Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 11 uker kaver så voldsomt i bygga si.

De siste to morgenene har jeg funnet henne med godt på midten av vuggen, beina i alle mulige retninger og dyna over hodet...

Gjør det noe, er det fare for ikke å få puste, og sier de i så fall fra?...

Hva gjør jeg i så fall om det ikke er bra med dyna over hodet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyne over hodet er ikke helt bra, så jeg ville nok enten kjøpt en sånn babysovepose på H&M eller Ikea, eventuelt brukt tepper istedet for dyne og uansett lagt henne med føttene helt nederst i vugga, slik at hun ikke får akt seg noe særlig nedover.

Skrevet

Sovepose blir nok redningen for deg :) Du kan kjøpe forskjellige soveposer i alle prisklasser. Selv har jeg en Grobag som jeg fikk anbefalt av alle. Du kan la babyen ha på seg pysjen inni posen eller så sier de på hjemmesiden til grobag at de også kun kan ha på seg en langarmet body inni der. De finnes i forskjellig str alt etter hvor kaldt det er på soverommet.

Det er nok ikke så godt at hun ligger under dyna, blir liggende og puste inn den samme lufta og det er ikke bra :/

Babyer kan heller ikke fjerne ting som dekker ansiktet/nesen.

Hvordan går det forresten med gråtingen?

Skrevet

Eh, jeg har time hos manuellterapaut neste uke, men for å være ærlig sp tror jeg nesten hun har blitt livredd for å sovne, kanskje frykt for ikke å våkne igjen... Kvelden er et mareritt, tar flere timer å få henne i søvn og få lagt henne i senga...

Vi har flere sånne poser, men de er da så tynne... Kan kanskje prøve med tepper over. Tror jenta er for liten for dem (at hodet kan forsvinne nedi men skal prøve i morgen) Takk for tops!

Skrevet

Vi hadde det samme problemet som deg. I mange land, f.eks USA, er dyne til småbarn NO NO, nettopp pga risikoen for at babyene kan bli kvalt under dynen. Løsningen for oss ble et såkalt swaddle-me swaddling blanket, som er en slags sovepose, hvor armene blir låst fast inni posen, men dette var kun aktuelt mens hun var veldig liten, og fektet som en gal og dermed vekket seg selv. Da hun var ca 4 mnd gikk vi over til IKEAs soveposer. De har en der som er i et tynt dynestoff. Inni den har hun på seg body og strømpebukse + pysj, ullpysj når det er veldig kaldt. Det fungerer veldig bra. Du kan evt ha et teppe over, hvis det blir for kaldt.

Skrevet

Mange små liker å ha noe forran/over ansiktet, min mellomste kavet seg ofte under dyna før han fikk koseklut, ikke av de tykke som en kjøper blant babylekene, men en tynn vaskeklut (gassbind aktig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...