Puppen og lillemor Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 når startet dere? Og hvordan gjorde dere det? Grøt først og så grønnsaker, eller omvendt? Og hvor mye i starten? er det sånn at jeg bør begynne med kun en skje grøt dag en, litt mer dag to osv.. og på den måten gradvis øke til et grøtmåltid om dagen?? Bør jeg blande svisker og/eller malt i grøten for å gjøre det lettere for magen? Er det dumt å begynne såvidt allerede når hun er 4 måneder? Selv om hun tilsynelatende får nok mat (fullammer)..
Eurecaღmed spireღ Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Min datter er 3 mnd og 10 dager. Jeg velger å gi henne 1 ts pulver blandet i morsmelk helt tyntflytende hver ettermiddag. Begynte med det for noen dager siden. Jeg kommer til å gjøre det slik til hun er 4 mnd og se behovet hennes an fra da av. Jeg gjør det på denne måten fordi jeg ønsker å tilvenne magen mens hun ennå får såpass morsmelk, morsmelkparaplyen. Jeg må bruke erstatning etter amming til kveldsmåltidet nå og er redd for å ha lite morsmelk på et senere tidspunkt. Jeg har et voldsomt styr med pumping flere ganger pr dag for å opprettholde melkeproduksjonen og vet ikke hvor lenge jeg orker det. Så når datteren min trenger grøtmåltid vil hun være bra tilvendt tenker jeg Bruker hipp uten gluten nå, kommer til å velge en med litt gluten ved 4 mnd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå