Mammatil2superhelter Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Hei, Lurer meg inn fra 1 trimester, hadde en SA i uke 13 i nov 10 er nå gravid igjen litt over 5 uker, hadde i dag en blødning lik start som min SA, men fortsatt ikke smerter. Jeg har to barn fra før og aldri hatt annet enn litt brunlig utflod med dem. Er det mange som har litt blødninger både rødt og brunt blod og alt går bra, eller bør jeg bare 100 % innstille meg på at dette er en ny SA. ? Håper å høre fra noen av dere.
Gjest Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Hei! Jeg hadde blødninger flere ganger i løpet av første trimester, men alt var fint med babyen hver eneste gang. Har også blødd noen ganger i dette trimesteret, men alt er fortsatt bra. Så lykke til - håpet trenger ikke være ute. Smertene er det viktigste har jeg hørt, så lenge du ikke har mye vondt, regner jeg med at alt går bra! Lykke til!
oktober2014baby Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Jeg hadde en blødning i uke 12 eller 13... Alt fint med barnet=) Samme hadde min søster, opptil flere ganger... =) Så trenger ikke være SA, husk er mye som skjer med kroppen... Ikke unormalt å "lekke" litt:) Men lurt å sjekke opp i det så klart=)
frk.smil Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Hei, Jeg har hatt enormt kraftige blødninger 5 runder fra uke 5-10. Har blitt fulgt opp av spesialist og han klør seg i hodet hver gang han ser mengden jeg blør, men finner hver gang et hjerte som slår og en voksende liten krabat på Ultralyd! Har aldri hatt smerter i forbindelse med blødningene, men de har vært utrolig kraftige, mye mer enn en kraftig menstruasjon. Nå er jeg i uke 14 og jeg har ikke blødd siden jeg var i uke 10. Spesialisten anser også alt som normalt nå og jeg følges ikke opp ekstra så lenge jeg ikke blør. Lykke til og håper du klarer å slappe av- jeg vet alt om hvilken emosjonell karusell det kan være!
skiberta Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Samme her. Blødde i uke 5 og tre ganger til frem til uke 19. Alt var i orden med baby, men trodde så klart hver gang at løpet var kjørt. Gjorde en del research og pratet jo med lege hver gang og ble overrasket over hvor mange som blør i løpet av svangerskapet. Tror det er så mye som 1 av 3 gravide som blør litt uten at det er noe galt! Lykke lykke til i hvertfall!
2,5barn+1engel Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Jeg har hatt 3 blødninger.. Da jeg var 5 + 1, 5 + 6 og 7 + 5.. og jeg er i dag 23 + 6.. første blødningen var brunt.. men de andre var rødt.. og det bare fosset.. men alt er bare bra fortsatt.. De 2 første blødningene kom med smerter.. eg var sikker på at det var SA på gang.. men nei da. masse lykke til..
Popelko Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 I uke 11 hadde en veldig stor blødning, og var helt sikker på at jeg mistet, men alt var bra er nå ike uke 24 og jenta vår er fortsatt i magen. Håper alt går bra med deg og babyen din også, lykke til =)
venteline Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Jeg blødde hver eneste dag fra omtrent første dag i svangerskapet, til uke 13.. Både rødt,friskt blod.. Brunt blod.. Levret blod.. Men likevel sitter jeg her idag og er 27+3.. Men anser meg selv som heldig nå, det var et helvete mens det stod på, og jeg vet godt at ikke alle er like heldige.. Jeg var ganske innstilt på at dette svangerskapet skulle gå galt, og det har hjelpt meg gjennom alle komplikasjoner jeg har vært gjennom.. "Tenk det verste, håp på det beste..." Men jeg krysser fingrer og håper alt på at dette får samme gode utvei for deg også
gulda Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 Hadde en MA i sommer, som ble oppdaget etter noen uker med så og si daglige småblødninger. Etter en litt søtrre blødning ble jeg sendt til ul, og det var ikke lenger liv. Denne gangen startet jeg igjen med småblødninger, rundt 4 -4, uker, akkurat som sist. Hadde daglig blødninger i mange dager. Litt pauser innimellom, og så av og på. En dag økte det litt på, og jeg fikk smerter. Jeg var sikker på at det gikk galt, og gruet meg til alt skulle komme ut. Hadde en dag hvor jeg blødde masse hele dagen, blødde ut en stor mørk klump en dag og ellers nesten sort blod (her kommer alle detaljene), og fikk ellers kjipe beskjeder, som en alt for lav hcg-prøve og symptomer som ble helt borte. I løpet av 2.tri har jeg småblødd 2-3 ganger, men det begynner heldigvis å bli lenge siden! Vært på masse ul, og hver gang har det vært liv! I dag var jeg hos jordmor, og hjertet slår fortsatt som bare det. Er 21+4 i dag. Fikk beskjed på legevakta da det stod på som verst at 9+% av tilfellene av blødning i 1.tri. ikke var farlige. Jeg vet ikke hvorfor jeg blødde, så ut som om det kom fra livmoren. Men jeg håper at historien kan hjelpe deg å roe nervene dine og gi deg håp. Vet hva det å miste gjør med nervene til en, og når en da opplever blødninger igjen er det vanskelig å finne hvilepulsen! Men krysser fingrene for deg at det går bra denne gangen. Min baby er et bevis på at blødninger ikke trenger å bety noe som helst!
gulda Skrevet 11. januar 2011 #10 Skrevet 11. januar 2011 Litt skrivefeil.. Skulle være 90% av tilfellene av blødninger var ufarlige..
Night 78 - keiser og prins Skrevet 11. januar 2011 #11 Skrevet 11. januar 2011 Hiver meg på. Dette er andre svangerskapet med blødninger i de første 12 ukene. Begge gangene har det gått bra. Har fått ekstra oppfølging underveis med UL. Veldig beroliggende. Er nå 24 uker. Håper det går bra med deg og at du får tilfredstillende oppfølging :0)
Darthe Skrevet 11. januar 2011 #12 Skrevet 11. januar 2011 Startet med en styrtblødning i 1.tri, og har blødd ver dag siden det. Er nå 17+0. Hadde en ny kraftig blødning for noen dager siden, men alt er bra med minimum i magen Mellom de to store blødningene har det variert mellom friskt blod og brunt. Så det trenger absolutt ikke å være SA. Så lenge du ikke har noe smerter, er det et godt tegn! Jeg har ikke hatt noe smerter i forbindelese med blødningene jeg heller. Har fått veldig god oppfølging på sykehuset, heldigvis Er du usikker, ta kontakt med lege, JM eller sykehuset.
Tøvsjura Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 Hei du! Jeg har opplevd blødninger 3 ganger ila mine 4 graviditeter * 1 gangen visste jeg ikke om at jeg var gravid, men syntes mens var veldig kort og hadde uvanlig lite blødninger - var gravid og det gikk bra * 3 gang begynte jeg å blø i uke 11/12 og det viste seg dessverre å være en MA som kroppen ikke hadde klart å ordne opp i på egen hånd. * 4 gang hadde jeg en blødning i uke 7, men det viste seg å ha oppstått i forbindelse med sex dagen før - er nå i uke 27 med en frisk og rask krabat i magen Håper alt er bra med din lille spire!
Mammatil2superhelter Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 13. januar 2011 Tusen takk alle sammen, var iallefall oppmuntrende lesing. Jeg har blødd nå i 1,5 dag, det virker til å være litt avtakende nå i kveld. Har ikke hatt smerter og heller ikke sett noen "klump".( Så det er vel positivt, selv om klumpen ikke er stor i uke 6 og hørt at smertene kan komme etterpå) Skal ha ny hcg måling i morgen, så får vel først svar på mandag. Mye kan ha skjedd til da. Tiden går fryktelig sakte når slikt skjer.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 13. januar 2011 #15 Skrevet 13. januar 2011 Lykke til, jeg krysser fingrene mine for deg Jeg har også hatt blødninger i 1 tri, stor blødning som varte i flere dager. Fikk beskjed om at det var en truende abort og at det var 50% sjanse for at det gikk bra/galt. Måtte bare vente å se. Mine blødninger roet seg ned da jeg la meg ned, men så fort jeg var oppe og gikk, f.eks bare for å gå på toalettet å tisse begynte jeg å blø. Var nærmest sengeliggende flere uker. Ny ul viste at her var det liv og årsaken til blødningene viste seg å være morkaken som lå for langt ned, placenta previa marginalis/totalis. Ble sykmeldt fra uke 5 da blødningene startet og er fortsatt sykmeldt, må ta det med ro. Ordinær UL i uke 19 viste at morkaken lå fortsatt for langt ned, nå er jeg i uke 24+4 og det ser ut til at det går bra denne gangen. Har 2MA og 2SA bak meg siste 2 årene. Mistet først tvillinger i MA i uke 12 (mars -09), deretter en liten spire i MA uke 10 (30.05.09), begge gangene tilfeldig oppdaget på tidlig UL, hadde ingen blødninger da så var totalt uforberedt. Deretter hadde jeg SA i uke 6 (aug -09) og en ny SA i uke 5/6 (juli -10). Ble gravid igjen i august og nå ser det jo ut til at det går bra denne gangen, men var sikker på at jeg kom til å miste igjen da jeg begynte med blødninger allerede i uke 5, men denne gangen var det min tur til å være heldig Håper uansett at dette går bra, jeg krysser fingrene mine for deg, for å oppleve å miste gang på gang er for jæ..... og det unner jeg ingen Stoooooor klem fra
JenteOgGutterMamma! Skrevet 13. januar 2011 #16 Skrevet 13. januar 2011 Hei! :-) Hadde ikke mye direkte styrtblødninger, men mer farget utflod og/med litt blod i uke 7 - 8 og 10! Var til legen på legekontoret samme dage som den første blødningen og han sa at det mest sannsynlig en abort på tur så vart selvfølgelig veldig redd! Men bødningene roet seg og var bare den dagen, til ca 1 - 2 uker etterpå så fikk jeg det på nytt! Ble da selndt å¨UL i uke 10 og da viste det seg at det kom fra morkaken og at det var en blodansamling/hematom på ca 3 ganger 3 cm inne i livmora! Dette kom av morkaken hadde ligget og blødd pga. at den ligger i åpningen til livmorhalsen, og at det hadde blitt press på den når jeg løftet tungt og var i bevegelse som gir trykk i underlivet! Fikk beskjed om å være mest mulig i ro og unngå løft og sex som gir støt mot underlivet, og på UL i uke 18 så var hematomet borte men morkaken ligger fremdeles i åpningen så fikk fortsatt forbud mot tunge løft for å hindre nye blødninger! Skal på ny sjekk i februar og ligger morkaken fremdeles i åpningen så blir det planlagt keisersnitt. Så blødninger trenger ikke være det samme som abort! :-) Lykke til fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå