Så da er det bare å vente på ikm. Men etter 6 pp så er ikkje håpet så stort men på mandag om en uke ska eg på gynekolog time. Blir spennende å se ka som skjer der. Har tullet litt me mannen at kanskje vi trenger pergo og at det da kan bli tvillinger : ) Eg vil ikkje bytte uke nei eg trives godt her ... Og ja Dossa vi har jo holdt sammen en stund nå og håper det snart blir vår tur : )
std Skrevet 24. januar 2011 #59 Skrevet 24. januar 2011 Så spennende Metti!! Krysser fingrene for London-baby ;-) Jeg venter på el enda, så du er ikke alene Dossa :-) Er på dag 11 jeg også, masse el-slim, men neg test så venter i spenning.. Jeg er jo egentlig mest spent på om jeg i det hele tatt får el.....
Fru Monalisa Skrevet 24. januar 2011 #60 Skrevet 24. januar 2011 Metti: vi går visst for et veldig paralelt løp her Jeg er riktignok i 7 pp, men skal også til gynekolog (om to uker). Da er jeg ca 8-10 dpo. Jeg har bestilt time for celleprøve etter en konisering for noen år siden, men tenkte å nevne at vi har prøvd en stund også. Er veldig spent på hva han kommer til å gjøre med det. Håper jo egentlig at han bare sier at dette er helt normalt og at vi bare må fortsette prøvingen. Det er jo MANGE som prøver lenger og så plutselig klaffer det. Det var bare det at det kunne vært greit å få vite med engang DERSOM det skulle være noe... Skal du til gyn pga prøvingen, Metti? Håper du forteller litt hva du gjør der og hvordan det går. Jeg har vel ikke EL før til helgen, men har bestilt inn så mange EL-tester at jeg allerede har begynt å teste - nå skal jeg følge nøye med for å se hvordan streken blir sterkere og sterkere for så svak igjen (forhåpentligvis) - tidligere har jeg testet mer sporadisk etter EL. Vi får i alle fall bare hoppe i halmen, jenter - blir ingen resultater uten det i alle fall
Metti er håpefull Skrevet 24. januar 2011 #61 Skrevet 24. januar 2011 Jeg skal til gyn pga at jeg spotter i 10 dager før mensen ... Men han har sakt at han vi begynne utredning. Så kommer til å begynne å teste oss både meg og mannen !! Er pga spottingen at vi ikkje må vente et år... Du skal få rapport om hva gyn sier . Disse to ukene går så sent !! Spennende at vi er i så lik situasjon fru monalisa. Da kan vi fylle me på hverandre
std Skrevet 24. januar 2011 #62 Skrevet 24. januar 2011 Hjelp... frustrasjonen overtar snart!!! Gynokologen min var veldig klar på at det var viktig med aksjeinnlegg på dag 10, 12 og 14- da også med tanke på at det er bra for spermen... MEN jeg vil jo gjerne at det skal klaffe denne pp, OG pergoen gjør meg enda mer hypp på sengekos..... Bør jeg vente til i morgen (dag 12) med videre sengehygge ?? Kjente jeg plutselig ble litt frustrert her.... Man vil jo såååå gjerne.... Hva ville dere gjort?
Tråddreper Skrevet 25. januar 2011 #63 Skrevet 25. januar 2011 Ja då satt eg her muttens åleina, med ein svært positiv EL test i hånda. Mannen er på jobb, eg er heima sjukemeldt. Har skreve SMS; "kom deg heim" Blir sikkeli urolig av at ENDELI el er her, men då er mannen ikkje her. For tru da blir full klaff i kveld! Andre med EL i dag?
std Skrevet 25. januar 2011 #64 Skrevet 25. januar 2011 Ååå så typisk!! Mannen får bare komme seg hjem så dere får skikkelig klaff i kveld Jeg fikk 2 streker idag, men teststreken var lysere enn kontrollstreken så jeg får bare fortsette å teste.. Har litt murring idag, så blir spennende :-)
Tråddreper Skrevet 25. januar 2011 #65 Skrevet 25. januar 2011 Jepp, veldig spennande. Eg bruke vanligvis billige EL testar, men no var eg tom for dei, så eg brukte CB sin EL test, som vise enten smilefjes eller tomt ansikt. Å i dag smilte den til meg for fyste gong:D No er eg sikkelig utolmodig, so prøve å holda meg opptatt med alt av seriar på tv:P Akkurat no er det Dr.Phil som opptar tia mi Håpe din EL er på plass snart, so me kan laga søte små
std Skrevet 25. januar 2011 #66 Skrevet 25. januar 2011 Ja det er kjekt å ha noe som kan ta oppmerksomheten bort fra det innimellom, litt pause likssom.. Man blir jo nokså oppslukt vil jeg si! Så moro med smilefjes for første gang!!! Det lengter jeg etter også.. ikke fått en eneste gang på over 2 år, bare 2 stk med mindre tydelig teststrek ifh til kontrollstrek bahh.. Så jeg håper virkelig jeg får positiv el-test denne mnd, da er det håp :-) Krysser masse for mange søte små, Nateli :-)
Tråddreper Skrevet 26. januar 2011 #67 Skrevet 26. januar 2011 2 år uten positiv EL test? Skal sei du e tolmodig, eg syns 2 mnd va lenge. So før eg fekk positiv test denna mnd bestilte eg ein fertilitets monitor til ein halv formue, og bestilte Vitex ifrå Danmark. Blir det klaff denne mnd for eg ikkje bruk for noken av delene Har du noken erfaring med Vitex? Det eg leste om den virka veldig bra iforhold til å bli gravid og få "på plass" kroppen etter ppille bruk og mykje annet;)
snuppo Skrevet 26. januar 2011 #68 Skrevet 26. januar 2011 Har ikke brukt el test denne mnd, ikke vet jeg 100% sikkert når tr ikke skal komme hehe, sist periode varte bare 26 dager, pleier å være 28. så håper det har klaffet denne gang. hadde samleie lørdag, søndag, natt til tirsdag....
Metti er håpefull Skrevet 26. januar 2011 #69 Skrevet 26. januar 2011 Hellu Jeg er nå 5 dpo og puppene begynner å bli mindre ømme så da føler eg at det ikkje gikk denne Mnd heller .. Har litt murringer men føle eg har hatt det kver Mnd så det e ikkje noe nytt .. Det eneste symptomet eg tror på er masse hvit utflod og fravær av spotting.. Men det har eg ikkje fått enda.. Dagene går vanvittig sent og håpet opp og ned ... I helga tror eg me ska reise på hytta og kose oss i boblebadet ute .. Blir kos
std Skrevet 26. januar 2011 #70 Skrevet 26. januar 2011 Jupp, men har kun testet sporadisk frem til i høst. Har prøvd å ikke stresse for mye med det og tenkt at dersom det klaffer så gjør det det, men har hatt en litt dårlig magefølelse faktisk.. Veldig glad for at vi har oppsøkt hjelp og håper det gjør susen :-) Hvis det kommer positiv el-test så kan dere forstå jubelen hehhehe :-D Regner med det blir akupunktur hvis ikm kommer om noen uker.. :-) Lykke til jenter!! Satser på babyboom her inne snart :-) Høres utrolig deilig ut med hyttetur Metti!!
Gullis :) Skrevet 26. januar 2011 #71 Skrevet 26. januar 2011 Hallo dere! Hvordan går det? Jeg venter på EL men har ikke antydning engang! Litt sånn rar i magen men jeg pleier å få EL slim noe jeg ikke har antydning til. Ettersom jeg ikke har hatt noen regelmessig syklus etter pilleslutt og SA, vet jeg jo ikke hvor lang syklusen min er men jeg kan huske fra da jeg fikk barn at den da var på 30-31 dager. Det betyr søndag eller mandag...men synes det burde beg å komme litt slim nå? Skal til gyn for "utredning" neste tirsdag. Er jo egentlig ikke noen utredning siden vi akk har beg men min snille og forståelsesfulle fastlege henviste meg slik at vi kom i gang tilfelle vi måtte ha hjelp, jeg er jo 39. Men kjenner jeg er litt mer avslappet enn jeg har vært. Har fått en kjempegod start på året på jobb og har masse annet fint å fokusere på så får vi bare håpe at det klaffer og at vi kan få det til sammen. Mannenen min har tatt en sædprøve som ikke var helt tip top, ikke noe krise men litt redusert fruktbarhet..
♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪ Skrevet 26. januar 2011 #72 Skrevet 26. januar 2011 Hei damer! Kan jeg få være med på tråden deres? Har hatt en liten pause på BIM etter en Exu i oktober. Ble rett og slett litt vondt å være her inne etter operasjonen hvor jeg mistet høyre eggleder. er inne i 14. PP nå, og synes det begynner å bli litt tungt å være prøver... Er nå ved bedre mot og har litt mer stabile sykluser igjen etter operasjonen! Håper så inderlig det kan klaffe snart, og hadde el i går med masse sex helt frem til i går. Kjenner at man blir litt lei sex etter el... he he he... Hei oss damer! Oktoberbaby here we try!
♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪ Skrevet 26. januar 2011 #73 Skrevet 26. januar 2011 Heia oss damer! skulle det stå... Ikke hei:-)
std Skrevet 27. januar 2011 #74 Skrevet 27. januar 2011 Hyggelig at du føler deg klar til å joine oss her inne :-) Ønsker deg lykke til med prøvingen!! :-) Jeg tester fremdeles etter el, men intet resultat........ Øm og nesten litt støl i magen idag, så jeg skjønner mindre..
Metti er håpefull Skrevet 27. januar 2011 #75 Skrevet 27. januar 2011 Heisann Begynte dagen med å få bitte bitte litt lyse brun utflod. Men nå nettopp hadde eg litt rødt blod når eg tørkte meg . Er jo bare 6 dpo så det kan jo passe med tiden. Men jeg har hatt litt blødninger mellom EL og ikm i tilegg til en vanvittig spotting. Spotter jo i opptil 10 dager før mensen. Spennende spennende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå